Prema podacima talijanske udruge za zaštitu potrošača Codacons, tamošnji nesavjesni vozači platili su u prvih devet mjeseci ove godine čak 1,2 milijarde eura prometnih kazni. U Italiji prihod od prometnih kazni ide gradovima i općinama, a prema podacima Codaconsa najveći međugodišnji rast prihoda po toj osnovi bilježe Napulj (41 posto) i Firenza s rastom od 32,4 posto.
Gledajući raspodjelu uplaćenih prometnih kazni među talijanskim gradovima, najviše je u prva tri ovogodišnja kvartala uprihodio Milano, 123 milijuna eura što je, primjerice, za tek četrdeset milijuna eura manji iznos od kompletnog godišnjeg planiranog prihoda našeg državnog proračuna od prometnih kazni! Kada se prihod glavnog grada Lombardije od naplaćenih prometnih kazni usporedi s planiranim proračunskim prihodima grada Zagreba za ovu godinu, dolazi se do podatka da je Milano osjetno više uprihodio od nesavjesnih vozača nego što naš glavni grad planira uprihoditi od svih vrsta kazni i pristojbi koje naplati od korisnika gradske imovine i prekršitelja komunalnih propisa s procijenjenim prihodom od oko 86 milijuna eura.
Rim za petama Milanu
Talijanski mediji skreću pozornost na podatak da je Milano ‘debelo‘ ostavio iza sebe i prijestolnicu Rim, nadaleko poznatu po kaotičnom prometnom ‘režimu‘. Prema podacima Codaconsa, Rim je u promatranom razdoblju uprihodio 78,4 milijuna eura, a treća je na pripadajućoj listi Firenza s pritokom od 39,4 milijuna eura.
- Na temelju broja stanovnika, govorimo o kaznama od 90 eura po glavi stanovnika za stanovnike Milana, u usporedbi s približno 28 eura po glavi stanovnika za Rimljane - komentira portal Open.online.
Iako ukupni iznos naplaćenih prometnih kazni u Italiji u prva tri tromjesječja ove godine bilježi pad za 3,2 posto u odnosu na isti lanjski pokazatelj, podaci Codaconsa zabrinuli su talijansku javnost jer se nesmiljeno kršenje prometnih propisa nastavilo unatoč stupanju na snagu postroženog Zakona o cestama i pojačanog prisustva kamera na cestama. Drugim riječima, vozači su znali da će u ovoj godini biti pod povećalom ‘karabinjera‘, ali su si svejedno ‘dali oduška‘.
- Provedba novog Zakona o cestama, s povećanim kaznama za određene prekršaje i restriktivnijim pravilima za postavljanje kamera za brzinu, nije imala značajan utjecaj. Barem zasad, s obzirom na to da će, prema Codaconsu, uvođenje obvezne registracije kamera za brzinu planirane za 30. studenog biti ključno - komentira portal Il Giornale. Isti izvor podsjeća kako će općine koje ne prijave nadležnim službama podatke prikupljene obveznim kamerama za mjerenje brzine na prometnicama, izgubiti i pravo na podjelu prihoda od prometnih kazni. Portal već raspolaže s procjenama da bi zbog neprovođenja novog cestovnog zakona talijanska država lokalnoj samoupravi mogla uskratiti oko 60 milijuna eura planiranih prihoda.
Pad na Siciliji
Portal televizije TGcom24 izračunao je da je u prošloj godini u Italiji naplaćeno prometnih kazni u ukupnome iznosu od 1,7 milijardi eura. Prema istome izvoru, najuporniji u kršenju prometnih propisa bili su u Sieni ostvarivši prosjek plaćenih kazni po glavi stanovnika od 171,5 eura. Portal ukazuje i na primjer malog općinskog središta Carrodano u regiji Ligurnia s 465 žitelja, ali i 807 tisuća eura naplaćenih prometnih kazni u 2024.. Primjer Carrodana svjedoči da od obilate naplate prometnih kazni koristi nemaju samo veliki gradovi i napučene regije, već i manja mjesta. S druge strane, svaki treći euro koji su nesavjesni vozači u Italiji uplatili u prvih devet mjeseci ove godine u proračun, plaćen je u Lombardiji. Pažnju talijanskih medija privukao je i nalaz Codaconsa da je među regijama koje ove godine bilježe manji broj naplaćenih kazni u odnosu na 2024. i Sicilija s pobačajem od 18 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....