
Hrvatska tvrtka Monestiq kreće s prvom franšiznom licencom za bankomate u Europi pa će preko njih vlastite bankomate moći imati sve tvrtke zainteresirane za takvu vrstu usluge za svoje klijente, od ugostitelja i vlasnika poslovnih prostora do poduzetnika različitih vrsta koji se bave uslužnim i drugim djelatnostima.
U Monestiqu kažu da se radi o financijsko-tehnološkom rješenju koje "objedinjuje sve potrebne protokole i prava za procesuiranje transakcija te povezuje bankomate s globalnim kartičarskim shemama kao što su Visa i MasterCard". Na takvim bankomatima moći će se obavljati sve ono što se može obavljati i na bankomatima banaka i drugih financijskih institucija, dakle podizati novac uz prihvat kartice.
Demokratizacija
Ivan Dušević, direktor Monestiqa, kaže da je to "svojevrsna disrupcija u financijskom sektoru", odnosno demokratizacija djelatnosti koja u Hrvatskoj ima trend ubrzanog rasta.
"Broj bankomata u Hrvatskoj od 2014. do 2019. godine povećan je za više od 60 posto, a očekujemo da će se uz Monestiqovu licencu taj broj nastaviti povećavati", ističe Dušević.
Ključ je, napominje, u jednostavnosti koju ova licenca pruža onima koji se odluče biti njezini nositelji.
"Na franšizeru je samo investicija kupnje bankomata te pronalazak lokacije za njegovo postavljanje. Sve drugo je naša briga, a to uključuje punjenje bankomata novcem, osiguranje uređaja i sredstava za rad, servisiranje te ono najvažnije: procesuiranje transakcija. Ukratko, Monestiq služi kao poveznica između malih poduzetnika i titana financijske industrije, odnosno kartičarskih kompanija kao što su Visa ili MasterCard koje su osnova svjetskog platnog prometa. Povezujemo vlasnike lokala, trgovina ili drugih poslovnih prostora sa složenim kartičarskim shemama i omogućujemo im upravljanje vlastitim bankomatima", tvrdi Dušević.
Kaže kako ove godine Monestiq kreće s hrvatskim tržištem, nakon čega tvrtka planira širenje u Europi. U tvrtki kažu da imaju upite iz Mađarske i Njemačke, jer sličan model ne postoji drugdje u Europi, a konačni cilj im je izgraditi najveći franšizni lanac bankomata na kontinentu.
Ključni sastojak
Od početka je Monestiq zamišljen kao franšiza koja počiva na franšizno-licencnom modelu, a u razradu tog modela kao savjetnik je bio uključen i Andrija Čolak, vlasnik uspješne hrvatske franšize za prodaju prženih krumpirića Surf'n'Fries. Bankomati tirkiznog uzorka imaju prepoznatljiv dizajn i u Monestiqu navode da će se već ovog ljeta naći na hrvatskim ulicama.
"Ovo je vrlo uzbudljivo jer se u Hrvatskoj kreira brend s nevjerojatnim potencijalom s takozvanim semi absentee modelom franšiziranja, odnosno franšiza koja može generirati pasivni prihod franšizeru uz minimalni ili gotovo nikakav operativni ulog. Takve vrste franšiza su vrlo tražene i iznimno rijetke na tržištu", rekao je Čolak.
Komentari
0