
Putovanje traje deset puta dulje nego avionom, ali barem je dvostruko skuplje... Ljeto u vlaku... Puno sreće na hrvatskim tračnicama, dok stignete do obale, prođe ljeto... ovo su samo neki od stotina urnebesnih komentara ispod objave Poljske turističke organizacije u kojoj promoviraju izravni vlak od Varšave do Rijeke, a ekipi je poslužila kao nepresušan izvor sprdačine na temu hrvatskih, ali i slovenskih pruga i vlakova.
"Od 1. srpnja 2025. moći ćete se ukrcati na izravni vlak iz Varšave za Rijeku na hrvatskoj jadranskoj obali. Jednosmjerne karte već od 50 €, polazak u 14:00, dolazak prije 09:00 sljedećeg dana. Ruta uključuje zaustavljanja u Poljskoj, Češkoj, Austriji i Sloveniji. PKP Intercity čak razmatra produženje rute do Splita! Savršeno za ljetni bijeg, bez automobila, bez stresa, samo krajolik. Biste li se ovim vlakom odvezli do hrvatske obale? Javite nam u komentarima!", stoji u objavi koju je prije tjedan dana objavila stranica @ThisIsPoland, kampanja PTO-a.
Kako je poznato, nakon što je ukinut vlak RegioJeta koji je u sezoni izravno spajao Češku s Hrvatskom, od ove godine sličnu stvar napravio je poljski PKP Intercity, koji će voziti do kraja kolovoza. Kako se navodi na stranicama HŽPP-a, sezonski vlak na relaciji Varšava – Beč – Ljubljana – Rijeka i obrnuto iz Varšave i Beča polazit će od 27. i 29. lipnja, u srpnju utorkom, četvrtkom, petkom i nedjeljom, izuzev 18. i 25. srpnja, a u kolovozu utorkom, četvrtkom i petkom te 24. kolovoza.
Vlak će iz Rijeke i Ljubljane polaziti 29. i 30. lipnja, u srpnju ponedjeljkom, srijedom, petkom i nedjeljom, izuzev 18. i 25. srpnja, a u kolovozu ponedjeljkom, srijedom i petkom te 24. kolovoza. Vlak će u svom sastavu imati vagone za sjedenje i vagon s ležajima.
Poljaci objavili pogrešan vlak
Iako je naišla na puno pozitivnih reakcija putnika koji su jedva dočekali ostaviti doma auto i prespavati u vlaku do mora, objava koja je skupila oko 1,5 tisuća komentara poslužila je i kao provokacija svima koji znaju da se ovaj dio Europe još ne može pohvaliti efikasnim željezničkim prometom.
Da rasprava na Facebooku poprimi još neozbiljniji ton, pobrinuli su se i sami Poljaci, jer im se u objavi potkrala i neka ozbiljna pogreška. Tako se tamo navodi da vlak kreće 1. srpnja, a zapravo prvi vlak iz Varšave kreće 27. lipnja i u Rijeci je idućeg jutra u 10 sati. Još je veća greška što su u objavi stavili fotografiju brzog vlaka tipa Pendolino koji nema klasične vagone, a poznato je da takav vlak ne može voziti po hrvatskim tračnicama. Zaradili su i po tom pitanju packe od potpisnika komentara koji se danima odlično zabavljaju.
Aleš je tako ustvrdio da će putnici pola vremena ionako provesti u Sloveniji. Tomislav kaže da će Poljaci dobro naučiti što znači strpljenje, ako vlak zbilja produži do Splita... Darko kaže, krećete u lipnju, stižete u kolovozu.
Ivan buduće putnike upozorava: od Poljske do hrvatske granice imate 4 sata vožnje, nakon toga do obale po Hrvatskoj još 16 sati jer su pruge loše. Kristijan im preporučuje da na granici izađu iz vlaka i pješače do obale, jer će tako biti brži. Jure kaže, ljeto u vlaku... Čehinja Lucie kaže da je Česima Hrvatska postala preskupa pa da će na ljetovanje u drugom smjeru, u Poljsku. No vjerojatno autom, jer, kako podsjeća, Česi vole putovati autom tako da uštede pare i da ponesu gulaš.
Pušače zanima jedino hoće li na vlaku imati mjesto za zapaliti. Mađare muči što se ne ide preko Mađarske.
Put traje 19 sati
Najviše reakcija i komentara izazvala je po svemu sudeći Amerikanka Marry Ann koja se izjasnila da bi svakako otišla na takvo putovanje, kad bar ne bi bilo rata uokolo. Ursula iz Poljske poručila joj je da je spavala na satu geografije, ekipa je pita je li upoznata s tim gdje se ove zemlje nalaze i gdje je uopće Europa, a ona im odgovara da je bila puno, puno puta i da je uživala.
Gdje je Europa nije baš sigurna ni Deborah iz Michigana, koja je apsolutno oduševljena idejom u kojoj ovi novi vlakovi po Europi doslovno lete po tračnicama. "Iz Pekinga do Šangaja vozili smo se 150 do 200 milja na sat", kaže Deborah. Osim što su je podsjetili da to nije Europa, ljudi joj kažu da je ovaj put daleko od letenja i da traje 19 sati.
Našlo se doduše i ekipe koju zanima i put u Poljsku po toj relativno povoljnoj cijeni od 45 za sjedeća do 66 eura za spavaća mjesta u jednom smjeru. Puno je onih koji se ovom putovanju iskreno vesele, opuštenije im je to od vožnje automobilom i leta avionom gdje se vide samo oblaci, umjesto krajolika. Poznato je da Poljacima treba čudo sati da stignu na Jadran cestom, pogotovo ako zapnu u gužvama, često se dogodi da zaspu za volanom, i spavanje u vlaku čini im se kao dobra alternativa.
I razočaranje za sve koji su putnicima savjetovali da se klone hrvatskih pruga slijedi kad vidimo rutu, koja ide kroz Sloveniju preko Postojne, tako da se na hrvatsku granicu spušta tek kod pograničnog mjesta Šapjane, koje je prva stanica nakon slovenske Ilirske Bistrice, a potom slijedi stanica Opatija Matulji pa ide Rijeka koja je 37. stanica i zasad posljednja na ovom putovanju. Doduše, ako se produži do Splita, onda ćemo sigurno imati više materijala za priču.
Komentari
0