presedan u trgovini

Talijanski Coop našao novi način da uđe u Hrvatsku, a Tommy dobiva poznatu robnu marku

Potrošačima obećaju visokokvalitetne talijanske proizvode po konkurentnim cijenama, bez nepotrebnih posredničkih troškova.

Tommy Dugopolje

 Tommy Dugopolje/

Strateškom suradnjom trgovačkog lanca Tommy s najvećim talijanskim trgovačkim lancem Coop po prvi put u Hrvatskoj se uvodi praksa da jedan trgovački lanac prodaje robne marke drugog trgovca, a istodobno je ovo drugi ulazak talijanskog lanca u Hrvatsku, nakon što im je tek jednu godinu potrajao projekt Ipercoop u trgovačkim centrima.

Kroz ugovor osiguravaju uvoz i prodaju više od 600 proizvoda privatnih robnih marki talijanskog brenda. Ovim strateškim partnerstvom, bez posrednika, Tommy dodatno jača svoju poziciju na tržištu bez posrednika, a hrvatskim potrošačima obećavaju kvalitetne proizvode po pristupačnim cijenama.

Coop je inače najveći trgovački lanac u Italiji, organiziran kao sustav potrošačkih zadruga koje upravljaju s više od 2.000 prodavaonica diljem Italije, s oko 7.000 proizvoda vlastite marke te više od 700 dobavljača. Suradnja s Tommyem je dio njihove strategije izvoza, Coopove robne marke izvoze se i prodaju u brojnim zemljama Europe i Azije, često kroz suradnju s velikim međunarodnim trgovcima i distributerima. S francuskim lancem Leclerc su recimo kreirali cijelu privatnu liniju "Tradizioni d‘Italia", slične suradnje postoje i u Estoniji, Bugarskoj, Češkoj, Cipru, Grčkoj, Japanu i Južnoj Koreji, Skandinaviji. Coop Azija prodaje u Kini, Hong Kongu i Tajvanu.

Već su bili u Hrvatskoj

U Hrvatskoj su bili kratko, tek godinu dana, ušli su 2008. kroz partnerstvo sa Sparom i otvaranje Ipercoopa u trgovačkim centrima King Cross Jankomir, Emmezeta Stupnik u Zagrebu i Emmezeta Kaštela u Splitu, no već 2009. Spar je preuzeo sve te trgovine.

"Ovo partnerstvo za nas predstavlja važan strateški pomak u jačanju naše ponude te još većoj konkurentnosti i kvaliteti ponude. Kroz direktnu suradnju s Coop Italian Food našim kupcima osiguravamo visokokvalitetne talijanske proizvode po konkurentnim cijenama, bez nepotrebnih posredničkih troškova," izjavio je Zoran Mikulić, član Uprave Tommyja.

Da je ovo inovacija na domaćem tržištu, potvrđuje i konzultant Drago Munjiza.

"Ovo da jedan lanac uzme robnu marku drugog lanca nije uobičajena praksa, koju do sada nismo vidjeli, no svakako ovi partneri u tome vide benefite. Prvo, Coop je u Hrvatskoj poznat brend, doduše više u Istri i na Kvarneru nego u Dalmaciji ili na sjeveru, no Tommy u svom formatu trgovina na moru ima i jako puno talijanskih kupaca, a COOp je poznat i u srednjoj Europi. Radi se o velikom lancu koji, kad je u pitanju talijanska roba, vjerojatno puno toga kupuje direktno od proizvođača i ima jako dobre uvjete. Tommy je stoga vjerojatno procijenio da ovako može dobiti više kvalitetne robe po povoljnim uvjetima, nego da sam razvija svoju robnu marku, jer to iziskuje i više posla i ulaganja. Coop svakako dobiva plasman na tržište", kaže Munjiza.

Paolo Bonsignore, komercijalni direktor Coop Italian Food uostalom kaže da hrvatsko tržište ima veliki potencijal.

Tommy je započeo s uvođenjem Coopovih proizvoda na svoje police sredinom lipnja, a proces će se postupno širiti tijekom sljedećih mjeseci. U prvoj fazi na police stiže oko 140 novih artikala, a do kraja godine ovaj asortiman obuhvaćat će 600 novih proizvoda. Od toga, više od 70 posto artikala činit će prehrambeni proizvodi, od tjestenine, ulja, sireva i suhomesnatih proizvoda, do gotovih jela i slatkog asortimana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
18. lipanj 2025 15:24