Izvanredne mjere

Rad od kuće: 'Iako produktivnost pada, manje je zlo jer kompanije ipak rade'

Iako produktivnost pada, manje je zlo jer kompanije ipak rade
Ilustracija
 Berislava Picek / CROPIX

Osim što je zabrinulo mnoge građane, širenje epidemije koronavirusa potaknulo je i hrvatske kompanije da uvedu izvanredne mjere te ih se sve više odlučuje na rad od kuće.

Ericsson Nikola Tesla napravio je to odmah nakon prvog potvrđenog slučaja virusa u Hrvatskoj, a ubrzo mu se pridružio i Infobip, dok su drugi hrvatski poslodavci kućama poslali djelatnike koji su neko vrijeme boravili u inozemstvu.

S povećanim mjerama opreza u cijeloj državi i poslodavci su povećali svoj oprez i odlučili se na mjeru za koju, kako smatra financijski analitičar Andrej Grubišić, nisu pripremljeni.

Tehnologija

- Ni široke mase ni današnje firme nemaju znanja i praktičnog iskustva u organizaciji poslovanja u ovakvoj situaciji jer je ovo neviđen slučaj i sada stječemo prva iskustva - smatra Grubišić.

S druge strane, poslodavci i radnici koji pružaju intelektualne usluge rad mogu organizirati od doma jer jedino što im treba jest računalo, pristup internetu i telefon. S time se slaže i Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), koji smatra da će kompanije spasiti “blagodati tehnologije”. Osim računala i telefona, najbitnije su disciplina i svakodnevna komunikacija, dodaje, te redovno obavještavanje djelatnika o situaciji, poslovanju i radnim zadacima. Ipak, iako će poslodavci koji svoje radne procese mogu organizirati od doma proći bolje, tako mogu raditi samo kratkoročno.

Aktivnost

Ipak, kako su nam još na samom početku izbijanja koronavirusa u Hrvatskoj otkrili, Infobip je spremno dočekao neugodnu situaciju i uz pomoć brojnih komunikacijskih kanala i digitalnih alata omogućili tekstualnu i video komunikaciju među zaposlenicima i od kuće.

- Više od 600 zaposlenika sudjelovalo je u internom istraživanju, a rezultati ankete pokazali su da je produktivnost zaposlenika ostala na jednakoj razini, uz veliko samopouzdanje u radu bez nadzora kod više od 90 posto zaposlenika. Trenutačno je kao najveći nedostatak naveden izostanak socijalizacije i druženja - ističu i dodaju da će im ti rezultati poslužiti kao kvalitetna podloga za unapređenje modela rada od kuće.

Majetić, pak, tvrdi kako će poslovna aktivnost svih tvrtki zasigurno pasti te da će, čime god da se bave, biti manje funkcionalne nego inače.

- Svi će pretrpjeti određene posljedice, a produktivnost radnika će pasti jer su ipak doma, a ne na radnome mjestu te nisu navikli tako raditi - rekao je glavni direktor HUP-a za Jutarnji list. No, kako tvrdi, to je ipak “manje zlo jer će kompanije imati barem neki kontinuitet poslovanja”.

Pravila ponašanja: 'Komunicirati jasno da svi znaju što im je raditi'

Savjeti za poslodavce

1) Osnovati tim za krizno upravljanje - mali, ali multidisciplinarni tim provjerenih ljudi koji u kratkom roku mogu donosi taktičke odluke. To uključuje osmišljavanje ažuriranih programa održavanja higijene, poput smjernica o karanteni, kao i donošenje fleksibilnih planova rada, koji uključuju rad od kuće i druga infrastrukturna rješenja.

2) Komunicirati jasno i često - trebalo bi redovno prenositi i objašnjavati stajališta i politike o putovanjima, radu od kuće i svim ostalim radnim procesima kako bi zaposlenici znali što učiniti. Osim toga, tvrtka bi trebala zadužiti jednu osobu koju svaki zaposlenik može kontaktirati ako ima bilo kakva pitanja.

3) Održavati disciplinu - zaposlenik mora točno znati koji su mu radni zadaci i što se od njih očekuje te je potrebno redovito pratiti njihove rezultate, jer se očekuje određeni pad produktivnosti radnika.

Savjeti za zaposlenike

1) Odvojiti radno mjesto od prostora za život - radne zadatke, savjetuje Deloitte, treba obavljati odvojeno od svih ostalih. Budući da krevet i kauč povezujemo s opuštanjem, nikako se ne preporučuje tamo i raditi.

2) Držati se uobičajene rutine - važno je da se radnici i dalje bude u isto vrijeme i rade od 8 do 16, odnosno od 9 do 17 sati, ovisno o uobičajenom radnom vremenu. Kako se ne bi izgubila radna navika, isto vrijedi i za uzimanje pauze i organizaciju rada.

3) Komunicirati jasno i često - kao i kod poslodavaca, i djelatnici se trebaju redovito javljati i obavještavati svoje nadređene o odrađenim zadacima, kao i poteškoćama s kojima se suočavaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 00:05