CIJENA NIJE PROBLEM, ALI...

Turisti sa sjevera Europe sve više hrle na Jadran, no ljetos su ostali zatečeni: ‘Ovo prije nije bilo ovako!‘

Putovanja neće rasti samo u Hrvatskoj u idućih 10 godina, nego i globalno

Gradska plaža Crikvenice

 Darko Tomas/Cropix/Cropix

Hrvatska u idućim godinama samo može očekivati veći broj nizozemskih turista kojima neće biti problem platiti nešto višu cijenu za ljetovanje ili odmor u Hrvatskoj. Jer su svjesni da će putovanja u budućnosti biti sve skuplja. Kaže nam to Frank Oostdam, direktor krovne udruge nizozemskih turoperatora i putničkih agenata (ANVR) te predsjednik ECTAA-e, Europskog udruženja putničkih agencija i turoperatora koji je zajedno s kolegama turopereterima, PR-ovcima, novinarima, blogerima i influencerima sudjelovao na Hrvatskom danu u Amsterdamu.

Riječ je posebnom promotivnom događanju, odnosno susretu s 200 najvažnijih partnera, turističkih agenata, turoperatora i medija na tržištu Nizozemske kojega su u četvrtak navečer u Amsterdamu organizirali Hrvatska turistička zajednica i Predstavništvo HTZ-a za zemlje Beneluxa na brodu koji je plovio amsterdamskim kanalima.

Na njemu je predstavljena ukupna hrvatska turistička ponuda s posebnim naglaskom na nautiku i kamping, a glavni partner u organizaciji događanja je Turistička zajednica Istarske županije, koja se ovom prilikom na nizozemskom tržištu predstavila kao vodeća hrvatska turistička regija i jedno od omiljenih odredišta Nizozemaca.

image

Elis Lovrić

- Ako pogledam ovu godinu, ona je već bila odlična godina za Hrvatsku s nizozemskog tržišta. Vjerujem da će generalno iduće godine Hrvatsku posjetiti puno više turista iz Nizozemske iako je to sada teško reći jer glavni buking nije počeo. Ali generalno je to jedno raspoloženje koja vlada među Nizozemcima.

Nizozemci vole putovati na Mediteran, Hrvatsku, posebno Istru koja im je najbliža, a ove su godine posebno putovali jer je u Nizozemskoj bilo puno kiše i lošeg vremena ljeti. Vjerujem da će Nizozemci u Hrvatskoj više upoznati i druge dijelove zemlje, ne samo Istru i Kvarner.

Njih zanimaju gradovi, ali i unutrašnjost koju su počeli otkrivati, poput Splita, Zagreba ili Slavonije, kaže nam Oostdam. Naime, prema istraživanju ANVR-a, nizozemskog udruženja turoperatora i putničkih agenata, za 60% Nizozemaca ovog ljeta inflacija i poskupljenja nisu utjecala na njihov način ljetovanja.

Jednako vrijedi i za rat u Ukrajini koji također nije utjecao na navike nizozemskih potrošača. Pandemija i sve restrikcije vezane za putovanja koje su obilježile prethodne tri godine se u ovom trenutku čine kao „daleka prošlost“ i nemaju praktički više nikakav utjecaj na ponašanje većine potrošača.

Svakako će im sve važnija biti održiva putovanja pa smatra da je Hrvatska u tom pogledu Nizozemcima jako interesantna. A putovanja neće rasti samo u Hrvatskoj u idućih 10 godina, nego i globalno, pojašnjava nam dalje Oostdam.

- Globalno će turizam rasti za pet posto godišnje. U Europi će to iznositi tri posto što će se odraziti na ekonomski rast od 1,5 posto. To znači da će turizam biti sve važniji u narednim godinama i moramo razmišljati kako ćemo to regulirati kako bismo održali destinacije. Putovanja će biti sve skuplja jer će upravo ta održivost biti uključena u cijenu putovanja. A Nizozemci su za to spremni. Imaju novac i žele putovati. Više ih zanima kvaliteta i žele putovati više puta godišnje. Očekujem da će Nizozemci u Hrvatskoj putovati više u pred i posezoni, smatra Oostdam.

