OGROMAN POSAO

Otkrivamo koliko je Glovo platio za Pauzu i još dva regionalna brenda

Aplikacija Pauza bit će dostupna korisnicima još jedno određeno vrijeme
 Zvonimir Barisin/Cropix

U dosad najvećem preuzimanju na regionalnom tržištu platformi za dostavu hrane, Glovo je od Delivery Heroa kupio hrvatsku Pauzu i još dva brenda u ovom dijelu Europe. Vrijednost spomenute transakcije, kako doznajemo od generalnog direktora Glovo Hrvatska Tea Širole, je 170 milijuna eura.

- Glovo će akvizirati brend Foodpanda u Rumunjskoj i Bugarskoj, brend Donesi u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini te zaključiti posao o kupnji imovine tvrtke Pauza u Hrvatskoj. Ukupna vrijednost spomenute akvizicije jest 170 milijuna eura, a cijena svake pojedine akvizicije poslovna je tajna - poručio nam je Širola.

Na pitanje hoće li usluge Pauze biti prebačene pod brend Glovo, Širola je odgovorio potvrdno. Aplikacija Pauza, otkriva naš sugovornik, bit će dostupna korisnicima još određeno vrijeme, u kojem će se simultano, uz sve sigurnosne mjere, odvijati migracija njihovih korisničkih računa.

Odluka korisnika

- Nakon završetka tog razdoblja, bit će upućeni na preuzimanje aplikacije Glovo. Naravno, osobna je odluka svakog korisnika hoće li zaista preuzeti aplikaciju i naručivati preko Glova - dodaje Širola.

Objava akvizicije Glova dolazi nakon što je ta platforma početkom travnja ove godine objavila primanje ulaganja od 450 milijuna eura zainteresiranih ulagača. Akviziranju brendova Delivery Hero prethodilo je i preuzimanje platforme Ehrana u Sloveniji.

Sve je to u skladu s izrečenim na nedavnoj prezentaciji Glovo Hrvatska, kada je najavljeno je da će primljeni kapital biti upotrijebljen, osim za širenje postojećih, i za otvaranje novih tržišta. Jedan dio kapitala, prema istom izvoru, ići će u razvijanje dark store infrastrukture.

Glovo je počeo poslovati 2015., osnivač platforme Oscar Pierre imao je tada 22 godine. Danas su prisutni na 20 tržišta u svijetu, s 10 milijuna korisnika.

- Fokus na tržišta gdje vidimo jasne prilike za vodeću poziciju i izgradnju održivog poslovanja oduvijek je bio srž naše dugoročne strategije. Srednja i Istočna Europa važan su dio tog plana. Regija je svesrdno prihvatila platforme za dostavu, i vrlo smo uzbuđeni što ćemo ojačati našu poziciju i povećati prisutnost u zemljama koje neprestano pokazuju ogromni potencijal rasta - izjavio je u povodu preuzimanja brendova od Delivery Heroa, Oscar Pierre.

U istom povodu Niklas Östberg, predsjednik uprave i suosnivač Delivery Heroa, otkrio je da su procijenili kako Glovo ima više mogućnosti za daljnje širenje na Balkanu i u Jugoistočnoj Europi od Delivery Heroa.

U Hrvatskoj je Glovo počeo iz središta Zagreba, u travnju 2019.. Unutar tri mjeseca proširili su se na cijeli Zagreb i lansirali suradnju s nekim od najvećih restorana i lanaca restorana u gradu, poput Bataka i McDonald'sa. Do kraja 2019. proširili su se na Split, Osijek i Zadar.

Vjetar u leđa

U Glovu priznaju da im je prošla godina s epidemijom koronavirusa, zaključavanjem gospodarstva i drugim restrikcijama, bila "vjetar u leđa". Dokaz tomu je i podatak da je Glovo u prošloj godini proširio dostavu na još osam gradova u Hrvatskoj. Riječ je o Rijeci, Slavonskom Brodu, Sisku, Puli, Karlovcu, Varaždinu, Dubrovniku i Šibeniku.

U prošloj godini Glovo Hrvatska, prema objavi menadžmenta, zabilježio je rast prihoda od 500 posto u odnosu na 2019.. Najavljuju daljnji rast prihoda i u ovoj godini, ali, upozoravaju, ne tako izražen kao u prošloj u odnosu na 2019.. Ciljanom rastu zacijelo će pridonijeti akvizicija Pauze.

- Ta transakcija omogućit će nam dodatno jačanje naše prisutnosti na ovim tržištima, pa tako i hrvatskom. Vjerujemo da će transakcija donijeti dodatnu vrijednost svim našim korisnicima i poslovnim partnerima, ali i cijelom sektoru dostava na zahtjev na hrvatskom tržištu - kazao nam je Teo Širola.

Glovo surađuje s preko 1000 partnera i dostavljača, čiji broj je udvostručen lani u odnosu na 2019.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 02:32