
Na tiskovnoj konferenciji održanoj u Brodosplitu detaljno su predstavljeni postupci radova koje će Brodosplit izvesti na brodu Moby Drea, čije je uplovljavanje potaknulo dio lokalnih političara da pozovu građane na prosvjed.
Iz Brodosplita tvrde kako brod koji dolazi na rekonstrukciju u Brodosplit ni u kojem slučaju nije nakrcan azbestom, kako se to, kako navode, senzacionalistički prikazuje. U isto vrijeme održan je prosvjed građana ispred Trgovačkog centra Joker na koji su došli i neki lokalni političari.
„Radovi koji će se odvijati u Brodosplitu standardni su i uobičajeni za remontna brodogradilišta. Svi pregradni paneli koji sadrže azbest bit će stručno uklonjeni, zapakirani u zaštitne folije, složeni na palete, dokumentirani i pripremljeni za predviđeni transport“, pojasnio je Josip Jurišić, glasnogovornik Brodosplita koji je otkrio da bi brod trebao danas stići u brodogradilište te je opovrgnuo tvrdnje da se na njemu nalazi 350 tona azbesta koji je slobodan.
"To nije azbest čije se čestice nalaze u zraku nego se kao izolacijski materijal nalazi u sendviču limova koji čine panele. Te panele ćemo skinuti, ubaciti u plastične folije, zatim to složiti na palete, a tada će ih preuzeti ovlaštena i certificirana tvrtka“, istaknuo je Jurišić koji je rekao da razumije zabrinutost građana zbog loših iskustava s azbestom, ali je upozorio da je grad pun azbestnih ploča i da se azbest može još uvijek pronaći na splitskom području te je napomenuo da je za građane veća opasnost kada šetaju u blizini bivše tvornice Salonit.
Na ovim poslovima radit će 45 radnika Brodosplita čiji je zadatak, prema ugovoru, uklanjanje pregradnih panela u brodu koji sadrže azbest.
Posao će trajati dva mjeseca, a nakon toga će tvrtka Ciak, inače tvrtka ovlaštena za zbrinjavanje takve vrste otpada, taj otpad transportirati na, čelnicima Brodosplita, nepoznatu lokaciju.
„Dakle, azbest je stiješnjen u panele debele dva centimetra i ne stvara ugrozu za radnike, a pogotovo ne ugrožava građane. Naši radnici su bili u Genovi gdje su se upoznali s detaljima i pregledali ovaj brod. Radi se o remontu koji nama nije core business, ali unazad nekoliko godina daje važan doprinos stabilnosti poslovanja Brodosplita“, naglasio je Jurišić.
Ivica Sinovčić, voditelj Brodosplitove zaštite na radu, kazao je da su radnici koji će raditi na ovom poslu prošli cijelu proceduru prema pravilniku zaštite radnika od rizika izlaganja azbestu, te da su prošli posebno osposobljavanje specijalista medicine rada i stručnjaka zaštite na radu kako bi na siguran način skidali azbestne panele. „Obavili su liječničke preglede, a mi ćemo vršiti i mjerenja koncentracije azbesta u zraku. Pored toga postoje tehnike koje smo mi proučili od europskih zemalja, kako se onemogućava da čestice dospiju u atmosferu“, kazao je Sinovčić.
Uobičajena gradnja
Moby Drea je plovilo iz 1970-ih godina koje, kao i mnogi brodovi iz tog razdoblja, sadrži azbest unutar pregradnih panela između prostorija. Sadrži ga, kako je kazano, i dio brodova u floti Jadrolinije.
„Ti paneli izrađeni su u skladu s A60 klasom protupožarne izolacije i predstavljaju uobičajenu konstrukcijsku praksu tadašnje brodogradnje. Važno je naglasiti da se azbest u ovim panelima nalazi vezan unutar materijala, što znači da nije slobodan niti lebdi zrakom, te ne predstavlja zdravstvenu ugrozu pri pravilnom rukovanju. Slični materijali prisutni su i danas u mnogim objektima diljem Hrvatske, uključujući vodovodne mreže, fasade i krovove“, istaknuli su iz Brodosplita.
U Brodosplitu tvrde kako će se izvoditi isključivo radovi na uklanjanju dijela navedenih panela, i to uz strogo poštivanje svih zakonskih propisa Republike Hrvatske i Europske unije. Radove izvode licencirani i stručno osposobljeni radnici, posebno obučeni za siguran rad s opasnim tvarima. Svi zahvati provode se prema internim procedurama koje značajno nadilaze zakonom propisane standarde sigurnosti, zaštite zdravlja i okoliša. Cjelokupno zbrinjavanje otpada obavit će ovlaštena i licencirana tvrtka, a neovisna, akreditirana institucija provodit će kontinuirana mjerenja tijekom svih faza radova, kako bi se isključila bilo kakva ugroza za radnike, građane ili okoliš. O svim aktivnostima vodi se detaljna dokumentacija, sukladno zakonskim obvezama.
„Naš zadatak je isključivo tehničke prirode, u okviru jasno definiranog i zakonski usklađenog projekta. Sve se odvija transparentno i u skladu s pravilima struke, bez potrebe za prikrivanjem bilo kakvih informacija. Brodosplit sve projekte provodi odgovorno, stručno i uz primjenu najviših standarda sigurnosti, zaštite na radu i očuvanja okoliša. Prije sklapanja svakog ugovora, naši partneri redovito provode neovisne audite, a radove nadziru međunarodno priznata klasifikacijska društva. Do danas nije zabilježen nijedan slučaj odbijanja suradnje zbog nepoštivanja poslovnih, sigurnosnih ili ekoloških normi, i čvrsto namjeravamo da tako i ostane“, pojašnjavaju iz Brodosplita.
Komentari
0