Jasmin Bajić

Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa: Uz 35. godišnjicu Croatia Airlinesa u realizaciji smo najvećeg projekta u povijesti kompanije

Obnovom flote Croatia Airlines će u potpunosti zamijeniti postojeće zrakoplove, što je značajan tehnološki iskorak uz veću energetsku učinkovitost s 25% manjom potrošnjom goriva i emisijom CO2

Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa

Hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines u 2023. godini ostvario je operativnu dobit u visini od 4,1 milijun eura, koja s neto rezultatom financiranja daje neto dobit od 2,3 milijuna eura. Ovaj pozitivan pomak od 20,4 milijuna eura u odnosu na 2022. posebno me veseli jer nakon najveće krize u povijesti civilnog zrakoplovstva, zbog pandemije koronavirusa, konačno imamo razloga biti u potpunosti optimistični i otvoreno gledati u budućnost, stvarajući kvalitetnije uvjete za sve naše putnike, zaposlenike i vlasnike.

Da se izrazim pokazateljima zrakoplovne industrije, ukupan nalet (iskazan brojem letova) u 2023. godini iznosio je 25.977 letova te je povećan za 11 posto, dok je u blok satima iznosio 36.213, što je također 11 posto više u odnosu na 2022. godinu. Ukupno je prevezeno 1,733.529 putnika, što je 19 posto više nego 2022. godine, čime je povećan tržišni udio na hrvatskom zrakoplovnom tržištu s obzirom na to da je rast putnika u hrvatskim zračnim lukama lani iznosio 15 posto. U redovitom domaćem prometu prevezli smo 412.586 putnika (+16 posto u odnosu na 2022. godinu), u redovitom međunarodnom prometu 1,257.471 putnika (+20 posto), a u čarter-prometu 63.472 putnika (+30 posto).

Ne manje važno, prevezli smo i 1523 tone tereta, što je jedan posto više nego 2022. godine. Sukladno rastu prometa, ostvarili smo i znatno veće operativne prihode i operativne troškove u usporedbi s 2022. Operativni prihodi iznosili su 252,4 milijuna eura, uz rast od 20 posto, što za Croatia Airlines znači povratak među najveće hrvatske neto izvoznike. Rast putničkih prihoda zabilježen je u svakom kvartalu prošle godine i oni su ukupno veći 24 posto (+40,9 milijuna eura) u odnosu na 2022. Naši operativni troškovi istodobno su bili veći za 11 posto (+25,3 milijuna eura), ponajprije zbog rasta broja letova (+11 posto) i povećanja broja putnika (+19 posto) te djelomično zbog inflatornih kretanja.

Unatoč rastu naleta, troškovi letenja ostvareni su na nešto nižoj razini zbog znatno nižih cijena mlaznog goriva (-17 posto) tijekom 2023. Sve to rezultat je i prilagodbe koju smo, kontinuirano prateći tržište, napravili u našem redu letenja, pa smo tako tijekom prošlogodišnje ljetne sezone izravno povezivali Hrvatsku s 24 međunarodna odredišta, odnosno 25 europskih zračnih luka, a naši su zrakoplovi pritom letjeli na 44 međunarodne linije.

U lanjskom ljetnom redu letenja dodatno smo proširili mrežu međunarodnih odredišta, i to uvođenjem novih linija iz Splita za Oslo i Skoplje, iz Dubrovnika za Prag, iz Bola na otoku Braču za München te iz Zagreba u Mostar. U 2023. godini surađivali smo sa 16 codeshare partnera, od kojih se 13 odnosi na kompanije iz udruge Star Alliance. Drago nam je što je potkraj ožujka 2023. režim putovanja bez graničnih kontrola počeo vrijediti i u zračnom prometu između Hrvatske i država schengenskog područja, što je našim putnicima omogućilo brže i protočnije putovanje u Hrvatsku te iz Hrvatske u države schengenskog prostora.

No, ono na što sam osobito ponosan i što me raduje u danima koji dolaze, a vrlo se intenzivno događalo i tijekom 2023., jesu aktivnosti vezane uz najveći projekt u povijesti Croatia Airlinesa - obnovu naše flote novim zrakoplovima Airbus A220, koja će početi dolaskom prvog aviona u ljetnim mjesecima ove godine kada obilježavamo i 35. godišnjicu osnutka naše kompanije. Svi novi zrakoplovi A220 bit će nabavljeni putem operativnog leasinga. Naime, početkom 2023. godine ugovoren je operativni najam za šest zrakoplova tipa Airbus A220 (četiri zrakoplova A220-300 i dva zrakoplova A220-100) s leasing kompanijom Air Lease Corporation. U studenome su sklopljeni dugoročni ugovori s tvrtkom Azorra kao zakupodavcem za sljedeća tri zrakoplova A220, a potkraj godine je s leasing kompanijom Griffin Global Asset Management ugovoreno financiranje šest zrakoplova A220 koji su izravno naručeni od Airbusa kao jedan od dodataka ugovoru koji datira još iz 2008. godine. Financiranje se odnosi na predujmove i operativni najam šest zrakoplova. Time je završen postupak nabave i osigurani su svi zrakoplovi za kompletnu zamjenu postojeće flote, kako je predviđeno Postcovid strategijom tvrtke.

Obnovom flote Croatia Airlines će u potpunosti zamijeniti postojeće zrakoplove novima, što predstavlja značajan tehnološki iskorak uz veću energetsku učinkovitost s 25 posto manjom potrošnjom goriva i emisijom CO2. Novim i kvalitetnijim zrakoplovima A220 osigurat ćemo bolji odgovor na konkretne potrebe putnika i efikasniji poslovni model, zahvaljujući kojem ćemo moći otvoriti i dodatne prilike u poslovanju, uz daljnje postupno širenje mreže letova.

To će istodobno osigurati kvalitetniju uslugu i još veće zadovoljstvo putnika kojima će, osim letenja u novim i tišim zrakoplovima, na raspolaganju biti i druge pogodnosti tijekom leta, kao što su pristup internetu, punjači za mobitel (USB A i USB C) u svakom sjedalu te različiti sadržaji uz suradnju s našim medijskim partnerima.

S flotom od petnaest novih Airbusa A220 u sljedećih nekoliko godina ostvarit ćemo puni potencijal potreban za budući rast i razvoj te, kao i dosad, biti strateška podrška hrvatskom gospodarstvu i turizmu, svim našim dionicima, poslovnim partnerima i putnicima. Kada je u pitanju budućnost Croatia Airlinesa, u fokusu će svakako biti naši zaposlenici koji su najveća vrijednost kompanije.

Nastavit ćemo ulagati u njihov standard, karijeru, školovanje i trening kako bismo osigurali zadovoljstvo zaposlenika, povećanje produktivnosti rada i unaprijedili konkurentsku poziciju na visokokonkurentnom hrvatskom zrakoplovnom tržištu, u svakom se trenutku vodeći našim ključnim kompanijskim vrijednostima: kvalitetom, sigurnošću, pouzdanošću, tehničkom izvrsnošću, udobnošću putovanja i gostoprimstvom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. rujan 2024 03:41