PARANOJA NA OTOKU

Sve je, izgleda, stiglo na naplatu. Kombinacija faktora uništila je turističku meku Mediterana: ‘Stižu ‘sendvičari‘, ne možemo preživjeti!‘

U problemu su svi od hotela do ugostitelja, pad rezervacija bilježe i prijevoznici i organizatori izleta. Najveći pad Nijemaca i Britanaca.

Ilustrativna fotografija, plaže u Mallorci

 Peter Steiner/alamy/profimedia/Peter Steiner/alamy/profimedia
U problemu su svi od hotela do ugostitelja, pad rezervacija bilježe i prijevoznici i organizatori izleta. Najveći pad Nijemaca i Britanaca.

Turističke gužve i prosvjedi lokalaca, rast cijena ali i sve veće vrućine na Mediteranu dolaze na naplatu u jednom od najpopularnijih ljetovališta u Španjojskoj. Turistički dužnosnici na Palma de Mallorci zabrinuti su zbog drastičnog podbačaja ove ljetne sezone, a značajan pad prometa bilježe s ključnih tržišta poput Velike Britanije i Njemačke. U problemu su svi sektori, od hotelskog do ugostiteljskog, pad rezervacija bilježe i prijevoznici i organizatori izleta, prenose lokalni mediji.

Kako prenosi Majorca Daily Bulletin. Federacija hotelskog poslovanja Mallorce bilježi primjetan pad turističkih aktivnosti u mjestima kao što su Capdepera i Soller, Udruga restorana na Mallorci upozorava da bi znatan broj restorana na otoku mogao biti prisiljen zatvoriti se ove godine. Neka područja bilježe pad broja gostiju i do 40 posto, a neki restorani u tradicionalno prometnim turističkim gradovima poput Sóllera usred vrhunca sezone daju godišnji odmor zaposlenicima.

Turističke usluge prijevoza također su zabilježile pad, s padom rezervacija za srpanj i kolovoz za otprilike 20 posto. I turistički vodiči otoka izvijestili su o sličnom padu rezervacija izleta, što je posebno pogodilo popularne destinacije poput Valldemosse, Palme i Port de Sollera. Najoštriji pad zabilježen je među posjetiteljima iz SAD-a i kopnene Španjolske.

I maloprodajni sektor osjeća posljedice, s padom prihoda između 10 i 20 posto, doznaju od Udruženja malih poduzeća Pimeco na Mallorci, jer sve manje britanskih, njemačkih i azijskih turista posjećuje lokalne trgovine. Kao odgovor na to, Pimeco je pokrenuo novu inicijativu usmjerenu na promicanje pozitivne slike turizma kako bi se suprotstavio rastućoj negativnosti.

Sendvič turisti

Španjolski dužnosnici istovremeno izbjegavaju negativni publicitet, ministar turizma Jaume Bauzà inzistira da negativno raspoloženje prema turistima ne utječe značajno na percepciju turista. Tvrdi da je ukupni broj posjetitelja i dalje solidan, iako priznaje da se u nekim slučajevima ne ispunjavaju očekivanja.

Juanmi Ferrer, predsjednik Udruženja restorana CAEB na Mallorci još prošlog tjedna upozorio je da će se ove godine zatvoriti stotine restorana

"Ljeto nije bilo dobro. Situacija je vrlo teška. Jako smo zabrinuti za profitabilnost poduzeća. Mnogi neće moći preživjeti. Nismo imali tako loše ljeto još od prije pandemije", izjavio je.

Ferrer ističe da je svibanj bio loš, posebno zbog lošeg vremena, da ni lipanj nije bio dobar te da se taj trend nastavlja i u srpnju. Noću postaje malo življe nego za ručak, ali ništa nije kao inače. Navodi da je u prosjeku broj kupaca pao između pet i šest posto, ali ističe slučajeve u mjestima poput Port Sollera, Sant Elma i Port Alcudije, gdje je promet pao za oko 40 posto.

Iako je Palma puna turista, Ferrer kaže da velika većina ne ide u restorane, poznati su kao sendvič turisti. Procjenjuje se da je broj gostiju u gradskim restoranima pao u prosjeku za osam do deset posto.

Lani zatvorili 370 restorana

Posjetitelji imaju isti proračun za odmor kao lani, a cijene hotela i letova su opet porasle. Turisti imaju manje novca, moraju smanjiti troškove. Smanjuju broju obroka, količinu vina. U prosjeku, potrošnja po stolu pala je između 10 i 12 posto.

Restorani u međuvremenu plaćaju više poreza, najamnine su veće, cijene hrane stalno rastu, a plaće su također porasle zbog novog kolektivnog ugovora. Zbog toga u udruženju smatraju da mnoga poduzeća neće moći spojiti kraj s krajem. Prošle godine zatvoreno je 370 ugostiteljskih tvrtki, ove godine će ih biti više, tvrde.

Čitatelji portala u komentarima otkrivaju zašto se ne vraćaju. "Nekoliko godina sam Puerto Soller smatrao svojim drugim domom, ali prošli put kad sam bio tamo bilo je toliko posjetitelja, ukraden je šarm tog mjesta", kaže jedan. Drugi dodaje: "Mislio sam da Španjolska ne želi previše turista, pa je moja obitelj otišla u Portugal. Nećemo se vratiti u Španjolsku, želimo da svi budu sretni".

Nisu samo Britanci ti koji preispituju svoje odmore na Mallorci. Čini se da postoji sve veće nezadovoljstvo među njemačkim turistima, od kojih mnogi kažu da ih nagli porast cijena, posebno u restoranima, prisiljava na promjenu navika. Neki češće kuhaju u svom smještaju za odmor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
30. srpanj 2025 13:15