spektakl na moru

Sajam je osnažio pripremu turističke 2021. koju će opet povesti nautičari

Nautički turizam kao hrvatski najelitniji proizvod, po uvjerenju sudionika, bit će hrvatski adut i u idućoj turističkoj godini

22. međunarodni nautički sajam Biograd Boat Show, kao najveći nautički sajam u Srednjoj Europi, je nakon petodnevnog spektakla na moru, i niza uspješno poslovnih okupljanja i dogovora, zatvoren u nedjelju, uz opću ocjenu da je ovo manifestacija koja se zbog hrvatske nautike i turizma uopće trebala dogoditi. Time je, zahvaljujući organizacijskoj sposobnosti Ilirije, potpori institucija i sponzora i suradnji s epidemiolozima, sajam održan, kao jedan od svega tri nautička sajma organizirana ove godine u Europi.

Produljenje sajma na pet dana, kao i izložba brodova u moru, te štandova izlagača na gatovima i prostoru treće najveće marine u Hrvatskoj, uz lijepo vrijeme, omogućilo je održavanje kontinuiteta manifestacije od iznimnog značenja za hrvatsku nautiku i turizam uopće, uz pridržavanje svih epidemioloških mjera i sigurnost izlagača, posjetitelja i zaposlenih.

Potvrdilo se ono što je na otvaranju istakao Goran Ražnjević, predsjednik uprave Ilirije, domaćina i organizatora sajma, da je Biograd Boat Show mnogo više od same izložbe plovila.

"To je mjesto okupljanja svih segmenata nautičke industrije i turizma, ne samo u Hrvatskoj, već i u ovom dijelu Europe. Kao organizator sajma, Ilirija je svojom dugogodišnjom tradicijom, znanjem i iskustvom isprofilirala Biograd Boat Show u jedan od 36 najznačajnijih svjetskih nautičkih sajmova, odnosno vodeći nautički srednjoeuropski sajam i najveći nautički sajam u Hrvatskoj, a Biograd na Moru učinila centrom nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu“, kazao je Ražnjević.

BBS, B2B i Croatia Charter Expo

Potvrda toga je 240 izlagača, gotovo izjednačen lanjski rekordan broj plovila, uz značajno uvećanje većih brodova do 20-tak metara, kao i niz hrvatskih premijera jer luksuzni brend Fairline imao je premijeru svoje motorne jahte "Targa 45 GT", talijanski brend Absolute najnovijeg modela "Absolute 47 Fly". Premijerne izložbe imaju i: katamarani Excess 12 i ELBA 45, te luksuzne jedrilice First 53 Yacht, Terra Nauta 28, Merry Fisher 795 Serie 2, Saxdor 200 Sport i Rand Mana 23.

Preko 300 poslovnih susreta ugovorenih i odrađenih putem platforme Biograd B2B, trasiralo je put pripremi iduće turističke godine. Nastavljeno je snaženje sada 2. Croatia Charter Expo-a, na kojem je 30-tak vlasnika i operatera čartera, koji upravljaju sa preko 1.600 charter plovila, odradilo sastanke sa preko 30 agenata i vlasnika chartera tvrtki, uz učešće iz Velike Britanije, Francuske, Belgije, Poljske, Slovenije, Španjolske, Italije, Austrije, Njemačke i Češke Republike. Prvi su dogovori pokrenuti, i poslovi sklapani, a računajući na nautičare i charteraše kao predvodnike i iduće sezone, naš najkonkurentniji turistički proizvod, sa gotovo 5.000 plovila, odnosno 40% svjetske čarter flote , i najsnažniji.

Dani nautike HGK

„Održavanje ovogodišnjeg sajma pokazuje otpornost nautičke industrije, ulijeva optimizam u ovim izazovnim poslovnim vremenima te potvrđuje našu sposobnost razvoja kvalitete u uvjetima teških izazova, kazao je Goran Ražnjević, zahvalivši izlagačima, posjetiteljima i svim podržavajućim institucijama, posebno Hrvatskoj gospodarskoj komori koja, prepoznavši snagu i važnost sajma, već četvrtu godinu u sklopu B2B organizira HGK Dane nautike što je Biograd Boat Show pretvorilo u kongres hrvatske.

image
Milanlakic

Ove 4. Dane hrvatske nautike Hrvatska gospodarska komora je proširila na tri dana (od 21. do 23. listopada), a već prvog organizirana je panel rasprava „Nautički turizam uz mjere za oporavak i otpornost ključan hrvatski turistički proizvod?“ uz učešće predstavnika Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske turističke zajednice i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koji su uz pohvaljene uspjehe nautičara, čuli i njihove brige i potrebe. Održane su sjednice udruženja marina, male brodogradnje, pružatelja usluga na plovilima – charter, turističkih brodara, te Zajednice ronilačkog turizma, odnosno svih predstavnika realnog sektora hrvatske nautičke industrije i turizma.

Popratna događanja i sadržaji

Sajam je pratio i Festival izvornosti s 20-tak proizvođača hrvatskih izvornih proizvoda, kao i svekolika ponuda opreme i svega što prati nautiku. Za posjetitelje je osigurana i plovidba akvatorijem na Ilirijinom event brodu „Nada“. Održana je i tradicionalna BBS regata. Onaj zabavni tradicionalno snažan segment, ove je godine reduciran, ali se toplina Biograda kao sredine saživjele sa svojim sajmom i te kako osjećala.

Zamjetno je da je uz domaće izlagače i posjetitelje, otvaranje granica za putovanja u Hrvatsku od strane Slovenije, Njemačke i Austrije značajno uvećalo prisustvo međunarodnih izlagača. ali i publike na sajmu. Bio je tu i značajan je broj vlasnika plovila, koji drže brodove na stalnom vezu u Biogradu i akvatoriju Zadra i Šibenika, koji iskoriste ovo lijepo vrijeme za obići ih, uživati u sajmu, i nabaviti nešto od potrebne opreme i upoznati se s novitetima u nautici.

Produljenje sajma za jadan dan omogućilo je svima zainteresiranim da ostvare željene kontakte uz izbjegavanje gužvi, održavanje socijalne distance i poštivanje epidemioloških mjera koje su pažljivo pripremljene.

Izniman interes poslovnih dionika, uz logističku ozbiljnost Ilirije kao organizatora, razlozi su da je sajam uspješno nastavio kontinuitet održavanja. Poštivanje epidemioloških mjera i naputaka javno zdravstvenih službi i ekipiranost organizatora, razlogom su zdravstvene sigurnosti. Potvrda svekolike brige je i to što je zadarski Zavod za javno zdravstvo stranim posjetiteljima, jer nekima su se od dolaska na sajam do povratka izmijenili uvjeti, dogovorno s Ilirijom omogućio uz sajam testiranje na Corona virus, zbog nekima neophodnih potvrda.

I zahvala i analiza problema u hrvatskoj nautici

Organizatori i domaćini iz Ilirije iskazali su posebnu zahvalnost na tradicionalnoj podršci ministarstvima Ministarstva turizma i sporta odnosno Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, HTZ-a i HGK-e, te potpori od strane sponzora i pokrovitelja.

Nautika je otvorila ovu sezonu kao naš adut i konkurentska prednost. Nautički turizam kao hrvatski najelitniji proizvod, po uvjerenju sudionika, bit će hrvatski adut i u idućoj turističkoj godini.

„Vjerujem da je program Biograd Boat Show-a ubrzao umrežavanje, razmjenu informacija i povezivanje poslovnih nositelja te time olakšao pripremu složene poslovne 2021. godine“, zaključio je predsjednik uprave Ilirije Goran Ražnjević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 12:08