Uspješna polovica godine

Podravka povećala prihode od prodaje i dobit: ‘Transformacija na inozemnim tržištima je bila dobra odluka‘

Neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene jednokratne stavke (normalizirana dobit) za prvih šest mjeseci ove godinebila pedeset posto više

Poslovno sjedište Podravke

 Podravka/

Grupa Podravka je u prvoj polovice godine ostvarila gotovo deset posto veće prihode od prodaje nego u istom razdoblju lani - 380,4 milijuna eura (34,1 milijun eura više). Prihodi segmenta Prehrane pritom su porasli za 25,3 milijuna eura (9,6 posto) u odnosu na prvih šest mjeseci 2023., dok je rast prihoda segmenta Farmaceutike iznosio 8,8 milijuna eura (10,8 posto).

Prihodi su u segmentu prehrane najviše rasli na tržištu zapadne Europe, pri čemu se izdvaja Njemačka u kojoj je rast u odnosu na isto razdoblje lani bio čak 78,4 posto. Projekt pozicioniranja Podravke USA kao središta za izvoz brendova jugoistočne Europe u SAD dobro napreduje – prihodi su u toj zemlji rasli 25,4 posto, a volumen distribucijskih aktivnosti je pet puta veći. Prodaja je snažno rasla i u jugoistočnoj Europi, ukupno deset posto, najznačajnije u BiH i Crnoj Gori, a kod nas za 7,5 posto.

Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke, uvjerena je kako su ovakvi rezultati potvrda da je transformacija nastupa na inozemnim tržištima i upornost u njenoj provedbi bile ispravne odluke. Posebno su zadovoljni širenjem poslovanja i povećanjem profitabilnosti na tržištima zapadne Europe i Amerike jer su njima posvetili posebnu pozornost.

- Rast prodaje na inozemnim tržištima rezultat je povećanih količina prodaje, ali i odluke da cijene po kojima prodajemo naše proizvode na bogatijim tržištima ne mogu biti niže od onih po kojima ih prodajemo u Hrvatskoj – kaže predsjednica Uprave Podravke.

image

Martina Dalić

Podravka/

Dobri rezultati vidljivi su i u operativnoj dobiti Grupe prije amortizacije (EBITDA), koja je u prvoj polovici godine iznosila je 65,8 milijuna eura, što je rast od 36,2 posto u usporedbi s prvih šest mjeseci prošle godine. Neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene jednokratne stavke (normalizirana dobit) za prvih šest mjeseci ove godine iznosila je 38,8 milijuna eura, gotovo pedeset posto više.

- Iako je pred nama još puno posla, ovi rezultati potvrđuju da su aktivnosti na unutarnjoj transformaciji Podravkinog poslovanja jednako uspješne, kao i naše brojne investicije koje su često vidljivije zbog svoje opipljivosti. Naravno, zasluge za ova postignuća idu svim zaposlenicima Podravke koji zajedničkim naporima provode sve naše zacrtane ciljeve i potrošačima nastavljaju pružati samo najkvalitetnije usluge i proizvode - poručila je Martina Dalić.

Kako je istaknula, cijelo prvo polugodište, kao i ostatak godine obilježen je dovršetkom velikih investicija koje se provode u sklopu Podravkinog investicijskog ciklusa koji je započeo 2021. Otvorena je nova Tvornica tjestenine u Koprivnici, a nedavno i novi pogon za preradu rajčice u Varaždinu. Investicija u novi pogon za preradu rajčice središte je Podravkinog projekta povećanja proizvodnje rajčice i ostvarivanja samodostatnosti u ovoj sirovini. To znači da će sva rajčica u Podravkinim najvažnijim proizvodima, koje izvozimo širom svijeta, biti rajčica s hrvatskih polja.

image

Novi pogon za preradu rajčice

Podravka/

Osim pogona za preradu rajčice, dovršena je i modernizacija pogona pekare u Mariboru, u Koprivnici je započela gradnja novog Transportnog centra, a najesen se očekuje dovršetak i otvorenje logističko-distributivnog centra, najveće investicije u sklopu Strategije poslovanja Grupe Podravka do 2025. Uz sve navedeno, početkom godine predstavljen je i novi vizualni identitet prilagođen potrebama i ciljevima kompanije. Time je korporativni logotip Grupe Podravka prvi puta odvojen od proizvodnog logotipa brenda Podravka.

Završetak prvog polugodišta obilježen je odlukom Fortenova grupe o izboru Podravke kao preferiranog partnera za kupnju poljoprivrednih kompanija Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-vet i Felix. Podravka i Fortenova grupa potpisale su Ugovor o ekskluzivnosti kojim se potvrđuje da je Podravka preferirani partner. Na temelju njega je Podravka uplatila i 15 milijuna eura pologa za ovo preuzimanje. Dovršetak procesa prodaje uslijedit će nakon dodatnih pregovora i usuglašavanja kupoprodajnog ugovora te dobivanja svih potrebnih odobrenja regulatornih tijela u Hrvatskoj i regiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. listopad 2024 06:30