TAJNA USPJEHA

U posljednjih nekoliko godina nisu stvorili ništa novo, a prodaja im je 10 puta veća: ‘Svi ju žele imati‘

Proizvod je skup, ali vole ju sve generacija

Sarah Jayne Dunn nosi Stanley cup u ruci

 /Farrell/backgrid/backgrid Uk/profimedia

Prijenosna šalica koja zadržava temperaturu tekućine nepromijenjenu satima, Tik Tok i malo sreće bili su dovoljni da Stanley udeseterostruči svoj prodaju u samo nekoliko godina. Na službeno financijsko izvješće još treba pričekati, no procjenjuje se da je prodaja u 2023. dosegnula čak 750 milijuna dolara. Iako posljednjih godina kompanija nije stvorila ništa novo i inovativno - osim marketinške strategije.

Danas megapopularna šalica Quencher u početku nije dočekana uz mnogo pompe. Bila je samo još jedan termoizolirajući proizvod tvrtke koji se temelji na onome što je njezin osnivač stvorio ‘slučajno‘. William Stanley Junior bio je izumitelj koji se većinu svoje karijere bavio strujom i elektrotehnikom, a ideja o "nelomljivoj boci za piće" nastala je zbog toga što je 1920-ih većina boce bila napravljena od stakla. Desetljeće kasnije dodani su joj oblozi od nehrđajućeg čelika kako bi bila sigurna za konzumaciju hrane i pića, da bi danas Stanleyeve boce i šalice imale čak četiri sloja koji zadržavaju temperaturu pića nepromijenjenu desecima sati. Šalica sa slamkom Quencher čiji suženi donji dio stane u držač u automobilu, a ručka omogućuje lakše nošenje, u prodaji je od 2016. Prvih nekoliko godina, tvrtka ju je vidjela kao, u najboljem slučaju, osrednji proizvod pa su 2019. prestali obnavljati zalihe i prodavati ju.

Sve se promijenilo kada je godinu kasnije u Stanley stigao Terence Reilly, čovjek zaslužan za populariziranje Crocsica. Gumenih klompi za koje će mnogi i danas reći da vizualno nisu atraktivne, ali će se zbog udobnosti ipak opskrbiti njima. Najveći obožavatelji danas u ormaru imaju i Crocs kolekcije u raznim bojama.

Reilly je znao što želi postići u kompaniji sa stoljetnom tradicijom, ali je najprije trebalo procijeniti stanje koje ga je dočekalo. Tijekom obilaska tvrtke, jedna mu je zaposlenica spomenula da grupa žena u Utahu vodi blog "The Buy Guide" (hrvatski: Vodič za kupovinu) čija se suosnivačica Ashlee LeSueur ‘zaljubila‘ u Quencher pa ga je ubrzo počela poklanjati drugima. Reilly je prihvatio taj blog kao partnera i s njima nastavio raditi na promicanju novih, uzbudljivih kolekcija istovremeno koristeći mogućnosti koje donose društvene mreže.

- Digital je ključan za autentično komuniciranje s našim potrošačima diljem svijeta. Naši digitalni i društveni kanali omogućuju nam prihvaćanje ključnih kulturnih trendova i pružaju platformu za potrošače da dijele svoja razmišljanja i povratne informacije. To potiče prodaju i ljubav prema robnoj marki - objasnio je Terence Reilly u nedavnom intervjuu.

No nije sve stalo na jednosmjernoj komunikaciji prema kupcima - vrlo brzo korisnici društvenih mreža počeli su sami dijeliti sadržaj u kojem govore o Quencheru. Utjecaj takvih poruka "iz prve ruke" koje nisu sponzorirani sadržaj, još je i veći pa je upravo ta prijenosna šalica postala jedan od najvećih hitova 2023. Svi ju žele imati, za crni petak razgrabila se u prvim minutama, a vole ju sve generacije. Unatoč tome što se prodaje po vrlo visokoj cijeni od 45 dolara (a na europskom webshopu za 50 eura), do sada se prodalo više od 10 milijuna primjeraka.

Najveći obožavatelji opskrbili su se različitim bojama kako bi šalica uvijek bila usklađena s njihovom odjevnom kombinacijom. Sa svakom novom bojom prihodi kompanije su se povećavali - sa 73 milijuna dolara u 2019. na 194 milijuna u 2021. Godinu kasnije Stanley je lansirao redizajnirani model Quenchera s modernijim dizajnom i novom paletom boja. Prihodi su se u godinu dana više nego udvostručili na 402 milijuna dolara. Stanley se odlučio za još jedan ‘trik‘ - ograničena izdanja novih boja koja su dodatno povećala uzbuđenje oko proizvoda.

image

Screenshot/Stanley cup

Iako Stanley na svojim Instagram profilima ima 1,4 milijuna pretplatnika, svoju popularnost među mlađim generacijama najviše može zahvaliti Tik Toku. Videozapisi s oznakom #stanley pregledani su 2,8 milijardi puta, a oni s oznakom #stanley cup 263,2 milijuna puta. Na jednom od njih korisnica je snimila svoj izgoreni automobil koji je potpuno uništen, ali je Staleyeva šalica ostala netaknuta - baš kao i led u njoj koji je dan ranije stavila u svoje piće. Video je skupio 80 milijuna pregleda, a Stanleyjev globalni predsjednik Terence Reilly iskoristio je tu sretnu slučajnost u korist kompanije. Objavio je video poruku i vozačici najavio da će joj poslati nekoliko novih čaša i ponudio kupnju novog automobila.

"To je nešto što tvrtka nikada do sada nije učinila i što se vjerojatno nikada više neće ponoviti", rekao u videu.

Iako su društvene mreže zaslužne za popularnost ovog proizvoda i svakako su dio Stanleyeva uspjeha, kompanija koristi i druge načine predstavljanja kupcima.

- Još uvijek nema ništa bolje od dobrih staromodnih proizvoda na policama. Suradnja s nekim od najboljih trgovaca na malo na svijetu koji na svojim vrijednim policama ističu Stanleya bila je glavni dio našeg uspjeha - izjavio je Reilly.

Brojni brandovi profitirali zbog Tiktoka

Stanleyjeve šalice nisu jedini proizvod kojemu je TikTok pomogao da postane viralan. U većini slučajeva riječ je o kozmetici koju koriste poznate influencerice, a zatim svoje iskustvo dijele drugi. Istaknula se i sunset lampa, čija svjetlost podsjeća na zalazak sunca zbog ugodnih crvenih, narančastih i žutih tonova. Videa na kojima korisnici čiste najrazličitije površine i prostorije istom ružičastom pastom, također su se pojavili na TikToku, a spužvica za čišćenje Scrub Daddy trenutačno je najpoznatija spužva na svijetu, jer svaki njezin dio ima drugačiju funkciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 15:23