PROXIMITY MODEL

Studenac prošle godine otvorio 100 poslovnica, ove godine otvorit će 120 novih... Imaju novu strategiju rasta

Strategiju rasta u Studencu planiraju na otvaranju manjih prodajnih formata, dakle kvartovskih dućana

Studenac dućan

 /Cropix

Studenac u sljedeće tri godine cilja na tržišni udio u hrvatskoj maloprodaji veći od deset posto (trenutno je na 5,5 posto) i položaj među tri najveća hrvatska trgovca po prihodima. Enterprise Investors, jedan od najvećih private equity fondova u srednjoj i istočnoj Europi, je od kupnje Studenca 2018. do danas u širenje mreže (organski i kroz akvizicije) uložio više od 250 milijuna eura. To, uz nekoliko manjih, uključuje i akvizicije pet velikih trgovačkih lanaca - Istarski Supermarketi i Sonik 2019., Bure Trgovina 2021. te Pemo i Lonia Trgovina 2022. Organski je Studenac prošle godine otvorio 100 poslovnica, ove godine otvorit će 120 novih, a cilj je u sljedećih nekoliko godina postići tempo od 200 otvorenih prodavaonica godišnje. Nadaju se da će do 2025. godine dostići broj od 2000 trgovina.

Strategiju rasta u Studencu planiraju na otvaranju manjih prodajnih formata, dakle kvartovskih dućana. Iako je dvogodišnja inflacija, s najvećim rastom cijena hrane, značajno smanjila kupovnu moć građana, vremena u kojima je bilo dovoljno biti jeftiniji od konkurenata je prošlo. Kupci danas očekuju mnogo više. Iako cijena i dalje ima veliku ulogu pri izboru proizvoda koji će završiti u košarici kupca, ništa manje bitna nije ni lokacija same prodavaonice ni jednostavnost pri kupnji.

Kupci ne žele putovati kilometrima do velikog trgovačkog centra, već će velike tjedne ili mjesečne nabavke radije pretvoriti u usputnu kupovinu u lokalnom dućanu tražeći što veću vrijednost za uloženo vrijeme. Baš kao što radije kupuju malo hrane kako se dio nje ne bi pokvario, završio u smeću i tako postao bačen novac. Traženje veće vrijednosti za novac kroz godine se pretvorilo u traženje što veće vrijednosti za uloženo vrijeme.

image

Studenac dućan

/Cropix

U Studencu otkrivaju kako će, u skladu s takvim ponašanjem kupaca, svoje poslovanje bazirati na proximity modelu. Sama riječ "proximity" u doslovnom prijevodu znači blizina. U maloprodaji to je sinonim za lokalni, kvartovski dućan u kojem se nakon posla kupuju namirnice za spremanje večere ili grickalice prije utakmice. Gotovo 80 posto transakcija u Studencu odnosi se upravo na manje svakodnevne košarice (prosjek tržišta je oko 40 posto), a više od polovice njihovih trgovina posluje u prodajnom prostoru koji je u prosjeku velik oko 120 metara kvadratnih. Prošle godine otvorili su i prvi pop up dućan - mali "kiosk" s manjim asortimanom - dok će ove godine na obali, u kampovima i u blizini plaža, otvoriti ukupno deset takvih Studenaca. Jedan od problema koji im otežavaju poslovanje je fluktuacija zaposlenika. Taj negativni trend vezan je uz čitav sektor trgovine pa je ključno ulaganje u znanje i vještine zaposlenika.

Iz Studenca su objavili i partnerstvo s globalnom cloud komunikacijskom platformom Infobip. Studenac u ovu suradnju ulazi donoseći iskustvo iz trgovačkog sektora i znanje o navikama potrošača, a Infobip o developementu kako bi zajedno osmislili i implementirali inovativna rješenja za komunikaciju s kupcima. Jedno od rješenja koje su predstavili u Omišu, gradu u kojem je 90-ih otvoreno nekoliko prvih Studenaca, korištenje je platformi poput WhatsAppa preko kojeg će kupci moći dobiti informacije o lokaciji najbližih trgovina ili o asortimanu jer je jednostavna interakcija još jedno očekivanje suvremenih kupaca. Osim na hrvatskom, interaktivna usluga bit će zbog turista dostupna i na engleskom jeziku.

- Veliki trud našeg tima već nas je doveo do vodeće pozicije u domaćem maloprodajnom sektoru po broju trgovina, ali još nismo gotovi. Nastavit ćemo rasti zahvaljujući ovakvim inicijativama koje se zasnivaju na digitalnim tehnologijama - ističe Michał Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca.

image

Michał Seńczuk

Ivan Ostojić, član Uprave Infobipa za razvoj poslovanja, partnerstvo sa Studencem vidi kao još jedan korak prema njihovoj viziji stvaranja centra za inovacije u maloprodaji.

- Sretni smo što se približavamo našem cilju zajedno s lokalnim partnerima i vodećim brendovima u industriji. Budućnost je konverzacijska, a stavljanje kupaca u središte iskustva, hiper-personalizacija, automatizacija i dostupnost pokazali su se ključnim i u ovoj industriji - poručio je.

U Studencu vjeruju da će i nove tehnološke inovacije pomoći povećati lojalnost kupaca i ubrzati rast tog proximity lanca trgovina koji trenutno ima gotovo 1100 poslovnica i 5785 zaposlenika u 15 županija i Zagrebu. Osnovali su i vlastiti centar izvrsnosti Studenac Digital koji predvodi inicijative za inovacije i koristi tehnologije kao što je napredna analitika.

Nina Mimica, članica Uprave za inovacije u Studencu, kaže kako potrošači danas traže glatku, brzu i angažiranu interakciju s trgovcima.

- Radimo na 15 projekata koji se zasnivaju na inovacijama, automatizaciji i analizi podataka kako bi unaprijedili poslovanje i nastavili ostvarivati našu misiju da budemo ‘I sitni i bitni‘ za kupce diljem Hrvatske - pojasnila je Mimica.

image

Nina Mimica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. ožujak 2024 12:25