VELIKA ŠKRTICA

Šok u omiljenom lancu trgovina svih Hrvata: Preko noći poskupio skoro cijeli asortiman!

U državi će mnogi od 1. siječnja živjeti s manje novca i manjim standardom

Pepco otvorenje 100. trgovine u Hrvatskoj

Iako su se do prije nekoliko mjeseci više-manje svi kleli da se uvođenjem eura neće značajnije povećati cijene u zemlji - maksimalno dva do tri posto, govorili su, i to uglavnom u restoranima i frizerskim salonima - slučaj Hrvatima omiljene trgovine Pepco pokazuje da zbog toga može poskupjeti cijeli asortiman, i to isključivo zbog ulaska u eurozonu.

Način na koji su u Pepcu domaće cijene prilagodili da odgovaraju cijenama u eurima iznenadio je brojne čitatelje, od kojih su se neki obratili Jutarnjem listu.

Naime, Pepco je i dosad na artiklima imao deklaracije s cijenama izraženima u osam valuta - eurima, kunama, bugarskim i rumunjskim levima, poljskim zlotima, češkim krunama, mađarskim forintama i srpskim dinarima - a cijene u kunama kod većine artikala bila su niže od onih eurskih.

image

Poskupljenje u Pepcu

"No, kad je na snagu stupila obveza dvojnog izražavanja cijena u skladu s fiksiranim tečajem, umjesto da hrvatske cijene točno preračunaju u eure i promijene cijene u eurima, u Pepcu su odlučili povisiti kunske cijene na način da one sada odgovaraju eurima. Ukratko, poskupio je praktički cijeli asortiman", dojavio nam je jedan čitatelj, a ja sam odmah otišla do Pepca provjeriti o čemu je riječ.

Ondje sam se uvjerila da je moj čitatelj bio u pravu.

Gledam neki ruksak, na njemu nalijepljena nova cijena od 75,35 kuna, ispod se nazire stara po kojoj je taj isti ruksak koštao 70 kuna, a novi izračun sada u lipu odgovara ranije isprintanoj cijeni od 10 eura.

Izračun je više-manje točan, a po istoj logici promijenjene su cijene na svim artiklima.

image

Poskupljenje u Pepcu

Ruksak iz gornjeg primjera tako je poskupio 7,7 posto, no ubrzo pronalazim i znatno veće poskupljenje - plahta koja je ranije koštala 100 kuna sada košta 113, kako bi odgovarala cijeni od 15 eura, što znači da je poskupjela 13 posto, a na dječjem asortimanu pronalazim i drastičnije primjere.

Majica koja je ranije koštala 26 sada stoji 30,14 kuna, što je jednako cijeni od četiri eura, a što pak znači da je prilikom stupanja na snagu dvojnog iskazivanja cijena otišla gore za 16 posto.

Slična sudbina zadesila je i plahtu koja umjesto 60 sada košta 67,81 kunu, okvir za slike poskupio je također 16 posto, a u kratkom preletu, koliko sam se zadržala u dućanu, ne pronalazim nijedan artikl koji je ovim postupkom pojeftinio. Ima, doduše, onih koji su poskupjeli tek 20-ak lipa pa tu nema nekih drastičnih promjena, no dobar dio asortimana doživio je veliko poskupljenje.

image

Poskupljenje u Pepcu

Kako su za Jutarnji list pojasnili u Pepcu Hrvatska, trgovina je zbog činjenice da Hrvatska od 1. siječnja pristupa eurozoni donijela "logičnu i poslovno opravdanu odluku" da Pepcov asortiman ima jednu jedinstvenu cijenu na čitavom europodručju.

"Pri sprovođenju odluke o jedinstvenoj cijeni na cijelom europodručju Pepco je poštivao fiksni tečaj konverzije zadan od strane Vijeća Europske unije", poručili su na naš upit te dodali kako zbog činjenice da u trgovini svaki mjesec imaju nacionalna ili pojedinačna sniženja pojedinih proizvoda ne mogu govoriti o prosjeku poskupljenja cijelog asortimana.

Zanimalo nas je potom i boje li se da će trgovina zbog ovog poteza izgubiti dio kupaca - da će im oni to zamjeriti i time uzrokovati pad volumena prodaje?

image

Poskupljenje u Pepcu

"Od dolaska brenda u Hrvatsku, a na hrvatskom tržištu smo već više od pet godina, kupci su prepoznali našu filozofiju - dobra kvaliteta proizvoda, raznolik asortiman i povoljne cijene. Naš asortiman i dalje je raznolik i kvalitetan, a naše povoljne cijene, bez obzira na blaga povećanja, i dalje su niže za iste ili slične proizvode u usporedbi s drugim trgovinama. Osim toga, uzimajući u obzir globalne troškove - iznimno veliko povećanje cijena transporta i energenata - i uspoređujući naše nove cijene s onima u drugim zemljama eurozone u kojima poslujemo, one su i dalje jako niske. Vjerujemo da će naši kupci ostati vjerni Pepcu jer smo i dalje brend s povoljnim cijenama i širokim izborom", poručili su iz trgovine. Stvar je posve legalna i posve u skladu s onime na što su potrošači upozoravali - da će u državi u kojoj čak niti Ministarstvo gospodarstva ne shvaća zašto je bilo važno na vrijeme početi pratiti ulazak u eurozonu, mnogi od 1. siječnja živjeti s manje novca i manjim standardom.

Tužno, ali ne i neočekivano.


Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

image

Velika skrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. travanj 2024 16:35