Sajam turizma

U 10 godina Nijemci udvostručili broj dolazaka u Hrvatsku, rast se očekuje i ove godine

Svake godine ovo tržište raste za nekoliko postotaka, iako se cijene ne snižavaju
Najveći bavarski sajam turizma f.re.e.
 HANZA MEDIA

Nema nikakve bojazni za turističku sezonu što se tiče dolaska turista iz Njemačke koja je u zadnjih deset godina udvostručila broj dolazaka u našu zemlju. I taj trend rasta očito će se nastaviti bez obzira na sve, poruka je s najvećeg bavarskog sajma turizma f.re.e. koji se ovaj tjedan održava u glavnom bavarskom gradu Münchenu. Naime, lani je u Hrvatsku došlo tri milijuna njemačkih gostiju, a prije deset godina ih je bilo 1,5 milijuna. Svake godine ovo tržište raste za nekoliko postotaka, iako se cijene ne snižavaju. Kako kaže čelni čovjek Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, rast od tri posto očekuje se i ove godine.

- Stanje bukinga iz Njemačke za Hrvatsku razlikuje se od turoperatora do turoperatora. Nije točno da je buking trenutno stao zbog situacije oko koronavirusa, nego je usporen, ali to se neće odraziti na ukupno stanje bukinga za ovu sezonu. Generalno stanje bukinga bolje je nego lani u istom periodu, kazao je Staničić drugog dana sajma slobodnog vremena i turizma koji je jedna od najvećih turističkih sajmova za publiku u Njemačkoj od kuda u Hrvatsku dolazi najveći broj gostiju.

Poručio je da tu brojku rasta projiciraju na osnovu interesa za Hrvatsku, ali i činjenici da ima više avionskih linija prema Hrvatskoj iz Njemačke nego lani.

- Ove godine ukupno s europskih emitivnih tržišta, ne samo Njemačke, imamo 50-ak novih aviolinija. I to će sigurno doprinijeti našem rastu, kazao je. Činjenica je da od ožujka pa sve negdje do listopada prema Hrvatskoj iz Njemačke osigurano oko 1,3 milijuna avionskih sjedišta.

HANZA MEDIA
Najveći bavarski sajam turizma f.re.e.

Romeo Draghicchio iz predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Frankfurtu otkriva nam pak da je buking trenutno u odnosu na isto razdoblje lani bolji za 10 posto.

- Ovo tržište daje puno. A tu ne govorimo samo o dolascima i noćenjima, nego i potrošnji. Ona se s rastom kvalitete također povećavala. Osjeća se promjena u percepciji Hrvatske. Počeli smo igrati jaču ulogu. Gotovo da nema značajnijeg organizatora putovanja koji Hrvatsku nema u svojoj ponudi, konkurencija gleda na nas. Dogodile su se velike investicije u hotelijerstvu, ali i cijela ponuda je poboljšana. Naše destinacije koje prije nisu bile u fokusu, posebno jug Hrvatske, postale su jako interesantne. U srednjem razdoblju napravili smo iskorak, kaže Draghicchio.

Staničić zato naglašava da se i dalje treba najviše ulagati u kvalitetu koji su njemački gosti prepoznali i nije im ju problem platiti. Dokaz tome je da se najbolje prodaju luksuzniji objekti - hoteli, kuće za odmor, ali i kružna putovanja na jedrenjacima. Tvrdi nam to Selimir Ognjenović iz tvrtke I.D. Riva Tours koja je poznata po biciklističkim krstarenjima po jadranskim otocima.

HANZA MEDIA
Najveći bavarski sajam turizma f.re.e.

- To je toliko popularno. Posezona je trenutno na 91 posto popunjena, kada govorimo o brodovima. S druge strane, lošiji nam je svibanj, a rekao bih da je glavni razlog upravo bojazan od koronavirusa. Logično je da ljudi sad ne brzaju s bukingom i odgodili su svoje putovanje. Kako bih se izrazio – „kada je jastreb u zraku, kokoške ne idu van iz kokošinjca“, ističe ovaj turistički znalaca koji kaže da Hrvatska zasad u odnosu na druge zemlje stoji bolje što se tiče broja rezervacija u odnosu na lani. Kazao je da je buking u njihovoj tvrtki ove jeseni krenuo izvrsno i ranije, pa da je krajem godine bio čak 10 do 15 posto bolji nego lani, ali da je ova situacije oko epidemije u Kini usporila rezervacije u veljači zbog čega će se taj plus istopiti.

- No, ne zabrinjavamo se. Hrvatska se etablirala i mi se više ne možemo s cijenama boriti s našom konkurencijom. I ove godine se neke zemlje poput Grčke, Turske, Egipta i Tunisa bore za svoje goste dumpingom cijena. Mi za te cijene koji oni nude njemačkim gostima možemo ponuditi objekte najlošije kvalitete. Sada se moramo dokazivati svojom kvalitetom jer su to gosti prepoznali i znaju što za svoj novac mogu očekivati u Hrvatskoj. Zato se stalno moramo dokazivati kvalitetom. Jer kada bismo išli u borbu cijena s njima, cijene se ne bi smanjivale za dva ili tri posto, već 10, 20 ili 30 posto i toga se moramo čuvati, ističe Ognjenović. Dodaje da bi se zbog toga za naklonost njemačkih gostiju u današnje vrijeme trebalo boriti isticanjem održivosti i ekologije.

HANZA MEDIA
Najveći bavarski sajam turizma f.re.e.

- Ne bismo sada trebali isticati koliko imamo više gostiju jer će Nijemci početi izbjegavati destinacije koje se bore s prekomjernošću turizma. Tu moramo biti jako oprezni, kazao je.

A Hrvatska je pažnju na sebe u zadnja dva dana u mnoštvu programa ovog vibrantnog sajma pokušala skrenuti sinjskim alkarima koji su zabavljali goste na štandu. Posjetitelji hrvatskog štanda mogli su se okušati u virtualnoj Sinjskoj alci, a mnoštvo je privukla i glasna sinjska limena glazba.

HANZA MEDIA
Najveći bavarski sajam turizma f.re.e.

Inače, prema podacima sustava eVisitor u 2019. je ostvareno je 3.005.425 dolazaka i 21.208.017 noćenja njemačkih turista, što predstavlja rast od 3,76 posto u dolascima i 0,23 posto u noćenjima u odnosu na 2018. U prvih mjesec dana ove godine ostvareno je pak 6.886 dolazaka i 29.260 noćenja njemačkih turista, što predstavlja rast od 7,8 % u dolascima i 13,1 % u noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2019.

Najposjećenija je tradicionalno Istarska županija (41%), a zatim slijede Primorsko-goranska (22%), Splitsko-dalmatinska te Zadarska županija (svaka 11 %). Nijemci najviše u Hrvatskoj vole boraviti u privatnom smještaju – čak 39 posto svih gostiju, a potom slijede kampovi i hoteli.

HANZA MEDIA
Najveći bavarski sajam turizma f.re.e.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 17:49