StoryEditor
Važan korak

Otvorena prva punionica za ukapljeni plin u Hrvatskoj vrijedna 2,5 milijuna eura

Projekt prve hrvatske punionice za ukapljeni prirodni plin sada je upisana u europsku mrežu LNG punionica
Piše: Jozo Vrdoljak/Privredni.hrObjavljeno: 06. prosinac 2019. 16:44

Na Kukuljanovu je otvorena prva punionica za ukapljeni prirodni plin u Hrvatskoj. Otvaranjem prve punionica za ukapljeni prirodni plin (LNG, UPP) u Hrvatskoj, ostvaren još jedan važan korak prema uspostavi infrastrukture za alternativna goriva u Hrvatskoj.

Projekt prve hrvatske punionice za ukapljeni prirodni plin dijelom je europske infrastrukture transporta TEN-T te je sada biti  upisana u europsku mrežu LNG punionica. Riječ o hrvatsko-slovenskoj investiciji vrijednosti gotovo 2,5 milijuna eura, koja se realizira u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) uz financijsku podrškueuropske agencije  INEA, koja raspolaže s ukupno 23,7 milijardi eura za financiranje komponente prijevoza.

PR
LNG punionica Rijeka
 

Predviđeno je da do 2030. godine punionice LNG-a za teretna vozila bit će izgrađene uz auto-ceste u Zagrebu, Zadru, Splitu, Slavonskom Brodu, Osijeku i Pločama u okviru europskog projekta Blue Corridor.

Punionicu je ispred nositelja aktivnosti na stvaranju preduvjeta za korištenje alternativnih energenata u prometu Hrvatske otvorio pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić, koji je istaknuo kako Ministarstvo daje punu podršku ovakvim i sličnim projektima te podupire međunarodnu suradnju u području razvoja infrastrukture za alternativna goriva.

„Projekt prve hrvatske punionice za ukapljeni prirodni plin sada je upisana u europsku mrežu LNG punionica. Projektom koji   su financirali slovenski i hrvatski partneri, obuhvaćene su tri punionice za LNG na području Slovenije i Hrvatske, Sežana, Kukuljanovo i uskoro Ljubljana, a s punionicom u Rijeci Hrvatska se napokon uključuje u europski projekt Blue Corridor i postaje dijelom europske infrastrukture punionica za LNG kao alternativno gorivo s niskim udjelom ugljika za teška cestovna vozila“,  kazao je Gospočić dodajući kako će ova punionica imati ogroman gospodarski, ekonomski i ekološki značaj, jer će pridonositi snažnijem korištenju UPP-a/LNG-a u teškom teretnom prometu, dekarbonizaciji prometnog sustava te poboljšanju okolišne učinkovitosti prometnog sektora. Igor Grozdanić, iz Hrvatske gospodarske komore smatra da je to početak jedne nove priče gdje bi se prema nacionalnom integriranom energetskom planu trebalo do 2030. otvoriti desetak  punionica. Grozdanić smatra da je to prethodnica LNG projektu na otoku Krku.

PR
LNG punionica Rijeka
 

Tijekom programa otvaranja  IVECO je premijerno prikazao svoj novi model Stralis NP u konfiguraciji 4x2 tegljača, opremljenog s dva LNG spremnika kapaciteta 540 litara, odnosno s ukupnim kapacitetom od 1.080 litara, čime je uspio postići autonomiju kretanja i do 1.600 kilometara.

Linker
22. rujan 2020 21:39