
Japanski tehnološki div Panasonic planira smanjiti broj zaposlenika za nekoliko tisuća te ugasiti nerentabilne poslovne segmente kako bi se prilagodio novom tehnološkom dobu koje više ne predvode tradicionalni elektronički proizvodi.
Kompanija će tijekom ove fiskalne godine, koja je započela u travnju, ukinuti oko 10.000 radnih mjesta diljem svijeta – što predstavlja oko četiri posto ukupne radne snage. Plan uključuje i otpuštanje 5.000 zaposlenika u Japanu te jednako toliko u inozemstvu. Iz Panasonica su poručili kako žele povećati svoju profitabilnost putem “gašenja poslova koji posluju s gubitkom i nemaju izgleda za povećanje profita", piše New York Times.
PROČITAJTE VIŠE U medije procurio interni dopis: Jedna od najvećih kompanija svijeta sprema veliki val otkaza!
Očekuju da će u tekućoj fiskalnoj godini na restrukturiranje potrošiti oko 895 milijuna dolara, ali da će im te mjere omogućiti povećanje dobiti od najmanje milijardu dolara.
Panasonic, osnovan u Osaki prije više od jednog stoljeća, poznat je po širokom portfelju proizvoda – od televizora i digitalnih fotoaparata do mobilnih telefona i kućanskih uređaja. Iako je nekada bio predvodnik u svijetu potrošačke elektronike, protekla dva desetljeća obilježili su izazovi u restrukturiranju i traženju načina kako preusmjeriti svoje rašireno poslovanje.
Profitabilnost kompanije počela je padati još sredinom 2000-tih, a deset godina kasnije uslijedili su značajni gubitci. Tadašnji predsjednik Kazuhiro Tsuga, koji je preuzeo upravljanje 2012. godine, povukao je ključne poteze poput gašenja proizvodnje plazma televizora pa se do sredine desetljeća Panasonic se uspio stabilizirati.
Njegov nasljednik Yuki Kusumi, koji je na čelo tvrtke došao 2021., nastavio je s preustrojem kako bi se oslobodio kapital za ulaganja u nova područja rasta. Pod njegovim vodstvom Panasonic je značajno ulagao u proizvodne pogone za baterije namijenjene električnim vozilima, među ostalima i za Teslu.
Tvrtka također širi prisutnost u području softverskih rješenja i umjetne inteligencije, što je potvrđeno i akvizicijom američke softverske kompanije Blue Yonder iz Arizone, vrijednom više od 7 milijardi dolara.
Komentari (0)
Komentiraj