Na trećem katu trgovačkog centra Joker nalazi se “SeekandHit”. Možda bi na prvu netko mogao pomisliti da je riječ o novom trgovačkom brendu, ali ne, riječ je o brendu dobro poznatom u svijetu digitalnog marketinga i oglašavanja. I ne, nije prostor u kojem se smjestio “SeekandHit” vidljiv kupcima koji svraćaju u ovaj centar, ali itekako je vidljiv u tehnološkom svijetu i IT industriji, piše Slobodna Dalmacija.
”SeekandHit” pruža usluge i izrađuje softverska rješenja po narudžbi u marketing tech, podatkovnoj i analitičkoj industriji. Ova tehnološka tvrtka prvi je Googleov certificirani partner u Hrvatskoj, već 15 godina, te jedna od samo nekoliko agencija u Hrvatskoj kojima je Google dodijelio certifikat “Premier Google Partner” za uspješno upravljanje značajnim ulaganjima u Google Ads, održavanje i proširivanje portfelja svojih klijenata te postavljanja njihovih online oglasnih kampanja. Google je “SeekandHit” uvrstio i u Tech Evolution Agency Program, kao jednu od 8 tehnoloških agencija u Europi. Ova je tvrtka i dobitnica plakete Zlatna kuna za najuspješniju malu tvrtku u Splitsko-dalmatinskoj županiji 2019. godine, kao i jedna od 500 najbrže rastućih tech tvrtki 2018. godine u Europi, na Bliskom istoku i u Africi prema izboru Deloittea.
Iz prostorija “SeekandHita” pogled seže na splitsku industrijsku zonu, a vidi se i zgrada na Stinicama u kojoj je bio nekadašnji ured. U novi u Jokera preselili su koncem 2019. godine.
- Ušli smo u prosincu 2019. nakon pet mjeseci renoviranja ovog prostora i ubrzo smo svi morali biti doma zbog pandemije i lockdowna koji je uslijedio – prisjeća se Mario Frančešević, osnivač ove tvrtke. Dočekao nas je u moderno opremljenom uredskom prostoru u kojem, kao i u mnogim drugim IT tvrtkama, ima i mjesta za druženje, a prilagođen je i specifičnostima posla.
- Ne vjerujemo u open space, to nije prikladno za posao, pa smo sve uredili prema našim potrebama. Ljudi su u sobama, a kad su vrata pojedine sobe otvorena, to je znak da drugi mogu svratiti. Imamo i govornice koje se koriste za razgovore s klijentima – kazuje Mario dok nam pokazuje ured.
U prosincu je sa zaposlenicima, prijateljima i poslovnim partnerima proslavio 15. rođendan “SeekandHita”. U posao je krenuo 2007. godine, prvo je osnovao obrt, potom 2012. tvrtku “Uber” d.o.o, ali poznatiji su pod brendom SeekandHit.
Svojedobno nam je Mario Frančešević ispričao kako je prilikom registracije tvrtke na Trgovačkom sudu imao na popisu trideset imena, ali ni jedno nije prošlo. Onda je tražio po rječniku latinskog jer je moglo biti ime na hrvatskom, latinskom i starogrčkom jeziku.
- Svidjela mi se riječ “uber”, koja podrazumijeva nešto vrhunsko. Opet su me htjeli vratiti, rekli da je to njemačka riječ, ali pokazao sam im u rječniku da je latinska i tako sam registrirao “Uber” d.o.o. - kazao nam je.
Mario Frančešević pripada prvoj generaciji studenata koji su na splitskom Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje (FESB) završili računarstvo. Kao osnivaču “SeekandHita”, Mariju su se u poslu kao partneri pridružili Andrej Boboš, koji je studirao računarstvo u Bratislavi, a u Splitu našao novi dom, te brat Ivan Frančešević koji je diplomirao turistički menadžment u Opatiji. Prije pet godina u njihovoj tvrtki bilo je dvadeset i dvoje zaposlenih, danas ih je 62, uglavnom su među njima razvojni inženjeri i inženjerke, marketing stručnjaci i stručnjakinje, kao i podatkovni specijalisti.
- Rastemo uz klijente, ne postavljamo ciljeve rasta i broja ljudi. Naš je cilj da budemo stručni, da se ljudi kad razmišljaju o performance oglašavanju, analitici i tehnologiji, sjete nas i nazovu nas za savjet – ističe Mario Frančešević odgovarajući na pitanje koji im su ciljevi u poslovanju.
Mario i Ivan kazuju nam i kako se u njihovu poslu dosta toga promijenilo. Nekada su u tvrtkama, kako onima koje se oglašavaju, tako i onima koje pružaju usluge digitalnog marketinga, kao što je ova agencija, po jedna-dvije osobe bile zadužene za međusobne kontakte, dok danas na poslovima oglašavanja s obje strane rade timovi.
Pojavila su se i nova zanimanja, postoje specijalisti za razne stvari. Jedno od novih zanimanja je tracking specijalist, a kako nam pojašnjavaju, riječ je o stručnjaku čiji posao zahtijeva povezivanje razmišljanja programera i analitičara u jednom. Njegov je zadatak da praćenjem podataka osigura provedbu analitičkih rješenja na više platformi, a sve kako bi klijenti bolje razumjeli ponašanje potrošača, vrijednost transakcija i učinkovitost digitalnog oglašavanja.
