intervju

‘Sada je važna fleksibilnost, treba raditi i boriti se‘

Novi generalni direktor hotela Bellevue u Malom Lošinju s optimizmom iščekuje sezonu
Francesco Pantalone
 LHV

U sektoru turizma riječ optimizam posljednjih se godinu dana izgovara s oprezom, uz obaveznu ogradu da ovisi o stvarima koje nisu u našoj moći, virusu, mjerama...

No kad Francesco Pantalone, novi generalni direktor hotela Bellevue u Malom Lošinju, govori da s optimizmom očekuje ovogodišnju sezonu, zvuči uvjerljivo i ne dodaje nikakav "ali". Bellevue se, kao i dio ostalih hotela iz grupacije LHV, otvara ranije nego ikad, prije Uskrsa, gosti već zovu, a hoteli se pripremaju za poslovanje pod mjerama - kakve god one bile.

Pantalone je na Lošinj došao u studenome prošle godine s iskustvom koje je stekao u hotelima u Kini, Saudijskoj Arabiji, Egiptu i Italiji, a u svom životopisu ima i velike hotelske lance kao što su Ritz-Carlton i Shangri-La.Kakvu sezonu očekuje, koji su planovi i izazovi pred hotelskom grupacijom Jadranka turizam, kao i njegovim Bellevueom, ispričao je za Jutarnji list.

Kako ocjenjujete prošlu godinu kad se radi o sektoru turizma i putovanja? Je li uistinu bila, kako kažu, najgora dosad?

- Trebat će proći dosta vremena da bismo sagledali sve stvarne posljedice prošle godine. Za mladu zemlju kao što je Hrvatska to je zaista bio udarac, pogotovo kad se pogledaju brojevi, koliko ekonomija ovisi o turizmu, koliko radnih mjesta turizam generira. Prošla godina nikome nije bila laka, ne samo za industriju turizma i putovanja nego i svima drugima. Ono što će meni ostati u sjećanju jest to kako su se ljudi prilagodili, brojni poduzetnici, od barova do malih trgovina, unatoč svemu vratili su se s osmijehom na licu. Posao nije samo novac, posao je i pitanje svrhe i ponosa. Pamtit ću 2020. i po izdržljivosti, prilagodljivosti, podršci. Čak su i gosti bili osjetljivi na naše probleme, shvatili su da treba podržati industriju, pridržavati se mjera, stvorio se osjećaj zajedništva i sigurnosti koji je svima važan.

U Jadranka grupu stigli ste u studenome prošle godine. Što vas je dočekalo, s kakvim je brojkama hotel Bellevue, koji vodite, dočekao kraj godine?

Što se tiče dolazaka i noćenja, brojevi u 2020. nisu usporedivi s godinom prije, brojna ograničenja u putovanjima utjecala su na turistički sektor, što se, naravno, odrazilo i na ukupni promet. Ipak, možemo biti zadovoljni jer smo uspjeli postići veću cijenu smještaja i, zanimljivo, gosti su više trošili. Oni koji su inače odsjedali u standardnoj sobi, tražili su apartman, gosti apartmana odlučivali su se za vile... Prosječna potrošnja je porasla. To znači da postoji povjerenje u naš hotel i brend, kao i odanost destinaciji. Oko 50 posto svih naših gostiju dolaze više puta. Na tome temeljimo optimizam da će i ova sezona biti dobra.

image
Hotel Bellevue
LHV

Što očekujete od 2021.? Kakva nas sezona čeka?

- Otvaramo već 1. travnja i kreiranjem raskošnih uskrsnih paketa želimo poslati jasnu poruku našim gostima i tržištu. Najlakše je ostati zatvoren, treba raditi i boriti se. Zbog ranog otvaranja imamo odličnu priliku realizirati puno dulju sezonu nego lani. Prošle smo godine otvorili početkom srpnja i imali skraćenu sezonu zbog lockdowna. Ove godine startamo s uskrsnim programima, imamo raskošne pakete za sve. Ponuda će uključivati wellness, sportove, potragu za uskrsnim jajima, večere u našim vrhunskim restoranima Bava i Matsunoki. Ove godine otvaramo već uoči Uskrsa i ostat ćemo otvoreni od proljeća sve do jeseni.

Na koji ste se način prilagodili izazovima ove sezone?

- Najvažnija je u ovim vremenima fleksibilnost. Gostima dajemo, primjerice, mogućnost mijenjanja datuma bez dodatnih troškova. Općenito gosti za svoj novac dobivaju više nego ikad. Od drugih trendova koji će obilježiti sezonu, tu je i last minute ponuda, donošenje odluke o odmoru u zadnji čas, te, naravno, sigurnost, pridržavanje svih mjera, a na nama je da gostu osiguramo opušten odmor u uvali Čikat bez obzira na epidemiološka ograničenja.

Kakva je struktura gostiju u hotelu Bellevue, koliki je udio domaćih gostiju?

- Naša tradicionalna tržišta su Njemačka, Austrija, Slovenija, ali i Hrvatska. Prošle smo godine imali porast broja domaćih gostiju od 16 do 20 posto. Dobra je vijest da smo Nijemcima i dalje top-destinacija za odmor. Svakako očekujemo rast bookinga sredinom svibnja i u lipnju. Ljudi će putovati ovog ljeta, uživat će u svom odmoru, ali će to pažljivo planirati i voditi računa o mjerama.

Kada bi se svijet putovanja mogao vratiti na staro?

- Svatko ima drugu teoriju, ali trebat će vremena da se stvari vrate na predcovid eru. Nije toliko važno hoće li se brojevi vratiti na staro 2022., 2023. ili 2024., bitno je da vidimo da ide na bolje. Počelo je cijepljenje, utvrđeni su protokoli, ljudi će se opustiti i vratit će se povjerenje i sigurnost u putovanja.

Lošinj ima tradiciju turizma i to je njegov adut

Kao novi direktor hotela Bellevue, koji su vaši glavni ciljevi i planovi, hoćete li nešto mijenjati?

- Otkad sam došao, fokus nam je na jačanju i pripremanju tima za novu sezonu. Pripremljeni su protokoli, imali smo se vremena prilagoditi i personalizirati uslugu svakom gostu. U pripremi je nova, osvježena wellness ponuda na razini cijelog LHV brenda, pa tako i u Bellevueju. Destinacije na kojima sam prije radio, Kina i Saudijska Arabija, turistički su mlada tržišta, a Lošinj ima stoljetnu tradiciju turizma i to je njegova jaka karta. Luksuz je luksuz gdje god bio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 16:09