PROMJENA SMJERA

Potpuni obrat na globalnim burzama: Zoom, Netflix i ostali pandemijski profiteri propadaju, svijet na rubu povratka na staro

Istovremeno, padaju vrijednosti kompanija koje su rasle na krilima pandemije i koje su građanima omogućavale i olakšavale rad od kuće
 Ilustracija/Leung Cho Pan/Panthermedia/Profimedia

Pandemijski portfelj na američkoj burzi rapidno se mijenja na valu oporavka turizma pa tako CNBC izvještava kako vrijednosti turističkih, prijevozničkih te tvrtki za online rezervaciju smještaja divljaju dok istovremeno padaju cijene dionica kompanija koje su prethodno narasle na paradigmi "ostani doma".

Konkretno, vrijednost dionice Expedije u petak je porasla za 16 posto nakon što je kompanija objavila da je ostvarila rast prihoda od čak 97 posto u odnosu na isti period u godini ranije, njihov rival Booking Holiday bilježi rast od sedam dok je vrijednost dionice Airbnb-a porasla za čak 13 posto.

Zadovoljni mogu biti i dioničari aviokompanija - američka Delta imala je najbolji tjedan u proteklih godinu dana u kojemu je cijena dionice narasla za 13 posto, American Airlines skočio je za 14, a Southwest Airlines za deset posto, sve na valu najave ukidanja zabrane međunarodnih putovanja.

Naravno, potpomogla je i najava iz Pfizera, tvrtke koja je u petak objavila kako njihov lijek protiv covida smanjuje hospitalizacije i smrti za 89 posto, a zbog čega se sad predviđa da bi pandemija mogla biti okončana u siječnju 2022. godine.

To se automatski negativno odrazilo na vrijednosti kompanija koje su rasle na krilima pandemije, poglavito na cijene dionica tvrtki koje su građanima omogućavale i olakšavale rad od kuće.

Vrijednost dionice Zooma čiji su prihodi u pandemiji skočili za 326 posto, u samo jednome danu pala je za šest posto, Netflix bilježi pad od 6,5 posto u jednome tjednu dok je Peloton, platforma za online vježbanje, izgubila 35 posto vrijednosti te pala na najlošiji rezultat od lipnja 2020.

CNBC predviđa da će interesi investitora i dalje više-manje biti okrenuti prema tvrtkama poput Ubera ili Lyfta s obzirom na činjenicu da se sve veći broj radnika ipak vraća u urede, a iz tih su kompanija već potvrdili kako im se vozači sve više vraćaju, a bilježe i rast prihoda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2021 17:20