Zoran Mitreski,

Predsjednik Uprave Konzuma: U ovoj godini ulažemo 25 milijuna eura u strateški razvoj mreže trgovina

Naš cilj je osigurati održiv rast i razvoj i ponosni smo na sve što smo postigli zajedno s našim kupcima, zaposlenicima i partnerima. Konzum je sinonim za trgovinu, a mi ćemo nastaviti raditi na tome da budemo sinonim i za uspješnu kompaniju

Zoran Mitreski, predsjednik Uprave Konzuma

Godina iza nas ponovno je bila sve samo ne lagana, no Konzum je još jednom pokazao izuzetnu vještinu u prilagodbi i svladavanju svih izazova. To dokazuju izvrsni poslovni rezultati koje smo ostvarili u 2022., da izdvojim samo neke: rast prihoda od 13,7 posto, ali i rast ostvarene dobiti, 20 otvorenja prodavaonica, što novih što preuređenih, ali i majstorski proveden projekt uvođenja eura. Ne smijem zaboraviti ni brojne inicijative koje smo u Konzumu proveli s ciljem zaštite naših kupaca i zaposlenika od rasta cijena, kao ni dodatno jačanje partnerskih odnosa s dobavljačima te nove iskorake u digitalizaciji poslovanja. Zahvaljujući tome Konzum je visoko na listama top kompanija hrvatskog gospodarstva, ali i perjanica maloprodaje Fortenova grupe koja posluje na pet tržišta regije.

Osim razvoja nekoliko zajedničkih strateških projekata usmjerenih na podizanje poslovnih performansi te ukupne razine usluge prema kupcima, u 2022., prvoj punoj godini poslovanja maloprodajne mreže Grupe, u cijeloj mreži u regiji otvorili smo više od 150 prodajnih mjesta. Nedavno je upravo u području maloprodaje Fortenova grupa zaključila svoju prvu regionalnu akviziciju preuzimanjem lanca Franca u Crnoj Gori čime smo svoju tamošnju mrežu ojačali za čak 67 trgovina. Kad je u pitanju Konzum, da bismo zadržali vodeću poziciju i privukli nove kupce, kontinuirano ulažemo u operativnu izvrsnost, unaprjeđenje radnih procesa i optimizaciju poslovanja. Tako u ovoj godini ulažemo 25 milijuna eura u strateški razvoj mreže prodavaonica koji se temelji na snažnoj lokalnoj prisutnosti i dostupnosti prodajnih mjesta.

Uz zajedničke, na svakom od tržišta provodili smo i posebne projekte, a kao najzahtjevniji svakako bih izdvojio projekt uvođenja eura u Hrvatskoj. Samo u Konzumu je u cjelokupnu implementaciju projekta konverzije izravno i neizravno bilo uključeno oko 7 tisuća zaposlenika. Izuzetno mi je drago što smo prvi krenuli s dvojnim iskazivanjem cijena, a cijeli proces smo izvrsno odradili, u skladu sa svim zakonskim i etičkim zahtjevima, te maksimalno transparentno i fer kad su u pitanju konverzija cijena i odnos prema kupcima.

Upravo na kupce stavljamo najveći fokus u svemu što radimo, a kako je tijekom 2022. najveći vanjski utjecaj na poslovanje trgovaca imala snažna inflacija i stalni rast ključnih troškova, na svim tržištima provodili smo čitav niz aktivnosti usmjerenih na prilagodbu sustava, ali i zaštitu kupaca. U tome je prednjačio Konzum, kao maloprodajni lider u Hrvatskoj, i to još od kada je, nastavno na najavu Vlade RH za sniženje stope PDV-a za određene kategorije proizvoda koja je stupila na snagu 1. travnja 2022., već u veljači prvi snizio cijene 1.000 artikala.

Dobra suradnja s domaćim proizvođačima i distributerima olakšala nam je prilagodbe i pronalazak uvijek novih rješenja za izazove. Pritom je baš ta suradnja dio dugoročne strategije u cijeloj mreži, jer na taj način izravno podržavamo domaće gospodarstvo, a našim kupcima nudimo svježe i lokalne proizvode.

Već sam ih nekoliko puta spomenuo, no apsolutno zaslužuju da ih posebno istaknem: naši zaposlenici. U ovom trenutku u maloprodajnoj mreži Fortenova grupe radi dvije trećine ukupno zaposlenih u Grupi, a naše kompanije su među najvećim poslodavcima na svojim tržištima. Samo Konzum u Hrvatskoj ima preko 10.000 zaposlenih. Kao i većina poslodavaca u našoj industriji, borimo se s nedostatkom radne snage, no zahvaljujući dobroj organizaciji posla, ali ponajviše velikim zalaganjem naših kolegica i kolega koji nose poslovanje naše maloprodaje, naše prodavaonice su i dalje prvi izbor kupaca. Stoga se trudimo kontinuirano poboljšavati radne uvjete, posebno primanja zaposlenika te ih nagrađivati za dobre rezultate. Konzum je početkom ove godine uložio gotovo 15 milijuna eura u primanja zaposlenika, a povećali smo i iznose ostalih materijalnih prava, isplaćujemo poseban dodatak kojim pomažemo zaposlenicima da se nose s povećanim životnim troškovima, a tu su i drugi financijski i nefinancijski benefiti. Tu predanost neprestanom povećanju zadovoljstva zaposlenika u maloprodajnoj mreži potvrdio je i Certifikat Poslodavac Partner.

Ponosan sam na činjenicu da je Konzum u mnogo toga prvi. Štoviše, cijela Fortenova grupa kontinuirano radi na digitalizaciji poslovanja, što nam omogućuje da ostanemo predvodnici i u području inovacija u maloprodaji. U primjeni je već nekoliko rješenja temeljenih na umjetnoj inteligenciji koji predstavljaju podršku donošenju odluka u svakodnevnom poslovanju, a s prvom implementacijom se krenulo upravo u Konzumu. Uz to smo, primjerice, prošle godine uveli plaćanje kriptovalutama u svim prodavaonicama te smo prvi trgovački lanac robe široke potrošnje koji je omogućio kupcima plaćanje aplikacijom KEKS Pay. Dodatno, korisnicima MultiPlusCarda nedavno smo omogućili primanje elektroničkog računa, bez papirnatog, što ne samo da doprinosi iskustvu kupnje, već ima pozitivan utjecaj i na okoliš.

Briga o okolišu i fokus na održivost poslovanja odražavaju se i kroz inicijative i projekte koje podržavamo i samostalno provodimo. Oduvijek smo bili dio zajednice u kojoj poslujemo: naša je obveza zajednici i vraćati, a ulaganja u mlade, sport i domaće projekte smatramo najboljom investicijom. Tijekom cijele godine provodimo razne kampanje koje potiču kupce na zdrav i aktivan život, a ponosni smo i na brojne nagrade koje dobivaju naše kompanije. Jedna od najcjenjenijih je i nagrada Najdonator koju pet godina zaredom dobiva Konzum kao kompanija koja donira najviše hrane u Hrvatskoj.

Naš cilj je osigurati održiv rast i razvoj, dok istovremeno pridonosimo pozitivnim promjenama u društvu i okolišu. Ponosni smo na sve što smo postigli zajedno s našim kupcima, zaposlenicima i partnerima. Konzum je sinonim za trgovinu, a mi ćemo nastaviti raditi na tome da budemo sinonim i za uspješnu kompaniju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 00:15