
Nakon što je u srpnju prošle godine dovršila preuzimanje dijela agrobiznisa Fortenova grupe u transakciji vrijednoj 333 milijuna eura, Podravka će u Belje, PIK Vinkovce i ostale tvrtke iz svog agroportfelja do 2030. uložiti 200 milijuna eura. Dio je to objavljene strategije razvoja Podravke do 2030. što ga je kompanija objavila na stranicama burze.
"Strategija je usmjerena na rast temeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i konkurentnost", navodi se u priopćenju koprivničke kompanije, čiji će se daljnji razvoj granati u tri osnovne djelatnosti. Riječ je o prehrani, poljoprivredi i farmaceutici. U segmentu prehrane Podravka planira "dodatno jačati prisutnost i širenje brendova Vegeta, Lino, Lino Lada, Podravka, O‘Plant i Zik Zak na razvijenim tržištima poput Njemačke, Austrije, Švicarske, SAD-a i Australije, istodobno nastavljajući čuvati snažne pozicije u Hrvatskoj i regiji".
"U nadolazećem petogodišnjem razdoblju ključni je strateški prioritet pozicioniranje Vegete kao globalnog brenda kroz daljnju internacionalizaciju i širenje palete proizvoda koji se na internacionalno tržište stavljaju pod brendom Vegeta", najavljuju iz koprivničke kompanije. Podsjećaju da su u dio poslovanja kompanije koji pokriva prehranu u proteklom razdoblju investirali 250 milijuna eura te najavljuju nastavak investicija uobičajenom razinom.
Jačanje brendova
Spomenuta ulaganja Podravke Agri, nositelja poljoprivrednog segmenta poslovanja kompanije, ići će u tehnološki razvoj, energetsku učinkovitost, nove farme i širenje sustava navodnjavanja.
"Cilj je povećati površine pod navodnjavanjem s osam na 21 posto i maksimizirati prinose u ratarstvu i povrtlarstvu. U stočarstvu, najvećem segmentu Agrijeva poslovanja, planira se izgradnja četiriju novih svinjogojskih farmi i povećanje proizvodnje tovljenika od 20 posto godišnje, a u govedarstvu se planira rast proizvodnje tovne junadi od 25 posto. Modernizacija farmi uključivat će i robotizaciju te biosigurnosne mjere", najavljuju iz Podravke. Planiraju, među ostalim, pojačati fokus na suradnji s kooperantima i jačanju brendova poput Baranjke i ABC-a te širenju distribucije u Hrvatskoj i inozemstvu.
Strateški pravac Belupa, kao nositelja farmaceutskog biznisa u Grupi Podravka, u idućih pet godina bit će stjecanje liderske pozicije na europskom tržištu za dermatologiju te snaženje regionalne pozicije u području OTC (bezreceptnih) proizvoda, kardiologije, psihijatrije i neurologije.
Ključna tržišta rasta su tržišta srednje i jugoistočne Europe, uz iskorak na zapadna tržišna kroz dermatologiju i suradnju s partnerima, ističe se u dijelu Podravkine strategije o farmaceutskom biznisu. Kada je riječ o ulaganjima Belupa do 2030., 36 milijuna eura investirat će se u povećanje proizvodnih i logističkih kapaciteta, unapređenje efikasnosti poslovanja i razvoj Centra izvrsnosti za dermatologiju. Belupo će, najavljuju iz Podravke, nastaviti ulagati u razvoj održivosti, uključujući korištenje obnovljivih izvora energije i reciklabilnu ambalažu, kao i jačanje veza s lokalnom zajednicom.
"U fokusu su i karijerni razvoj zaposlenika, razvoj inovativnih proizvoda i jačanje komunikacije s pacijentima i zdravstvenim djelatnicima", napominje se u dijelu Podravkine strategije posvećenom Belupu.
Umjetna inteligencija
Nova strategija, ističu u Podravci, uključuje i jačanje digitalizacije i automatizacije, uključujući primjenu umjetne inteligencije u proizvodnim procesima, kao i razvoj portfelja u skladu s prehrambenim trendovima poput zdravije hrane, lokalnih i sezonskih sastojaka te zdravih proizvoda prilagođenih brzom načinu života.
"Podravka će i u nadolazećem razdoblju u svim segmentima poslovanja osobitu pažnju usmjeravati na održivost poslovanja, odgovoran odnos prema okolišu i poticanje zdravih prehrambenih navika. To uključuje i daljnje povećanje proizvodnje i upotrebe domaćih poljoprivrednih sirovina s ciljem ostvarivanja samodostatnosti u svim sirovinama čiji uzgoj omogućavaju lokalne klimatske i poljoprivredne prilike", najavljuju u jednoj od perjanica domaće prehrambene industrije.
Pribrajanje poljoprivrednog segmenta poslovanja prehrani i farmaceutici kao dosadašnjim osnovnim djelatnostima Podravke ključna je promjena u novoj u odnosu na strategiju razvoja kompanije koja je bila na snazi od 2021. do ove godine. Razliku između dvaju dokumenata čini i najava akvizicija. Naime, u priopćenju prilikom usvajanja strategije Podravke za proteklo četverogodišnje razdoblje kompanija je objavila definiranje kriterija za razmatranje i odabir predmeta akvizicije u diviziji prehrane. Ovom prilikom akvizicije se ne spominju.
Nova razvojna strategija Podravke objelodanjena je uoči skupštine dioničara društva zakazane za 10. srpnja ove godine. Dioničari će, među ostalim, glasovati o prijedlogu Uprave da se iz neto dobiti kompanije za prošlu godinu od 52,7 milijuna eura za isplatu dividende odvoji 22,7 milijuna eura ili 3,2 eura po dionici. Prošlogodišnji prihod od prodaje koprivničke kompanije dosegnuo je 766,5 milijuna eura, čime je ostvaren rast od 7 posto u odnosu na 2023.
Komentari
0