StoryEditor
Sándor Fasimon

Predsjednik Uprave Ine: 'Strateška ulaganja nastavljamo bez obzira na krizu'

Fokusirani smo na jačanje pozicije tržišnog lidera na našim ključnim tržištima u Hrvatskoj i BiH, ali i na jačanje na novim tržištima
Piše: Gordana GrgasObjavljeno: 27. kolovoz 2020. 12:28

S predsjednikom Uprave Ine Sándorom Fasimonom razgovarali smo o budućnosti kompanije u nadolazećem razdoblju.

Jeste li zadovoljni poslovanjem svoje kompanije tijekom prvih šest mjeseci 2020.?

Godina 2020. sigurno je jedna od izazovnijih godina za naftnu i plinsku industriju i oporavak sigurno neće biti ni brz ni jednostavan. Poslovanje u prvoj polovici 2020. bilo je stabilno na operativnoj razini, ali su izazovni tržišni uvjeti i vanjski čimbenici za posljedicu imali negativne izvještajne rezultate. Iako je rezultat bio negativan, u usporedbi s rezultatima iz prvog tromjesečja 2020. vidljiv je napredak kao rezultat nešto boljeg cjenovnog okruženja i naših internih napora.

Kako ste svoje poslovanje prilagodili okolnostima izazvanim epidemijom koronavirusa?

INA je poduzela brze operativne i financijske mjere za prilagodbu poslovanja, među kojima su najznačajnije bile daljnja racionalizacija poslovanja, smanjenje operativnih troškova i odgađanje ulaganja koja nisu od ključne važnosti. Morali smo se organizirati tako da se svi segmenti našeg poslovanja prilagode kriznom načinu rada, od istraživanja i proizvodnje, zbog niskih cijena nafte i plina, preko rafinerijske proizvodnje i maloprodaje, zbog zastoja i drastičnog pada potražnje za gorivom, do naftnih servisa, odnosno Crosca i STSI-ja. Snažna reakcija je bila potrebna kako bismo sačuvali integrirani način, održali stabilnost i strukturu poslovanja te osigurali dovoljan novčani tok za strateška ulaganja. Naravno, važno je napomenuti da tijekom cijelog ovog perioda opskrba tržišta nije bila upitna i očuvali smo kontinuitet poslovanja. Također, pažljivo smo pratili sve upute i na dnevnoj bazi prilagođavali svoje aktivnosti. S druge strane, u krizi smo prepoznali i priliku te su INA MAZIVA, članica INA Grupe, proširila svoj asortiman proizvoda kompletnom linijom proizvoda za dezinfekciju pod zajedničkim brendom INA Cosmetx. Uveli smo i mogućnost beskontaktnog plaćanja za korisnike INA kartica putem aplikacije INA PAY koja nudi mogućnost plaćanja goriva iz vozila putem skeniranja QR koda kao i plaćanje sve robe na blagajni jednostavnom uporabom mobitela.

Očekujete li poteškoće u poslovanju u drugoj polovici 2020. godine?

Za naftnu i plinsku industriju brzi oporavak se još ne nazire jer je potražnja tek djelomično obnovljena, a razine cijena, osobito plina, i dalje su preniske da bi se poslovalo s dobiti. Zato možemo reći da je na nestabilnom tržištu teško predvidjeti bilo kakva buduća kretanja, te će se tek vidjeti kakav će daljnji utjecaj imati pandemija koronavirusa. Potrebno je pažljivo strateški planirati temeljem onoga što smo u ovoj krizi naučili, no uvjereni smo da će INA, uz nastavak projekata strateškog razvoja i vodeći računa o unutarnjoj učinkovitosti, izići iz krize snažnija i prilagođenija budućim trendovima.

Kako će aktualno stanje ekonomije utjecati na vaše investicijske planove?

Naša strateška ulaganja nastavljamo bez obzira na krizu i ona su usmjerena na naše rafinerijsko poslovanje u sklopu programa INA R&M Novi smjer 2023., koji za cilj ima povećanje konkurentnosti rafinerije i unapređenje strukture proizvoda povećanjem udjela proizvodnje profitabilnih bijelih proizvoda, to jest motornih goriva. Svakako ćemo nastaviti i s istraživanjem i eksploatacijom i u Hrvatskoj, kao i u inozemstvu, ponajprije u Egiptu. Imamo tri nove koncesije u istraživanju i proizvodnji u Hrvatskoj, dvije u sjevernom dijelu i jednu u Dinaridima, a razmatramo kako nastaviti i s off-shore (odobalnim) aktivnostima u Jadranu. Posebno razvijamo međunarodne projekte, s naglaskom na Egipat, gdje smo već prisutni i želimo ojačati našu poziciju i proizvodnju.

Gdje prepoznajete najveće rizike, a gdje najveće prilike za vašu kompaniju u budućem periodu?

Najveći rizici bit će upravo u nestabilnom tržištu, no kompanija je svakako izvukla i pouke iz ove krize i nastavit će se prilagođavati i poduzimati potrebne mjere kako bi održala stabilnost i osigurala dovoljan novčani tok za strateška ulaganja. Također, i dalje ćemo se fokusirati na to da ojačamo našu poziciju tržišnog lidera na našim ključnim tržištima u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, ali je i ojačamo na novim tržištima. Nastavljamo širiti te unapređivati našu maloprodajnu mrežu kako bismo nastavili osiguravati neometanu kupovinu goriva i ostalih proizvoda te pružati vrhunsku uslugu našim kupcima. Upravo zato je trenutno snažan fokus na digitalizaciji našeg poslovanja, a za ovu jesen razvijamo potpuno novi koncept koji će počivati na digitalnim rješenjima.

Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

Globus
Globus
 

Linker
23. rujan 2020 09:35