HRVATSKA BRODOGRADNJA

U povijesti nisu bili u težoj situaciji i svi imaju isti osnovni problem: ‘Što ih može izvući? Dronovi, podmornice i ratni brodovi!‘

Ono što je ostalo i što se mukom održava prepušteno je samo sebi, nerijetko i malo "prikočeno" lošim mjerama državne politike

Ilustrativna fotografija

 Goran Sebelic/Cropix
Ono što je ostalo i što se mukom održava prepušteno je samo sebi, nerijetko i malo "prikočeno" lošim mjerama državne politike

Hrvatska brodogradilišta, a tu prije svega mislimo na nekada četiri velika hrvatska brodogradilišta Uljanik, 3. maj, Brodotrogir i Brodosplit nikada nisu bila, a samim tim i brodogradnja, u težoj situaciji. U sjevernim brodogradilištima te poslove obavljaju Uljanik brodogradnja 1856 te 3. maj Rijeka 1905, tvrtke kojima nakon stečaja njihovih prethodnica upravlja država i čekaju novog vlasnika. U Trogiru su vlasnici brodogradilišta tvrtke Danka Končara, a u Splitu je to Debeljakova DIV Grupa. Brodosplit trenutačno prolazi kroz proces predstečajne nagodbe.

Osnovni i zajednički problem hrvatskih brodogradilišta je nedostatak jamstvenog fonda kako bi mogla ugovoriti novogradnje te činjenica da posluju na špekulantima atraktivnom zemljištu. Dok su u Puli svi političari koji su spo...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. kolovoz 2025 18:23