Starbucks prodaje 60 posto udjela u svom kineskom poslovanju privatnoj investicijskoj grupi Boyu Capital sa sjedištem u Hong Kongu, a osim zadržavanja 40 posto udjela, američka tvrtka licencirat će brend i intelektualno vlasništvo, izvijestio je Financial Times. Cilj zajedničkog ulaganja, vrijednog četiri milijarde dolara, jest udvostručiti broj Starbucksovih kafića u zemlji koja je njegovo drugo najveće tržište, nakon SAD-a, s neto prihodom od tri milijarde dolara tijekom fiskalne 2024.
Popularni lanac kafića u Kinu je stigao još 1999. godine, i smatra se zaslužnim za širenje kulture kave u zemlji koja tradicionalno preferira čaj. Poslovanje se usporilo nakon zatvaranja tijekom pandemije, usporavanja gospodarstva i porasta pristupačnijih lokalnih konkurenata, zbog kojih je Starbucks prošlog ljeta čak i snizio cijene nekih pića.
Starbucks već mjesecima traži investitore za prodaju udjela u kineskom poslovanju, a Boyu i američka private equity grupa Carlyle u listopadu su se istaknuli kao najizglednije opcije.
- Boyuovo dobro poznavanje lokalnog tržišta i stručnost pomoći će nam da ubrzamo rast u Kini, posebno dok se širimo u manje gradove i nove regije. Pronašli smo partnera koji dijeli našu predanost izvrsnoj suradnji i vrhunskoj korisničkoj usluzi - izjavio je Brian Niccol, glavni izvršni direktor Starbucksa.
Američka tvrtka očekuje da će nakon prodaje udjela ukupna vrijednost njezina maloprodajnog poslovanja u Kini biti veća od 13 milijardi dolara, što uključuje prihod od prodaje tvrtki Boyu, vrijednost zadržanog udjela u njihovom zajedničkom pothvatu i buduću vrijednost licencnih plaćanja. Uspije li ostvariti svoj plan, Starbucks će poslovanje proširiti na 20 tisuća prodajnih mjesta, što je više i od trenutačnog broja u Sjevernoj Americi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....