upravljanje rizicima

U trećem kvartalu Uniqa je ostvarila dobit unatoč snažnom padu potražnje

Liste čekanja za usluge specijalističke zdravstvene zaštite sve su duže i pritom do izražaja dolazi prednost dodatnog zdravstvenog osiguranja, ističu u tom osiguranju
 Sandra Koroljević

Pandemija covida-19 ubrzala je mnoge procese i pokazala se kao katalizator za uvođenje brojnih inovacija iz potrebe za brzom prilagodbom za nastavkom poslovanja. IT inovacijama i odgovorom na trenutačno stanje razvili su se i novi proizvodi u sektoru osiguranja, koji se u doba krize i nesigurnosti dobio priliku dokazati kao pouzdan partner svojim klijentima.

Najveći pad prodaje, očekivano, zabilježila su putna osiguranja i osiguranja života. Prema riječima Tatjane Račić Žlibar, članice Uprave UNIQA osiguranja, nitko trenutačno ne može sa sigurnošću reći kada će zdravstvena kriza završiti i kada će početi oporavak gospodarstva.

"Osiguravajuće kuće položile su ispit otpornosti u posljednjoj svjetskoj ekonomskoj krizi, što pokazuje da znaju upravljati rizicima. To se pokazuje i sada, kada je, unatoč padu potražnje za osigurateljnim proizvodima zbog pada kupovne moći, poslovanje UNIQA osiguranja stabilno, što dokazuje dobit koju smo ostvarili u trećem kvartalu. Ključ je u dobroj prilagodbi i kvalitetnom upravljanju, koje na prvo mjesto stavlja odgovornost prema klijentima", objašnjava Tatjana Račić Žlibar.

image
Tatjana Račić Žlibar
Bozidar Babic

Poseban je naglasak stavljen na zaštitu zdravlja zaposlenika na radnom mjestu, osobito onih koji su najviše izloženi riziku. Liste čekanja na usluge specijalističke zdravstvene zaštite sve su duže, gdje do izražaja dolazi prednost dodatnog zdravstvenog osiguranja koje jamči brz pregled i dijagnostiku bez uputnice i čekanja, u ustanovi i u terminu prema izboru osiguranika.

"Još za vrijeme prvog lockdowna prvi smo na tržištu ponudili našim korporativnim klijentima dodatno zdravstveno osiguranje uslijed bolesti covid-19. Proizvod osiguranicima pruža viši standard zdravstvene zaštite u odnosu na obvezno zdravstveno osiguranje. Poslodavci njime mogu dodatno zaštititi svoje zaposlenike, a ugovaranje tog osiguranja ujedno im je porezno priznati trošak", ističe Tatjana Račić Žlibar.

Daljinski procjenitelj

Dosad je primjena digitalnih rješenja u sektoru osiguranja bila ograničena na društvene medije i digitalne kontakt centre. Pandemija je ubrzala usvajanje novih proizvoda, među kojima je i remote procjenitelj tvrtke IN2. Procjeniteljima osiguranja omogućuje daljinsko prikupljanje foto i video dokaza putem korisničkog mobitela. "Osim što se može vrlo brzo primijeniti, rješenje je i ekonomično za klijente, jer se koristi kao nadogradnja na njihovom postojećem sustavu", pojasnio je Vedran Krevatin, generalni direktor IN2 Slovenije i BU menadžer za područje Osiguranja u IN2 grupi.

Unatoč promjenama koje doživljavamo kroz digitalizaciju, jedna stvar ostaje ista, klijenti žele imati jednako, ako ne i bolje, korisničko iskustvo, kakvo su imali i putem osobnih kontakata, primjećuje naš sugovornik. To je, dodaje, predstavljalo određeni problem za osiguravatelje jer su se njihove tehnologije i tijekovi rada, razvijali za osobne kontakte s klijentima.

Tri odlike pobjednika

"Ako želite biti konkurentni, morate znati optimizirati poslovne procese. Ako vaši agenti za prodaju ili procjenu trebaju otvoriti 10 kartica preglednika i pristupiti dvama odvojenim IT sustava, oni gube i svoje i vrijeme svog klijenta. Ubuduće će tri stvari odlučiti pobjednike u industriji osiguranja. Prvo, mogućnost pružanja usluga i podrške klijentu putem digitalnih kanala. Drugo, poslovni procesi moraju biti sažeti i učinkovitiji. I treće, tehnologije se moraju prilagoditi brzo, ali u malim dijelovima, a ne kao veliki, monolitni projekti koji masovno remete pouzdanost IT-a i internih tijekova rada", naglašava Vedran Krevatin.

Neven Randić, direktor IT odjela, UNIQA osiguranja u Bosni i Hercegovini, koje je implementiralo rješenje remote procjenitelj napominje da je daljinska procjena štete dobra opcija u mnogim situacijama, posebno tijekom pandemije.

''Štedi vrijeme, smanjuje troškove i olakšava klijentima pomoć kad im je potrebna. Odlučili smo pružiti ovu opciju našim procjeniteljima pomoću aplikacije IN2 remote procjenitelj, kao samostalnu opciju. Provedba je izvršena za manje od mjesec dana. Naš je tim bio uključen u implementaciju i doživljaj smatra intuitivnim. Tako možemo podržati naše klijente u ovim izazovnim vremenima“, dodao je Randić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 14:16