INFLACIJA NIJE STALA

Pada prodaja u velikim trgovačkim lancima, no svi su spremni na novi val poskupljenja: ‘Uskoro će sezona...‘

Ako u trokut proizvođači, dobavljači i trgovci ubacimo inflaciju, koja je još uvijek visoka, rezultat su - više cijene

Zagreb, 290813.
U zagrebackom naselju Vrbani, na adresi Rudeska ulica 269a, danas je otvoren novi trgovacki centar Point.
Novi trgovacki centar prostire se na 40.000 cetvornih metara.
Za sada je otvoren tek dio trgovina, dok se sluzbeno otvorenje svih trgovina ocekuje 26. rujna.

 Bruno Konjevic/Cropix/Cropix

Nakon što je posljednji rast cijena distributera krenuo 1. travnja i još uvijek traje jer kupci nove, više cijene u trgovinama plaćaju nakon što se isprazne zalihe, veliki distributeri tvrde kako zasad nemaju najave novih cjenika, ali ne isključuju da će do ljeta biti daljnjih poskupljenja.

Branko Roglić, vlasnik Orbico grupe koja je vodeći distributer globalnih robnih marki, napominje da nema nikakvih informacija o podizanju cijena od početka svibnja, ali, dodaje, ne bi ga iznenadili zahtjevi proizvođača za podizanje cijena.

image

Branko Roglić

Srdjan Vrancic/Cropix

Inflacija ne nestaje

"Inflacija nije nestala, nego je nešto smanjena njezina stopa. Nikada u povijesti modernoga gospodarstva nije nestala. Bila je niska i iznosila je oko dva posto, što je utjecalo na stabilnost cijena. Prema mojoj procjeni, stopa inflacije zadržat će se na razinama između sedam i osam posto, ali to nije nula. Stopa od sedam posto znači veliku inflaciju i zato ne bi bilo nikakvo iznenađenje da cijene nekih proizvoda kontinuirano rastu. Što se tiče Orbica kao distributera, mi nećemo dizati cijene svojih usluga. Samo ćemo prenijeti cijene naših dobavljača ako oni zatraže podizanje cijena. Kažem, ne bi me iznenadilo da dođu takvi zahtjevi s obzirom na stopu inflacije", pojasnio je Branko Roglić.

Martin Evačić, predsjednik HUP - Udruge trgovine, kaže da trgovci nemaju najava da će doći do podizanja cijena od početka svibnja.

image

Martin Evačić

Bruno Konjevic/Cropix/

Opravdanja

"Ovo što je poskupjelo od 1. travnja bilo je posljednje najavljeno podizanje cijena koje se još nije značajnije odrazilo na potrošače s obzirom na to da svi radimo sa starim zalihama. Možda će doći do korekcije u turističkoj sezoni kada se poveća potražnja. Sada prodaja količinski pada kod svih značajnijih trgovačkih lanaca. Financijski je to tu negdje na istoj razini ili ima blagi rast, ali količinski bilježimo pad prodaje. To je posljedica prošlogodišnjeg rasta cijena i inflacije", pojašnjava Martin Evačić.

U posljednjem valu poskupljenja u ožujku i travnju najviše su se povećale cijene poznatih brendova multinacionalnih kompanija. Među njima su, primjerice, sredstva za čišćenje i deterdženti, kava, bezalkoholna pića, proizvodi za osobnu njegu.

Multinacionalke su rast cijena pravdale rastom cijena sirovina, energije, logistike i pritiskom zaposlenih na rast plaća i ostalih materijalnih prava zbog inflacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. veljača 2024 01:52