ONA SLAVI 50 GODINA

Tvrtka koja je stvorila Hello Kitty radikalnim modelom marketinga enormno je povećala profit

U početku bilo jako velikih otpora od strane drugih menadžera i zaposlenika u tvrtki

Hello Kitty

 /Nicolas Datiche/sipa Press/profimedia

Iako najomiljeniji japanski lik iz crtanih filmova Hello Kitty slavi 50. rođendan, tvrtka koja ju je osmislila morala je naporno raditi kako bi i danas održala njezinu popularnost. Povijest tvrtke Sanrio puna je uspona i padova, a posljednjih su se godina borili da ostvare profit. Kada je Tomokuni Tsuji prije četiri godine, sa samo 31 godinom, preuzimao upravljanje tvrtkom, odlučio je promijeniti marketinšku strategiju na način koji je bio potpuno neočekivan.

Umjesto da još više novca i aktivnosti usmjere u poznati mačkasti lik, odlučio je ubrzano raditi na povećanju prepoznatljivosti drugih likova. Posebno se istaknuo Cinnamoroll, plavooki bijeli psić s ružičastim obrazima, dugim ušima i repom koji izgleda poput peciva s cimetom. Pojavila se crvena panda Aggressive Retsuko - ili Aggretsuko - koja za razliku od Hello Kitty nije mala slatkica, već obična “frustrirana zaposlena žena.” Taj lik posebno je popularan među generacijom Z, a prvi se put pojavio u crtanoj seriji na japanskoj TBS televiziji prije nego što je postao globalni hit na Netflixu, piše BBC.

image

Aggretsuko (desno)

Netflix/everett/profimedia/Netflix/everett/profimedia

Još jedan nekonvencionalan lik je Gudetama, ili "lijeno jaje", koji živi s depresijom i ispaljuje hladne retke koje odražavaju mračnu stvarnost života. Hello Kitty je tako izgubila poziciju najpopularnijeg lika, ali je tvrtka profitirala - dionice su od 2020. godine deseterostruko narasle, a vrijednost tvrtke na burzi je oko šest milijardi eura.

Osim što je diverzificirao svoje likove, Sanrio je pojačao svoj inozemni marketing i postrožio borbu protiv krivotvorina.

- Sada koristimo umjetnu inteligenciju za otkrivanje lažnih proizvoda i šaljemo zahtjeve za njihovo uklanjanje - kaže Tsuji.

Za uspjeh su zaslužne i suradnje s velikim brendovima poput Starbucksa, Crocsa i bejzbolske momčadi LA Dodgers. Tsuji je objasnio da tako nastoje da njihovi likovi budu prisutni tijekom cijele godine bez prevelikih pauzi.

image

Shintaro Tsuji i njegov unuk Tomokuni Tsuji

Yoshio Tsunoda/aflo/profimedia/Yoshio Tsunoda/aflo/profimedia

Iako se danas sa sigurnošću može reći da se napravio dobar potez, Tsuji priznaje kako je u početku bilo jako velikih otpora od strane drugih menadžera, zaposlenika u tvrtki, ali i djeda od kojeg je preuzeo upravljanje tvrtkom.

- Nakon otprilike godinu dana djed mi je rekao da vodim tvrtku kako ja smatram prikladnim - prisjetio se.

Jedna se stvar u toj poznatoj japanskoj tvrtki nije promijenila. Ni nakon pola stoljeća, i dalje nije poznato tko je bio inspiracija za lik Hello Kitty. Posljednji trag dala je direktorica razvoja maloprodajnog poslovanja Jill Koch kada je na američkoj televiziji rekla da "Hello Kitty nije mačka" i da je zapravo britanska učenica. To je izazvalo šok i zbunjenost obožavatelja tog lika pa je najmlađi izvršni direktor u povijesti odlučio smiriti tenzije.

image

Hello Kitty

Frederic J. Brown/Afp

- Hello Kitty je Hello Kitty i može biti što god želite: vaša sestra, vaša majka, to možete biti drugi vi - rekao je Tsuji.

- London je nevjerojatan grad i bio je predmet zavisti mnogih japanskih djevojaka, pa je to možda jedan od razloga zašto su odlučile da je ona iz Londona - zaključio je nakon pitanja ima li ideju o tome zašto bi njegov djed odlučio da ne bude Japanka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 17:12