JOSIP ZAHER

Savjetnik predsjednika HGK i predsjednik Komore Zagreb: Održiva trgovina za održivu budućnost

Nove generacije stvaraju nove potrošačke stilove, a te promjene u stavovima i navikama traže brzu prilagodbu trgovačkog sektora

Josip Zaher

Izgradnji održive budućnosti i postizanju ESG ciljeva, kako bi se stvorio odgovorniji i otporniji poslovni ekosustav, doprinijet će i sektor trgovine. Prilagodba je važna ne samo za individualne tvrtke već i za ukupne međunarodne trgovinske odnose koji će u značajnoj mjeri u narednim godinama utjecati na kreiranje globalnih trgovinskih politika.

Trgovački sektor već pridonosi održivijoj budućnosti, među ostalim, tako što svoje objekte prilagođava i čini ih energetski učinkovitijima - sve veći broj trgovaca ima vlastitu proizvodnju energije iz obnovljivih izvora s ciljem uštede energije i smanjenja ugljičnog otiska. Ulaže se u smanjenje otpada od hrane, jača ponuda održivog asortimana, sve više koristiti ekološki prihvatljivija ambalaža, smanjuje udio plastike, promoviraju se održivi i skraćeni lance opskrbe i nabave te ukazuje na važnost recikliranja. U sljedećim godinama sigurno će se nastaviti zelene investicije u sektoru trgovine i dodatna prilagodba održivim praksama. Značajno usmjerenje bit će, a i danas već je, prema ljudima – zaposlenicima i potrošačima, briga za njihovo zdravlje, pravednost i kreiranje imidža ekološki odgovornog poslodavca.

Upravo će budućnost trgovine biti u fokusu konferencije "Održiva trgovina - Mijenjamo budućnost sada" koja će se u organizaciji Sektora trgovine HGK održati 10. listopada u zagrebačkom hotelu Westin. Konferencija o trgovini HGK održava se po treći put i predstavlja središnji događaj industrije trgovine u Hrvatskoj. Uz vodeće domaće predavače, na konferenciji će sudjelovati i svjetski stručnjaci koji će dati uvid u međunarodnu i europsku perspektivu kao i buduće trendove u ovoj visoko konkurentnoj djelatnosti. Dolaze nam vrhunski konzultanti s londonskog Instituta of Grocery Distribution (IGD), čije usluge koriste svi vodeći trgovci, te iz EuroCommerca, naše krovne EU Udruge. Analizirat ćemo stanje i trendove sektora robe široke potrošnje s posebnim naglaskom na novim tržišnim izazovima u izmijenjenim uvjetima poslovanja i osvrtom kako ubrzane promjene oblikuju zelenu revoluciju u industriji robe široke potrošnje.

Na konferenciji će se govoriti i o tome kako će upotreba novih tehnologija utjecati na trgovinu. Već danas tradicionalno međunarodno trgovinsko okruženje mijenjaju tehnologije poput digitaliziranog plaćanja, softvera za unaprjeđenje podatkovne znanosti i analizu, obradu i iskorištavanje podataka u svrhu poboljšanja poslovanja. U budućnosti ćemo se još više oslanjati na tehnologiju i koristiti umjetnu inteligenciju, s naglaskom na povećanje produktivnosti, bolje upravljanje rizikom, unaprjeđenje procesa isporuke i skladištenja robe. Upotreba robota bit će sve češće rješenje za efikasno poslovanje, ali nikada u potpunosti neće moći zamijeniti ljude.

Za kvalitetnu prilagodbu na putu prema održivoj budućnosti ključna je edukacija proizvođača i prodajnih lanaca, ali i potrošača. Nove generacije stvaraju nove potrošačke stilove, a te promjene u stavovima i navikama traže brzu prilagodbu trgovačkog sektora. I zbog svega navedenoga, inovacije i digitalna transformacija sektora su nužnost – već danas.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 13:04