ODABRAN IZVOĐAČ

Plutajući LNG terminal u Omišlju dobit će novi modul za uplinjavanje: Bit će težak 470 tona, a gradit će ga Turci i Hrvati

Odabrana je ponuda turske brodograditeljske tvrtke Kuzey Star Shipyard od 14,6 milijuna eura, a posao opremanja od dva milijuna eura povjeren je zagrebačkoj tvrtki S.C.A.N.

Detalji terminala i broda LNG Croatia

 Matija Djanjesic/Cropix
Odabrana je ponuda turske brodograditeljske tvrtke Kuzey Star Shipyard od 14,6 milijuna eura, a posao opremanja od dva milijuna eura povjeren je zagrebačkoj tvrtki S.C.A.N.

Tvrtka LNG Hrvatska za izvođače radova za povećanje kapaciteta terminala za ukapljeni prirodni plin na Krku odabrala je ponudu turske brodograditeljske tvrtke Kuzey Star Shipyard od 14,6 milijuna eura, a posao opremanja od dva milijuna eura povjeren je zagrebačkoj tvrtki S.C.A.N.

Planirane preinake obuhvaćaju instalaciju novog modula za uplinjavanje, koji će dodatno povećati kapacitet plutajućeg terminala u Omišlju, odnosno brod LNG Croatia za 250 tisuća kubičnih metara uplinjavanja na sat.

Modul za uplinjavanje težak je 470 tona, a proizvodi ga norveška tvrtka WGS u Kini. Nakon dovršetka proizvodnje, bit će dopremljen na lokaciju izvođača radova gdje će se obaviti predfabrikacija, pripremni radovi i integracija. Očekuje se da će proizvodnja modula završiti u veljači ove godine, nakon čega će se započeti s njegovom ugradnjom.

Pročitajte više: Ide se u proširivanje LNG terminala u Omišlju: Radovi su vrijedni 17 milijuna eura

Radovi uključuju transport modula, demontažu postojećih elemenata na brodu, ojačanje konstrukcije te ugradnju i spajanje novog sustava s postojećim modulom za uplinjavanje. Novi modul bit će integriran sa svim potrebnim sustavima na brodu poput ventilacije, protupožarne zaštite, otparka plina, kao i sustava morske vode koji se koristi za hlađenje.

Radit će pod radnim tlakom od 70 do 95 bara, uz minimalnu temperaturu morske vode od 10 °C. Cijeli proces mora biti izveden prema visokim standardima klasifikacijskog društva DNV, a izvođači su dužni osigurati potpunu funkcionalnost i usklađenost sustava prije puštanja u rad.

Brod LNG Croatia, koji je izgrađen 2005. godine u Južnoj Koreji, već ima postojeći modul za uplinjavanje kapaciteta 450 tisuća kubičnih metara na sat. Modul se sastoji od tri jedinice za uplinjavanje i povezan je s nekoliko sustava potrebnih za sigurno i učinkovito upravljanje plinom.

Trenutni plutajući terminal nije dovoljan za povećane potrebe. Iako terminal na Krku već sada predstavlja važno energetsko čvorište, njegova modernizacija i povećanje kapaciteta dodatno će osigurati veću učinkovitost i zadovoljiti rastuće energetske potrebe te osigurati stabilnu opskrbu plinom za Hrvatsku, ali i šire europsko tržište.

Tursko brodogradilište i zagrebačka tvrtka posao su dobili na međunarodnom javnom natječaju čiji su rezultati objavljeni u ponedjeljak, 13. siječnja.

image

Plutajući terminal LNG Croatia za iskrcaj plina

Damir Skomrlj/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 17:47