VELIKO NEZADOVOLJSTVO

Prijevoznici: Zadužili smo se kako bismo preživjeli, ali više ne možemo ni to

Izostanak sufinanciranja ugrožava socijalna prava građana u manjim sredinama, a radi se o više od 200 tisuća putnika, ističe Hrvoje Meštrović
Ilustracija
 Jakov Prkic/Cropix

Iako je Sabor po hitnom postupku prošli tjedan usvojio izmjene Zakona o cestovnom prijevozu kojim se uređuje i tržište javnog linijskog prijevoza, u Hrvatskoj udruzi poslodavaca jučer su izrazili veliko nezadovoljstvo odnosom Vlade i lokalnih vlasti prema autobusnim prijevoznicima na županijskim linijama.

Može se riješiti

U HUP-u su, naime, razočarani što ni nakon najnovijih zakonskih izmjena nije do kraja uređeno pitanje subvencioniranja javnog prijevoza kao javne usluge, što je, ističe Koordinacija javnolinijskog prijevoza putnika pri HUP-u, uređeno u ostatku EU.

- Pitanje subvencioniranja javnog linijskog prijevoza vuče se od 2018., a može se riješiti u roku od sedam dana. Ministarstvo koje to ne može riješiti za sedam dana, ne mora niti postojati - neslužbeno nam je poručeno iz HUP-a.

U službenim očitovanjima vrh HUP-a i poslodavci autoprijevoznici, prije svega, pozivaju se na zakonske propise i uredbe EU kojih se vlasti ne pridržavaju.

- Tražimo hitnu implementaciju ugovora o javnoj usluzi. Prijevoznici su dovedeni do ruba neizvjesnosti, ne mogu planirati svoje poslovanje upravo zato što su se pri planiranju vodili odredbama važećeg Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji nalaže potpisivanje ugovora u javnoj usluzi temeljem postojećih dozvola - upozorio je direktor HUP-a Damir Zorić.

Predsjednik Koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika pri HUP-u, Hrvoje Meštrović, ističe da javni prijevoz predstavlja osnovu socijalnog standarda.

Neisplative linije

- Bez modela javne usluge velik broj putnika ostat će bez mogućnosti odlaska u školu, vrtić, k liječniku, a trenutačno prijevoznici isključivo iz vlastite dobre volje i vjere u obećanja koja država neprestano daje, održavaju takve neisplative linije. Sufinanciranje nerentabilnih linija putem ugovora o javnoj usluzi jedini je mogući način održavanja linija. Izostanak sufinanciranja ugrožava socijalna prava građana u ruralnim dijelovima zemlje, a radi se o više od 200 tisuća putnika - ističe Meštrović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 23:39