SANEL VOLARIĆ

Predsjednik Uprave Groupama osiguranja: ‘Konkurencija je jaka, no i mi imamo konja za trku‘

Već smo krenuli s realizacijom organizacijskih, kadrovskih, informatičkih i ostalih resursa potrebnih za proširenje portfelja

”Nedavne katastrofe i pandemija koje su nas, nažalost, pogodile, znatno su utjecale na zanimanje hrvatskih građana za osiguranje. Raste interes, i to pogotovo za osiguranje imovine po nezabilježenim stopama”

 Irena Simić/Amelie Photography

Groupama ne samo da je jedan od vodećih francuskih osiguratelja, nego je sa svojih gotovo 15 milijardi eura premije i više od 32.000 zaposlenika jedna od vodećih europskih osiguravajućih grupacija. Već gotovo 20 godina Grupa razvija i međunarodno poslovanje. Uz Hrvatsku razvijaju poslovanje na još 10 tržišta. Sa Sanelom Volarićem, predsjednikom Uprave Groupama osiguranje, razgovarali smo o ulasku na hrvatsko tržište, planovima kuće te o stanju na tržištu.

Kako je Groupama osiguranje ušlo na hrvatsko tržište?

- Ulazak na hrvatsko tržište dio je šireg strateškog partnerstva s OTP grupom. Naime, 2008. godine Groupama je preuzela osam posto udjela u banci i tadašnje osigurateljne operacije u vlasništvu banke - u Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Bugarskoj. U sklopu daljnjeg razvoja tog strateškog partnerstva, nakon odobrenja regulatora, početkom rujna 2021. Groupama je preuzela i OTP osiguranje u Hrvatskoj te počela poslovati na našem tržištu. U ovih nekoliko mjeseci poduzeli smo inicijalne korake za osiguranje tog razvoja, od postizanja inicijalnog prepoznavanja branda, zapošljavanja stručnjaka do pokretanja razvojnih aktivnosti u području IT-a i razvoja produkata.

Kako planirate povećati udjel?

- Već smo krenuli s realizacijom organizacijskih, kadrovskih, informatičkih i ostalih resursa potrebnih za proširenje portfelja na sve ključne proizvode. Postupno ćemo tijekom sljedeće dvije godine zaokružiti cjelovitu ponudu životnih i neživotnih proizvoda.

Učinkovito ćemo odraditi 'domaće zadaće' kako bi na čvrstim temeljima sagradili poslovne operacije i nametnuli se kao jedan od vodećih osiguratelja u Hrvatskoj.

Gdje vidite prostor za rast s obzirom na to da ste u Hrvatskoj preuzeli osiguravatelja s malim tržišnim udjelom?

- U pravu ste, cijenimo konkurenciju na hrvatskom tržištu na kojem djeluje mnogo respektabilnih međunarodnih i domaćih korporacija. Međutim, čvrsto vjerujemo da kombinirajući podršku i snagu naše Grupe te iskustvo i kompetencije domaćih stručnjaka možemo sagraditi učinkovitu i agilnu poslovnu operaciju koja će kontinuirano ostvarivati visoke stope rasta. Kako bi se reklo, i mi konja za utrku imamo, odnosno brojne komparativne prednosti. Grupacija kojoj pripadamo daje nam podršku u resursima i kapaciteta građenima tijekom više od stoljeća razvoja. Naše strateško partnerstvo s OTP bankom još ima golemi potencijal rasta i razvoja. U Hrvatsku smo ušli preuzimajući kompaniju koja je zdrava i može biti osnova za brzi razvoj poslovnih funkcionalnosti i kapaciteta, poput IT-a i proizvoda. Gradimo otvorenu korporativnu kulturu i tim stručnjaka koji će sve te prednosti znati iskoristiti za postizanje brzog i održivog razvoja poslovanja.

Koliko vam u realizaciji planova može pomoći dosadašnje iskustvo i rad u najvećim osiguravajućim tvrtkama?

- Zasigurno će pomoći puno. Dio karijere proveden u jednoj od vodećih banaka tijekom njezine temeljite transformacije daje nemjerljiv doprinos današnjoj sposobnosti razvoja strateškog partnerstva s OTP bankom. Također, dugogodišnje iskustvo, pogotovo ono međunarodno, rada kod vodećeg svjetskog osiguratelja donijelo mi je temeljito razumijevanje osigurateljnih procesa, upravljanja rizicima te razvojem proizvoda i IT rješenja. Kruna moje dosadašnje karijere bila je uspješno restrukturiranje domaćeg lidera. Sva ta akumulirana znanja i iskustva ugradit ću, sa svojim timom, u ambiciozan pothvat koji je pred nama u Groupami.

