NOVO ISTRAŽIVANJE

U autoindustriji se događa povijesni zaokret, donedavno nedodirljivi divovi na putu su u propast: ‘Brutalno je‘

"Zapadni proizvođači automobila moraju iz temelja promijeniti poslovni model", smatra stručnjak EY-a

Kineski BYD automobili

 Cfoto/imago Stock&people/profimedia/Cfoto/imago Stock&people/profimedia

Veliki zapadni proizvođači automobila, uključujući i njemačke automobilske divove, opasno zaostaju za azijskom konkurencijom, a neki bi na dulji rok mogli biti prisiljeni i staviti ključ u bravu, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke EY.

Proizvođači automobila zapali su u krizu koja bi se ove godine trebala produbiti i mogla bi dovesti u pitanje kompletan poslovni model pojedinih tvrtki, rekao je stručnjak EY-a za automobilsku industriju Constantin Gall.

"Konkurencija u industriji trenutno je brutalna", naglašava stručnjak EY-a.

Poslovni rezultati 20 vodećih svjetskih proizvođača automobila u prvom tromjesečju slabiji prihod i dobit njemačkih i američkih proizvođača automobila, pokazala je EY-ova analiza.

Azijske tvrtke, pogotovo kineske, zabilježile su pak ogromno poboljšanje, utvrdili su u EY-u, ističući da čak pet od šest najprofitabilnijih proizvođača automobila ima sjedište u Aziji.

Njemačkim tvrtkama probleme zadaju slaba potražnja, visoki troškovi i spor prijelaz na električna vozila. Njihov se udio u kineskom tržištu istodobno smanjuje budući da ih istiskuju domaći proizvođači.

Situacija se dodatno zaoštrila zbog napetosti na američkom tržištu. Washington je u travnju uveo 25-postotne carine na uvoz automobila koje bi mogle prouzročiti milijarde gubitaka na obje strane Atlantika, napominje Gall.

U takvim će se uvjetima zaostatak za kineskom konkurencijom još više povećati budući da kineske kompanije nisu prisutne na američkom tržištu.

Nekoliko proizvođača automobila i dobavljača dijelova već je skiciralo mjere smanjenja troškova, ali one neće biti dovoljne, tvrdi Gall.

"Zapadni proizvođači automobila moraju iz temelja promijeniti poslovni model", smatra stručnjak EY-a.

Kineske tvrtke pokazale su da brzina, fleksibilnost i ciljana ulaganja mogu donijeti bolje rezultate od pukog povećanja kapitalne potrošnje, dodaje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
04. lipanj 2025 12:01