Pandemija koronavirusa preusmjerila je i tokove i način prijevoza tereta unutar Europe, ali i iz Kine prema Europi. Prije pandemije u najvećoj se mjeri roba prevozila zračnim i cestovnim putem, a sada se sve mijenja i promet robe preusmjerio se u većoj mjeri na željeznički i brodski prijevoz.
Prijevoz kontejnera željeznicom između Kine i Europe uvelike se povećao u odnosu na prošlu godinu. Nedavno se počeo koristiti i Novi put svile za prijevoz robe s Dalekog istoka. Za prijevoz generalnog tereta koriste se teretni DRY kontejneri visine 40 stopa. Ponajviše se radi o raznoj mašineriji, elektroničkim komponentama, metalnim i plastičnim proizvodima i sličnom. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci ove godine zabilježen porast željezničkog teretnog prijevoza od 5,3 posto u odnosu na lani.
Najveći dio robe prevozi se iz riječke luke.
"Željeznički prijevoz tereta je odlično i pouzdano rješenje u pogledu troškova i tranzitnog vremena. Roba iz Kine stiže do europskih centara Varšave, Dunajske Strede i Budimpešte u prosjeku od dva tjedna, a do Hrvatske za 18 do 22 dana", rekao je Zoran Starčević, direktor jednog od vodećih špeditera u Hrvatskoj, Cargo-partnera d.o.o.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....