I dalje će prevladavati putovanja automobilom kada se odluče za Hrvatsku, posebnu Istru. No, sve veći je broj aviolinija koji Nizozemsku povezuju s Hrvatskoj, ističe dalje. Njegov kolega Ramon van Reine, izvršni direktor ACSI-a, vodećeg specijalista u Europi za kamping turizam dodaje pak da je Hrvatska sve omiljenija nizozemskim turista koji su primijetili ove godine promjene na našoj obali.

- Cjenovno je ove godine Hrvatska bila u rangu jedne Španjolske, Italije i to nas je malo iznenadilo jer prije nje bilo tako. No, cijene hrane su u Hrvatskoj skuplje nego u tim zemljama. Zato smatram da je Hrvatska zasad treba zadržati cjenovno nivo koji je bio ovo sezone, smatra ovaj specijalist koji u Nizozemskoj ujedno i promovira hrvatsku turističku ponudu putem raznih studijskih putovanja i objavama. A Istra namjerava još jače se promovirati u toj zemlji ove godine.

- Stereotip je da su kod nas Nizozemci pretežito kamping gosti. Mi ćemo se potruditi da ojačamo kamping segment, ali i segment premium gostiju kojih u Nizozemskoj ima jako puno. Potrebno je tri godine da bi se destinacija stavila na „radar” i da se o njoj počne razmišljati. A onda se iduće tri godine vide rezultati tog procesa, kaže direktor istarske Turističke zajednice Denis Ivošević. Dodaje da bi Hrvatska mogla u idućih pet do sedam godina postati najbolja turistička zemlja u smislu premium kamping proizvoda. Inače, Istra ostvaruje polovica svih noćenja s tog tržišta.

Prema podacima sustava eVisitor, Nizozemci tijekom 11 mjeseci ove godine u Hrvatskoj ostvarili oko 550.000 dolazaka i 3,1 milijun noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 1 posto u dolascima. Gledano po županijama, najviše su dolazaka ostvarili u Istri (179.000), Splitsko-dalmatinskoj županiji (102.000) te na Kvarneru (60.000), a gledano prema destinacijama u Splitu (39.000), Dubrovniku (33.000), Zagrebu (27.400), Rovinju (26.200) te Funtani (23.200).

Gledano prema vrsti smještaja najviše su dolazaka ostvarili u kampovima (207.000), objektima u domaćinstvu (161.000) te hotelima (122.000).

- Nizozemska je jedno od 10 top tržišta za hrvatski turizam. Imamo stabilnu poziciju na tom tržištu, jako nas cijene i vole. A sada otkrivaju i nove destinacije i nove turističke regije. Sve su zastupljeniji u kontinentalnom dijelu Hrvatske. A prema statističkim podacima njihovog udruženja turoperatora godišnje van svoje zemlje putuje čak 82 posto Nizozemaca.

Vjerujemo da ćemo s većim brojem aviolinija povećati turistički promet s ovog tržišta u pred i posezoni. Upravo iz Nizozemske prema Hrvatskoj na tjednoj bazi dolazi najveći broj letova. Naš je cilj da te aviolinije produžimo van glavne sezone, kazao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

image

Kristjan Staničić

Ivan Novak, direktor Predstavništva za zemlje Beneluxa dodao je kako su Nizozemci rado viđeni gosti upravo zbog svog načina putovanja i različitih aktivnosti koje traže tijekom boravka u destinaciji.

- Na tržištu Nizozemske bilježimo kontinuirani porast broja dolazaka i noćenja, posebice u razdobljima pred i posezone, a ono što posebno veseli jest rast prometa u kontinentalnim županijama u kojima je u ovoj godini ostvareno čak 30 posto više noćenja. Nizozemci vole laganim tempom otkrivati nove destinacije, vole boraviti u prirodi te doslovno uživaju u prirodnim ljepotama naše zemlje, zaključio je

„Hrvatski dan u Amsterdamu“ obogaćen je predstavljanjem i degustacijom istarskih proizvoda pa su uzvanici mogli uživati u širokoj gastronomskoj ponudi iza koje su stajali pršutarna Buršić, Damjanić Distillery, Medea vino, Vesna sir, Darna likeri, Nono Remiđo, Kampanjola Eco Craft Beer i Karlić tartufi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. veljača 2024 11:51