Drastični pad

Otkazi, lažne vijesti i odlazak oglašivača: X danas vrijedi 72 posto manje nego prije Muskova preuzimanja

U prvih godinu dana novog vlasnika, broj mjesečnih korisnika smanjio se za čak 15 posto

Elon Musk i X (ilustracija)

 Jonathan Raa/Nurphoto Via Afp

Od kada je Elon Musk preuzeo Twitter, odnosno današnji X, vrijednost dionica te platforme izgubila je čak 71,5 posto svoje vrijednosti. Fond Fidelity, koji posjeduje udio u X Holdingsu, objavio je kako je u listopadu 2022. Twitter vrijedio 44 milijarde dolara, dok je njihova procjena da trenutno vrijedi oko 12,5 milijardi dolara. Vrijednost udjela u vlasništvu ovog fonda je krajem studenog iznosila 5,6 milijuna dolara, dok je izvorno dosezača čak 19,7 milijuna dolara što znači da je izgubio oko dvije trećine svoje vrijednosti, piše Guardian.

Nekoliko je razloga zbog kojih je došlo do tog strmoglavog pada. U prvoj godini od Muskova preuzimanja, broj mjesečnih korisnika smanjio se za čak 15 posto. Prvenstveno zbog toga što su bili zabrinuti da će novi vlasnik biti blagonaklon prema govoru mržnje koji se tada širio društvenom mrežom. Kada je najbogatiji čovjek na svijetu, čije neto bogatstvo Forbes procjenjuje na 251 milijardu dolara, kupio Twitter, svoj je potez objasnio time što "želi pokušati pomoći čovječanstvu." Ubrzo se pokazalo da ‘pomoć‘ znači vraćanje profila ljudi kojima je prethodno bio zabranjen pristup platformi poput bivšeg američkog predsjednika Donalda Trumpa desničarskog teoretičara zavjere Alexa Jonesa.

Osim toga, broj zaposlenika X-a se u 14 mjeseci prepolovio što je dodatno pogodovalo širenju lažnih vijesti jer su otpuštanja najviše utjecala na broj moderatora koji su uočavali i brisali neželjeni sadržaj. Čak je i Europska unija upozorila Muska da X ima najveći omjer dezinformacija od svih velikih platformi. Treći razlog zbog kojeg se vrijednost platforme tako drastično smanjila je to što su velike tvrtke povukle oglašavanje u više navrata, posljednji put nakon što je Elon Musk podržao antisemitsku teoriju zavjere. Vlasnik platforme nije ni pokušao vratiti oglašivače, već im je samo dao do znanja da ga nije briga za njih.

Muskova tvrtka je u rujnu tužila Kaliforniju kako bi pokušali blokirati državni zakon o moderiranju sadržaja koji zahtijeva od tvrtki da svake godine podnesu dva izvješća o uvjetima pružanja usluge i detaljnim opisima praksi moderiranja sadržaja. Okružni sudac William Shubb odbio zahtjev X-a i složio se s Kalifornijom da postoji "značajan interes vlade da zahtijeva od tvrtki društvenih medija da budu transparentne u pogledu svojih politika i praksi moderiranja sadržaja kako bi potrošači mogli donositi informirane odluke o tome gdje će konzumirati i širiti vijesti i informacije", piše Reuters.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. listopad 2024 12:15