
Ryanair je najavio da će cijene avionskih karata ovog ljeta ponovno porasti oko 5 do 6 posto, nakon što su im niže cijene u prošloj donijele pad dobiti za 16 posto. Najavio je to Michael O‘Leary, glavni izvršni direktor Ryanaira, podsjetivši da su im cijene lani, u godini koja je za kompaniju bila jako izazovna, i zbog kašnjenja u isporuci zrakoplova pale u prosjeku 7 posto, no ostvarila je rekordan promet kad je riječ o broju putnika. Zarada po putniku bila im je 8 eura.
Cijene je ova niskobudžetna kompanija podigla već ovog Uskrsa, za čak 15-ak posto, no i ubuduće se očekuju akcije na koje su potrošači navikli.
Ryanair je u poslovnoj godini, koja je završila 31. ožujka, ostvario neto dobit od 1,61 milijardu eura, što predstavlja pad od 16 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prihodi su mu se popeli na 13,95 milijardi eura, što je porast od 4 posto godišnje.
Prosječna cijena karte smanjena je 7 posto, djelimice i zbog niza sporova s online putničkim agencijama u posljednjih nekoliko godina, jer ih je Ryanair optužio da preprodaju njihove karte bez odobrenja, naplaćujući i dodatne naknade za usluge poput prednosti pri ukrcaju, rezervacije sjedala ili ukrcaja prtljage, često po i do 125 posto višim cijenama u odnosu na one na Ryanairovoj službenoj stranici.
Rekordan broj putnika
Nakon niza presuda u korist kompanije, Ryanair je lani krenuo sa sklapanjem partnerstava s odabranim OTA-ima koji pristaju na uvjete transparentnosti i izravne komunikacije s putnicima. Sve je to utjecalo na pad dobiti, iako je u posljednjoj godini prevezeno rekordnih 200,2 milijuna putnika, što je porast od 9 posto i čini ih prvom zrakoplovnom kompanijom u EU koja je prevezla više od 200 milijuna putnika u jednoj godini.
Drugi veliki problem s kojim se irski prijevoznik suočava jest kašnjenje u isporuci zrakoplova. Boeing mu, naime, nije isporučio 29 planiranih zrakoplova, što je utjecalo na smanjenje kapaciteta. Očekuje se da će preostali zrakoplovi biti isporučeni do ljeta 2026., a dugoročni je cilj kompanije prevoziti 300 milijuna putnika godišnje do 2034.
Priča s američkim carinama
Na situaciju bi mogla utjecati i cijela priča s američkim carinama, pa je O‘Leary rekao da bi mogli i preusmjeriti nadolazeće isporuke Boeinga u Veliku Britaniju ako to bude potrebno. Ryanair je Boeingov najveći kupac u Europi i za ovu kupnju imaju ugovore s fiksnom cijenom, tako da bi nove tarife bile veći problem za proizvođača.
Kako bi pojačala promet, kompanija je u ožujku uvela program članstva Ryanair Prime u 12 europskih zemalja, čiji su programi putnih osiguranja kompatibilni s uvjetima pokrića putnih osiguranja, i tu još nema Hrvatske. Članstvo stoji 79 funti godišnje i obećava pogodnosti poput besplatnih rezerviranih sjedala i jeftinih letova, no pokazalo se da treba dobro čitati sitna slova.
Komentari
0