Zid srušio optimizam potrošača

Povjerenje američkih potrošača na najnižim granama otkako je Trump postao predsjednik

Glavni razlog potonuća optimizma američkih potrošača analitičari vide u blokadi vlasti
Zid prema Meksiku i Donald Trump
 Leah Millis / Jim Young/File Photo / Carlos Garcia Rawlins / Reuters

Optimizam potrošača u SAD-u pao je početkom ovoga mjeseca na najniže razine otkako je Donald Trump izabran za predsjednika.

Podaci koje je objavio University of Michigan pokazali su, naime, da je indeks optimizma američkih potrošača u siječnju pao 7,7 posto, te je vrijednost tog indeksa sada 90,7 bodova, što je najmanje od listopada 2016. godine i predstavlja najveći pad još od rujna 2015. godine. Vrijednost indeksa znatno je manja i od ranijih prognoza analitičara, koji su, pišu strani mediji, procjenjivali da će vrijednost indeksa u siječnju iznositi 97 bodova.

Glavni razlog potonuća siječanjskog optimizma američkih potrošača analitičari vide u blokadi vlasti u najmoćnijoj zemlji svijeta, zbog koje je bez plaće ostalo čak 800.000 Amerikanaca zaposlenih u državnoj službi. Blokada vlasti posljedica je Trumpove svađe s demokratima oko gradnje 5,7 milijardi dolara vrijednog zida prema Meksiku, kojim Trumpova administracija želi zaustaviti ilegalne migracije iz Meksika i drugih latinskoameričkih država. Iako se ovdje radi o problemima u državnom sektoru, posljedice osjeća i privatni sektor koji radi s državom, a dio čijih zaposlenika je također ostalo bez plaća.

Ako potrošači ne budu kupovali, teško je očekivati da će gospodarski rast u prvom tromjesečju biti veći od jedan do 1,5 posto, upozorili su ekonomisti za Reuters. Osobna je potrošnja, naime, glavni pokretač američkoga gospodarstva.

Analitičari sada ističu da su Trumpova nastojanja da pošto-poto izgradi zid na granici s Meksikom postala kočnica američkoga gospodarstva. Drugi razlog pada povjerenja potrošača ekonomisti vide u volatilnosti financijskih tržišta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 08:01