
Tokić Grupa, vodeći domaći lanac u distribuciji autodijelova, objavila je pokretanje inicijalne javne ponude dionica (IPO), a tim putem prikupljena sredstva planiraju uložiti u izgradnju novog logističko-distributivnog centra u Sesvetskom Kraljevcu, kao i u automatizaciju, digitalizaciju i akvizicije. Na predstavljanju prospekta u zagrebačkoj Esplanadi otkriveno je da će se raspon cijene dionice kretati od 20,2 do 25,6 eura. Javna ponuda počinje 20. listopada, a završava 11 dana kasnije.
- Najbolje tek dolazi za Tokić Grupu - poručio je osnivač i suvlasnik Ilija Tokić, istaknuvši provedenu profesionalizaciju uprave kao jedan od najvažnijih trenutaka u razvoju kompanije.
U ponudi će se tako naći do 1,2 milijuna dionica, od čega milijun novih dionica koje izdaje društvo u sklopu povećanja temeljnog kapitala te 200.000 dionica koje prodaje postojeći dioničar Tokić - Rast i razvoj d.o.o. Ukupno će se na tržištu naći do 29,4 posto kapitala tvrtke - 24,5 posto u sklopu novog izdanja i 4,9 posto putem prodaje postojećih dionica.
Presedan na tržištu kapitala
Tokić Grupa je postala i prva hrvatska kompanija čija je dionica registrirana i na slovenskom tržištu, što predstavlja važan presedan u prekograničnom pristupu kapitalu, ali i logičan nastavak petogodišnje prisutnosti u Sloveniji. Upravo je akvizicija tvrtke Bartog, vodećeg slovenskog distributera guma, otvorila put za dublju integraciju dvaju tržišta i postavila temelje za današnju simultanu registraciju na hrvatskom i slovenskom tržištu.
Drugu važnu novost predstavlja digitalizacija procesa ulaganja. Naime, ulagači će prvi put u Hrvatskoj moći upisivati dionice putem mobilne aplikacije M-Riznica - digitalne platforme Ministarstva financija Republike Hrvatske.
- Ovaj tehnološki iskorak čini ulaganje dostupnijim, bržim i jednostavnijim, čime se otvaraju vrata široj publici, uključujući građane koji do sada možda nisu sudjelovali na tržištu kapitala - najavio je Ilija Tokić.
U ponudi dionica moći će sudjelovati zaposlenici Tokić Grupe u Hrvatskoj i Sloveniji, domaći mali ulagači te institucionalni investitori, uključujući banke, investicijske i mirovinske fondove te osiguravajuća društva. Agent ponude i uvrštenja je Privredna banka Zagreb.
Četiri stupa rasta
Uz IPO i strateške iskorake na tržištu kapitala, Tokić Grupa jasno je definirala i četiri stupa budućeg rasta, koje je predstavio predsjednik Uprave Ivan Šantorić. Prvi stup odnosi se na daljnje širenje i konsolidaciju maloprodajne mreže, s naglaskom na Hrvatsku i Sloveniju. Plan uključuje otvaranje većih poslovnica sa širim asortimanom, preuzimanje upravljanja poslovnicama od partnera te jačanje mreže partnerskih servisa putem brendova ACC (Auto Check Centar) i BHS (Bartog Hitri Servisi).
Drugi stup obuhvaća regionalnu ekspanziju putem akvizicija, s već izrađenom listom desetak ciljanih kompanija koje zajedno ostvaruju promet od oko 220 milijuna eura. Akvizicijski fokus usmjeren je na Sloveniju (četiri potencijalne akvizicije u distribuciji dijelova i gumarstvu), Bosnu i Hercegovinu (dvije akvizicije u distribuciji dijelova), Hrvatsku (dvije do tri u distribuciji i konsolidaciji franšizera) te Austriju, gdje se razmatra akvizicija ili franšizno partnerstvo.
Treći stup čini tehnološka transformacija i digitalizacija poslovanja. Planirana je implementacija automatiziranog skladišnog sustava AutoStore, uvođenje alata za udaljenu dijagnostiku vozila (Remote Diagnostics), novog ERP sustava, vlastitog programa za upravljanje servisima, B2C web shopa, kao i integracija RPA i AI tehnologija.
Četvrti stup odnosi se na logističku optimizaciju i povećanje operativne efikasnosti, ponajprije u sklopu gradnje spomenutog logističko-distributivnog centra (LDC) u Sesvetskom Kraljevcu. Cilj je objediniti skladišne i transportne operacije na jednoj lokaciji, čime će se znatno smanjiti troškovi, povećati skladišni kapaciteti i unaprijediti razina usluge za sve kupce.
Spremni za nove akvizicije
Valja naglasiti da Tokić Grupa danas zapošljava više od 1300 radnika, s više od 100 novih radnih mjesta otvorenih prošle godine, ponajviše u maloprodaji i logistici. Kompanija upravlja portfeljem u kojem je više od 300.000 artikala i surađuje s više od 300 globalnih brendova, a kao dioničar međunarodne organizacije ATR International AG, kako su poručili iz Grupe, pozicionira se uz bok najvećih dobavljača u autoindustriji. U prvih šest mjeseci ove godine kompanija je ostvarila 114,6 milijuna eura prihoda od prodaje, što je 4,7 posto više nego u istom razdoblju 2024.
- Tijekom svih godina poslovanja ostvarivali smo dvoznamenkasti rast prihoda, u prosjeku 17 posto godišnje. Spremni smo za nove akvizicije - zaključio je Dražen Jurković, član Uprave zadužen za financije, kontroling, investicije i IT.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....