Planirate li otvarati regionalne urede u Hrvatskoj ili imate drukčiji model po kojem planirate doći do korisnika vaših usluga?

- Već smo sada dostupni u cijeloj Hrvatskoj u širokoj mreži poslovnica OTP banke, gdje ćemo kontinuirano intenzivirati svoju prisutnost. U skladu s našim poslovnim planom, već smo pokrenuli postupni razvoj i mreže vlastitih poslovnica, a uskoro i dostupnost u uredima naših vanjskih partnera, prije svih agencija. U sklopu velikog programa digitalizacije poslovanja koji smo već pokrenuli, klijentima ćemo na raspolaganje staviti i digitalne servise.

Koliko su posljednje katastrofe vezane u prvom redu uz potrese i ostale elementarne nepogode utjecale na zanimanje hrvatskih građana za osiguranje imovine i ostale vrste osiguranja?

- Nedavne katastrofe i pandemija koje su nas, nažalost, pogodile, znatno su utjecale na zanimanje hrvatskih građana za osiguranje. Raste interes i to pogotovo za osiguranjem imovine po dosad nezabilježenim stopama. To ne iznenađuje kad se pogledaju posljedice tih nepogoda. Naime, manji dio imovine u Zagrebu i okolici bio je osiguran, što su osiguratelji već gotovo sve pokrili iznosom od otprilike 500 milijuna kuna. Za razliku od osiguranih šteta koje su već sanirane, deseci milijardi neosiguranih šteta, koje će biti pokrivene javnim novcem, sanirat će se, prema procjenama stručnjaka, još barem 10-12 godina. Građani to sve jasnije vide pa pojačano zanimanje za osiguranje ne čudi. Hrvatska industrija osiguranja, a to se vidi iz pokazatelja, zdrava je i ima veliki apsorpcijski kapacitet za prihvat rizika koji mogu biti osigurani, a neosigurani opterećuju javne fondove. U interesu je i građana i države da se promocijom i subvencijama ti rizici osiguraju i time ubuduće izbjegnu svi ti problemi kroz koje sada prolazimo zbog posljedica recentnih katastrofa.

Kakva je kultura hrvatskih građana i gospodarstvenika u vezi s važnosti osiguranja?

- Opće je poznato da je ta kultura i financijska pismenost hrvatskih građana znatno ispod prosjeka EU. Međutim, i u ovome području vidi se znatan pomak te napori Hrvatske udruge osiguratelja i ostalih sudionika daju opipljive rezultate. Ali, i sami osiguratelji imaju još puno stvari koje mogu napraviti da bi dodatno pridonijeli tim trendovima. Naime, prema posljednjem istraživanju HUO-a, naši građani kao ključne barijere za veće korištenje usluga osiguranja navode percipiranu financijsku nemogućnost i strah od nekorektne obrade šteta. Čak 26 posto ispitanih nema povjerenja da će ih hrvatski osiguratelji tretirati pošteno pri obradi i isplati štete. Boje se malih slova i netransparentnih dijelova osigurateljnih proizvoda zbog kojih su isplate štete često ispod očekivanja.

DIGITALIZACIJA

Klijenti ne žele toliko botove koliko se misli

Kako vi vidite utjecaj digitalizacije na budućnost industrije osiguranja?

- U grozničavoj utrci u digitalizaciji izgubili smo iz vida ključne sudionike osiguranja: klijente, zaposlenike i distributere osiguranja te njihove potrebe koje bi trebale biti krajnji cilj svih programa digitalizacije. U osiguranju je dodatni izazov činjenica da osiguratelji previše očekuju od digitalizacije u smislu online prodaje. Dapače, mnoga istraživanja govore da je potreba klijenata za komunikacijom s botovima i online servisima puno manja no što se smatra - radije vole komunicirati s kompetentnim i digitalno osnaženim ljudima. Naš program digitalizacije, s čijom realizacijom smo već krenuli, usmjeren je prema realizaciji poslovne agilnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 05:25