Na promjene u poslu oglašavanja na platformama, kazuju nam, umnogome su utjecali i propisi o zaštiti osobnih podataka, počevši od GDPR-a do novih europskih pravila, Akta o digitalnim uslugama i Akta o digitalnim tržištima, koji jačaju zaštitu potrošača na internetu.
Njihovi klijenti su najviše u industriji putovanja, e-trgovini, prehrambenoj i kozmetičkoj industriji, oni su poznate kompanije u Hrvatskoj i svijetu. Većina klijenata je iz Europe, manje je stranih, ali upravo ti strani klijenti im donose najviše prihoda. Protekle 2022. godine “SeekandHit” dosegao je blizu 30 milijuna kuna prihoda.
Neki su im klijenti od samog početka, a Mario kazuje kako ostaju kod njih u prosjeku sedam godina, što je dosta iznad prosjeka u industriji gdje se u pravilu radi o godini dana. Kad je u pandemiji prvo sve stalo, a onda osim turizma sve drugo raslo, u prvi plan je došlo online poslovanje, a kao i u ranijim krizama, došlo je do preslagivanja kad je o marketingu i oglašavanju riječ kako bi konačni rezultat bio isplativ. Obično se, kaže, u krizama prvo režu troškovi oglašavanja, no zahvaljujući performance marketingu i u kriznim vremenima rezultati oglašavanja mogu se dokazati.
- Marketinška industrija je na prekretnici. Naša je želja imati pod jednim krovom stručnjake koji će pomoći firmama na tržištu, a firme moraju više razmišljati o sebi, o svojim web-stranicama i kanalima prodaje, ne samo o tome da budu prisutne na društvenim mrežama. A oni koji su u IT sektoru moraju biti jako dobri ili ih jednostavno nema. Radiš dobro ili ne radiš nikako – ističe Mario.
Na pitanje o konkurenciji odgovara kako na tržištu ima toliko projekata da svi imaju dovoljno posla. U IT zajednici nema riječi o konkurenciji, već o razmjeni iskustava među tehnološkim tvrtkama, a često jedni drugima šalju i klijente.
Što se tiče zaposlenika, u “SeekandHitu” zadovoljni su činjenicom i da mnogi ostaju godinama, neki su već deset godina u firmi, a visoko kotiraju i u istraživanjima zadovoljstva zaposlenika jer firma dobrovoljno sudjeluje u raznim anketama.
- Jako mnogo ulažemo u zadovoljstvo zaposlenika, od radnog okruženja do profesionalnog razvoja i napredovanja unutar firme. Pokušavamo ih potaknuti na usavršavanje, da polažu certifikate i firma to sufinancira. Mogu to odraditi i unutar radnog vremena, i to im donosi bonus na plaću – kaže Mario.
Pojašnjava kako zaposlenici mogu jednom mjesečno, ili po potrebi češće, razgovarati jedan na jedan s voditeljima timova, za koje pak je angažiranja konzultantska tvrtka iz Velike Britanije koja ih obučava u menadžerskim znanjima. Također, jednom tjedno zaposlenici se mogu javiti Mariju, Ivanu i Andreju kako bi s partnerima u “SeekandHitu” podijelili ono što im je bitno za posao ili svoju karijeru.
Spomenimo kako među zaposlenicima imaju i Egipćanina Mohameda, stručnjaka za analitiku u marketingu, koji je u Hrvatsku stigao zbog dodatnog usavršavanja, a sada živi na relaciji Split - Zagreb.
Braća Frančešević prisjećaju se i kako su za vrijeme prvog lockdowna, kad su svi morali biti doma, svakog petka u pet imali online druženje zaposlenika. Svi koji su to htjeli dobili bi na kućne adrese pivo, a onda bi se, svatko u svom domu, online družili.
Kad je riječ o radu na daljinu, zaposlenici mogu ostati i doma po potrebi, ali glavnina ipak svaki dan dolazi u ured.
Na pitanje što je bitno kod zapošljavanja, Mario naglašava vrijednosti kao što su odgovornost, upornost, pristup poslu, odnosi sa kolegama, želja za učenjem.
- Tehnička znanja se kod nekoga tko posjeduje takve kvalitete jako brzo usvajaju i nisu prepreka kod zapošljavanja – naglašava i dodaje kako ponekad u traženju ljudi s iskustvom problem može biti to što se trebaju seliti, a imaju obitelji pa je potrebno uskladiti školske i druge obveze.
Izdvojimo i kako su Mario Frančešević i Andrej Boboš suosnivači SocialBranda, startupa za upravljanje oglašavanjem na Facebooku koji su 2012. godine prodali vodećoj svjetskoj tvrtki za analitiku na društvenim mrežama, češkom Socialbakersu, a prema nekim podacima to je prvi hrvatski startup prodan nekoj stranoj firmi.
Razvijaju i startup Captn.AI, platformu za optimizaciju oglasnih budžeta na Googleu i Facebooku uz pomoć strojnog učenja, no to je još u začecima.
- Taj projekt zahtijeva ne samo naš angažman, zasad testiramo koncept, gledamo donosi li umjetna inteligencija prednost klijentima u odnosu na ono što sad imamo. Svakako ćemo raditi na tome da taj proizvod komercijaliziramo, pitanje je kad će to biti moguće - zaključuje Mario Frančešević u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....