Neprestani uspon

Politico u pet godina udvostručio prihod, ove godine dosegli 113 milijuna dolara

Servis Politico Pro za svoj posao koriste razni analitičari, agencije, korporacije...
Ilsutracija, štand s novinama
 Shannon Stapleton / Reuters

Izdavač vrlo utjecajnog news portala Politico, američkog medija koji je nakon Washingtona 2007. godine uspješno „zaposjeo“ i središte Europske unije Bruxelles, objavio je kako su ove godine dosegli rekordni prihod od čak 113 milijuna dolara.

Osim na novinarstvo iznimne kvalitete, osnivač Robert Allbritton se oslanja i na inovativni poslovni model koji za Politico odlično funkcionira jer su u pet godina udvostručili prihod. Manje od polovice prihoda donose im oglasi, kaže Allbritton, a ostalo su pretplate na specijalizirani servis koji su nazvali Politico Pro, kako je otkrio u ovotjednom intervjuu koji je dao za Vanity Fair.

U pitanju je B2B model, dakle usluge za profesionalce, a obično je najniža pretplata oko 10 tisuća dolara. Iznosi pretplate rastu s obzirom na to koliko čitatelj očekuje sadržaja fokusiranog na njegovo područje interesa te koliko će ljudi koristiti istu pretplatu.

Izdaju i časopis

Udjel Politico Pro servisa u prihodima kompanije raste, kaže Allbritton, a takav poslovni model im omogućava da je sadržaj na njihovim news portalima, politico.com i politico.eu, besplatan te da bez problema već pet godina izdaju i časopis, Politico Magazine, za sve one koji žele pratiti „normalne“ političke vijesti i analize.

„Da oglasi posve nestanu u idućih nekoliko godina, to nas ne bi ubilo ni u najnapregnutijem scenariju“, poručuje Allbritton, te najavljuje pokretanje novih izdanja. S druge strane, kaže kako nije siguran što će se idućih godina događati s prihodima drugih digitalnih medija koji se oslanjaju na oglašivačku industriju usmjerenu na potrošače. Oni se, naime, za prihode bore s Facebookom, Twitterom, Googleom pa čak i Amazonom, a oni su „veliki usisavači“ koji će povući najveći dio oglašivačkog novca.

Najutjecajnija publika

Razlog zašto je model Politica financijski tako uspješan leži u tome, kako objašnjava njegov izdavač, što im cilj nije imati najveću čitateljsku publiku nego – najutjecajniju. Servis Politico Pro za svoj posao koriste razni analitičari, udruge, savezne agencije, korporacije, ambasade, financijske institucije, policy makeri i drugi, a sada je, uz Europu, proširen i na Kanadu. Politico im nudi aktualne informacije i analize iz brojnih specijaliziranih područja, svojevrsni business intelligence, uz poruku: „Zavirite dalje od naslova.“

Uglavnom, od medijskog igrača koji je preokrenuo digitalnu medijsku scenu postali su, kako kaže autor u Vanity Fairu, „igrač s pedigreom na Capitol Hillu“ i međunarodni brend koji se po kvaliteti može nositi s New York Timesom i Washington Postom. K tome, i rasadnik odličnih novinara, a dio „odmetnutih“ je prije tri godine osnovao konkurentski news startup Axios.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. listopad 2024 17:55