PROBLEMI U IKEA-I

Što se to događa s omiljenim švedskim brendom kod nas? Kupci u panici: ‘Mnogo toga nije dostupno, a tek cijene...‘

Posljednjih mjeseci vjerni kupci primijetili su rast cijena, ali i to da gomile proizvoda nema na lageru u zagrebačkoj robnoj kući

IKEA u Rugvici

 Sandra Šimunović/CROPIX

Švedski brend IKEA 2014. godine stigao je u Hrvatsku, odnosno u Zagreb, i od tada oduševljava građane blizinom, jednostavnošću kupnje, dostavama.

U ponudu su bili zaljubljeni i znatno ranije, ali je trebalo radi nje preko granice.

Jednostavan, ali moderan namještaj po relativno niskim cijenama i svakojake sitnice za kuću naprosto su asortiman koji je i potreban i neodoljiv.

Kada je IKEA tek otvorena u predgrađu Zagreba, brojni su Dalmatinci hodočastili u robnu kuću i redovito od obitelji i prijatelja dobivali popis proizvoda s kojima se trebaju vratiti iz šopinga, piše Slobodna Dalmacija.

Iščekivali smo te pakete kao "ozebli sunce", a tih godina su lijepo zarađivali i dostavljači koji su za naknadu prevozili IKEA-inu robu do odredišta po cijeloj Hrvatskoj.

Dalmatincima je dodatno laknulo 2017. kada je u Splitu otvoren dostavni centar. U samo par klikova, obožavatelji švedskog brenda mogli su doći do omiljenih stvari, a dostava je postala besplatna.

Međutim, posljednjih mjeseci vjerni kupci primijetili su rast cijena, ali i to da gomile proizvoda nema na lageru u zagrebačkoj robnoj kući.

Proizvodi u 'crvenom'

– Stan mi je kao iz kataloga. Sve što mi treba za kuću, bilo da je riječ o namještaju, posuđu ili ukrasima, kod njih nađem. Sve je po povoljnim cijenama, ali kvaliteta ne izostaje. Kako sam veliki fan IKEA-e, u zadnje vrijeme sam primijetila da su neki proizvodi poskupjeli, ali i da mnogo toga nije dostupno – javlja nam Splićanka.

Dodaje da nije sigurna je li to zbog koronavirusa ili je posrijedi nešto drugo.

– Primjerice, nedavno sam tražila dječji produljivi krevet, ali niti jedan od onih koji mi je zapeo za oko nije bio dostupan. Prvi tren mi to nije ništa značilo, dok nisam dalje nastavila pretraživati proizvode koji mi trebaju.

Obožavane košare također nisu bile dostupne, kao i mirisne svijeće, ali i dio asortimana posuđa za kuhinju – objašnjava nam naša sugovornica.

I nije jedina koja je to ustanovila. Uostalom, dovoljno je pogledati ponudu na njihovoj web-stranici i uočiti kako je puno proizvoda u "crvenom", odnosno da ih nema na zalihama.

Privatni iznajmljivači najviše su pogođeni zbog toga, nadaju se da će se prije sezone zalihe obnoviti i da će uspjeti na vrijeme opremiti apartmane. I oni su nam se obratili.

Što se točno događa s ponudom proizvoda i je li došlo do povećanja cijena, odlučili smo doznati iz prve ruke.

– Željeli bismo istaknuti kako nastavljamo ulagati mnogo truda da naše cijene održimo što je moguće nižima i stabilnijima. Međutim, trenutna situacija s međunarodnim prometom i ograničenja u pogledu sirovina utječu na sve industrije diljem svijeta, a IKEA nije iznimka.

Poskupljenje - oko 9 posto

Troškovi nabave i transporta rastu nakon poremećaja u logistici, a rast cijena sirovina na takvoj je razini da nismo mogli izbjeći povećanje maloprodajnih cijena za mnoge naše proizvode – kazali su nam iz tvrtke IKEA.

Dodali su da su neke od cijena u njihovu portfelju povećane kako bi odražavale rastuće cijene sirovina i lanca opskrbe. No naglašavaju da su cijene mnogih njihovih proizvoda ostale iste, a neke su i snižene.

– Poskupljenja pojedinih proizvoda kretala su se od nekoliko postotnih bodova do niskog dvoznamenkastog postotka, dok je u prosjeku povećanje cijena u Hrvatskoj iznosilo 9 posto – objasnili su nam.

Kada je u pitanju ponuda i dostupnost njihovih proizvoda, objašnjavaju nam da od početka pandemije bilježe porast potražnje za svojim proizvoda jer, kako kažu, građani žele poboljšati svoj život kod kuće.

– No, tijekom posljednje godine pandemije, globalna situacija s kapacitetom oceanskog prometa stvorila je izazove za sva poduzeća ovisna o njemu, uključujući i poslovanje tvrtke IKEA.

Kontinuirani poremećaji, zagušenja luka i povijesno velika potražnja stvorili su neravnotežu na ukupnom tržištu oceanskog teretnog prometa, što rezultira i ograničenjima u našem poslovanju.

IKEA pažljivo prati razvoj situacije na svim poljima kako bi mogla adekvatno odgovoriti svim izazovima.

Prioritiziramo svoj asortiman kako bismo osigurali da IKEA proizvodi, koje naši kupci najviše vole i trebaju, budu dostupni online i u robnim kućama.

Želimo zahvaliti našim kupcima na razumijevanju da u ovo vrijeme možda neće svi proizvodi biti dostupni, a svakako ćemo nastaviti poduzimati daljnje radnje kako bismo povećali dostupnost proizvoda te kupcima pružili još bolje IKEA iskustvo - za kraj su nam odgovorili.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 17:07