Rezultati poslovanja

Span u devet mjeseci prihod povećao za trećinu, a neto dobit za tri puta

Dok su troškovi, među inim za IPO, smanjili operativnu dobit za 5,5 mil.kn, tržišna vrijednost tvrtke veća 58 mil. na 401 mil. kuna
Nikola Dujmović, predsjednik uprave Spana (u sredini) na okruglom stolu Hanfe i HGK o mogućnostima finaciranja gospodarstva putem tržišta kapitala i alternativnih investicijskih fondova u Hotel Westin u Zagrebu
 Damjan Tadic/Cropix

Span, jedan od najvećih hrvatskih softverskih izvoznika i prva tehnološka tvrtka koja je napravila IPO u Hrvatskoj unazad dva desetljeća, u prvih devet mjeseci povećao je prihod za 36 posto na 585,3 milijuna kuna, a operativnu dobit za 93 posto na 32,9 milijuna kuna.

Iako se neto dobit tvrtke povećala čak 297 posto u odnosu na prošlu godinu na 15,1 milijun kuna burza je na to reagirala hladno. Zaključna cijena u petak bila je 205 kuna uz blagi pad od 0,49 posto.

Inače, od uključenja na ZSE, Spanom se trgovalo po cijeni od 188 do 218 kuna.

Kompanija je objavila i da su joj troškovi, među inim povezani i s izlaskom na Zagrebačku burzu, utjecali na operativnu dobit u iznosu od 5,5 milijuna kuna. No, zato je tržišna kapitalizacija Spana skočila za 58 milijuna kuna na 401 milijun kuna.

Nikola Dujmović, suosnivač i predsjednik uprave Spana kaže da je zadovoljan rezultatima i da oni predstavljaju dobar temelj za daljnji rast i razvoj tvrtke.

- U skladu s time nedavno smo otvorili ured u Moldaviji koju smatramo značajnim potencijalom te tržištem kojem ćemo ponuditi sve segmente naših usluga – od licenciranja i upravljanja softverskom imovinom, do usluga i rješenja na području cloud i security tehnologija. Iako smo tamo bili prisutni i ranije, poslovanje ćemo dodatno proširiti kroz nove ugovore i projekte - kaže Dujmović.

Dodaje da su u devet mjeseci u odnosu na isto vrijeme lani broj zaposlenih povećali s 483 na 527.

Nastavlja da je Span ove godine tri četvrtine prihoda ostvario na inozemnim tržištima.

Najveći rast zabilježio je na tržištu Velike Britanija od 137 posto, zatim Hrvatske 38 posto i potom Ukrajine i Slovenije, ne navodeći postotak.

Span ima urede u Zagrebu, Osijeku i Rijeci u Hrvatskoj te ima osam tvrtki kćeri u inozemstvu. Svoje urede ima u Sloveniji, Velikoj Britaniji, SAD-u, Njemačkoj, Ukrajini, Azerbajdžanu, Švicarskoj i Moldaviji.

Ukupno posluje na sto tržišta na svim kontinentima izuzev Antarktike.

Po segmentima, Span je najviše rasta generirao od prodaje softvera, zatim cloud rješenja, informacijske sigurnosti i od razvoja softvera. No, dio poslovanja koji dugoročno najviše obećaje su upravo cloud i usluge informacijske sigurnosti. Ta dva segmenta u devet mjeseci ove godine generirali su 47 posto veći prihod nego lani.

Po tehnologijama, Span je vodeći partner Microsofta u regiji. Ima osam naprednih specijalizacija te kompanije i to mu otvara vrata za velike IT poslove u Hrvatskoj i inozemstvu.

- Neki od naših klijenata su McDonald's, Starbucks, Rimac Automobili, Metinvest Grupa i Infobip, a uz spomenuta tržišta kompanija je kreirala i jasnu viziju daljnjeg širenja na tržišta Centralne Azije i Istočne Europe - zaključuju u Spanu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 10:43