
Britanska multinacionalna kompanija Reckitt Benckiser Group je privatnoj investicijskoj tvrtki Advent International za 4,1 milijardi eura prodala većinu poslovanja svoje jedinice koja obuhvaća osnovne proizvode za čišćenje doma poput Cillit Banga, Air Wicka i Finisha. Prema sporazumu, Reckitt će zadržati 30 posto udjela u toj diviziji, ali će se u budućnosti više fokusirati na robu široke potrošnje. Nakon objave ove vijesti, dionice tvrtke u ponedjeljak su narasle za dva posto. Kad se posao zaključi, Reckitt planira vratiti višak kapitala dioničarima, uključujući posebnu dividendu od oko 2,2 milijarde dolara.
Financial Times piše da je ishod procesa prodaje bio je "razočaravajući" za dioničare Reckitta koji su istaknuli "nedostatak čistog izlaska" i cijenu koja je bila više od milijardu eura niža od očekivane. Ipak, vjeruje se da će ovaj potez povratiti kredibilitet upravi koji je uvelike ovisio o tome hoće li uspjeti zaključiti ovaj posao.
Prošle godine je odjel za sredstva za čišćenja ostvario oko 2 milijarde funti (2,3 milijarde eura) neto prihoda i 490 milijuna funti (566 milijuna eura) operativne dobiti.
“Prodaja predstavlja značajan korak naprijed u otključavanju znatne vrijednosti u našem poslovanju i omogućit će Reckittu da se usredotoči na ključni portfelj brzorastućih i visokoprofitabilnih Powerbrandova“, izjavio je Kris Licht, glavni izvršni direktor Reckitta.
Prošlog ljeta Reckitt je pokrenuo opsežno restrukturiranje koje je uključivalo prodaju njegove jedinice Essential Home s proizvodima za čišćenje, a prvu polovicu ove godine obilježila je potraga za idealnim kupcem.
Nakon što su u proljeće stigli rezultati za prvo tromjesečje, tvrtka uvrštena na londonsku burzu je upozorila da bi nestabilni tržišni uvjeti mogli odgoditi prodaju portfelja sredstava za čišćenje, ali da i dalje planira izlazak iz jedinice do kraja godine.
“Ohrabruje nas interes koji smo vidjeli u poslovanju, iako prepoznajemo da tržišni uvjeti mogu utjecati na ovaj vremenski okvir“, govorio je tada Kris Licht.
U svibnju je stigla vijest da su se Reckittovi pregovori s privatnim investicijskim grupama usporili te da nije jasno hoće li se postići ikakav dogovor. Izvori su tada otkrili da je tvrtka izazvala interes tvrtki za otkup, uključujući Advent i Lone Star, dok jedan od jedan od natjecatelja (Apollo Global) nije podnio ponudu u završnim fazama nadmetanja. Očekivalo se da će odjel dobiti ponude između 4 i 5 milijardi dolara od privatnih ponuđača. Međutim, Financial Times je izvijestio da je barem jedna grupa smanjila svoju ponudu na između 3 i 4 milijarde dolara. Carine koje je najavio američki predsjednik Donald Trump dodatno su otežale sklapanje poslova.
Nakon prodaje većinskog udjela u odjelu proizvoda za čišćenje, Reuters piše da Reckitt također razmatra opcije za svoju tvrtku Mead Johnson, koja proizvodi adaptirano mlijeko za bebe, a pogođena je sudskim tužbama da formula koju koriste može uzrokovati opasnu bolest kod prijevremeno rođenih beba.
Općenito, Reckitt Benckiser Groupase se etablirala kao jedan od vodećih globalnih proizvođača zdravstvenih, higijenskih i prehrambenih proizvoda, a u svom portfelju ima poznate brendove kao što su Vanish, Durex, Nurofen i Strepsils.
Povijest Reckitta duga je više od 180 godina. Sve je počelo 1840. godine kada je Isaac Reckitt unajmio tvornicu škroba u engleskom gradu Hull, čime je postavio temelje buduće korporacije, dok je paralelno Johann A. Benckiser razvijao kemijski biznis, osnovan 1823. godine u njemačkom Pforzheimukoji. Tijekom više od jednog stoljeća, ove dvije tvrtke rasle su neovisno, akvizicijama širile svoj portfelj i izgrađivale međunarodnu prisutnost.
Prvi veliki zaokret u poslovanju Reckitta dogodio se 1938. spajanjem Reckitt & Sons s J. & J. Colman, čime je nastao Reckitt & Colman Ltd. To im je omogućilo proširenje portfelja i osnaživanje pozicije na tržištu kućanskih i potrošačkih proizvoda. Moderna era počela je 60 godina kasnije, kada je došlo do strateškog spajanja britanskog Reckitt & Colmana s Benckiserom, a kao rezultat je nastala korporacija čiji su proizvodi prisutni na dvjestotinjak tržišta diljem svijeta.
Tvrtka i danas posluje kroz tri glavna poslovna segmenta: higijenu, zdravlje i prehranu. U srpnju 2024. godine, najavili su novu stratešku reorganizaciju, usmjerenu na daljnje jačanje svojih najjačih brendova, takozvanih "Powerbrands". Ova grupa obuhvaća jedanaest ključnih brendova koji zajedno generiraju čak 80 posto prihoda tvrtke. Strategija uključuje i izdvajanje neosnovnih dijelova portfelja, među kojima su Essential Home portfolio i Mead Johnson Nutrition biznis.
Komentari
0