Novi val udruživanja

Osnivanje Udruge Chartera Hrvatske donosi snažniji nastup čarter industrije prema institucijama

U Biogradu se rađa nacionalna udruga koja će objediniti interese hrvatskih čarter tvrtki i postaviti nove standarde

U  pulskoj ACI marini 

 Dusko Marusic/Cropix
U Biogradu se rađa nacionalna udruga koja će objediniti interese hrvatskih čarter tvrtki i postaviti nove standarde

U sklopu održavanja ovogodišnjeg Biograd Boat Showa u organizaciji vodećih čarter kompanija iz Hrvatske, u četvrtak će se održati osnivačka skupština Udruge Chartera Hrvatske – Croatian Charter Association. Riječ je o novom nacionalnom strukovnom udruženju, koje okuplja pravne osobe aktivne u čarter djelatnosti i povezanim sektorima nautičkog turizma. Udruga Chartera Hrvatske osnovana je s ciljem zajedničkog zastupanja interesa hrvatskih čarter tvrtki, unapređenja profesionalnih i sigurnosnih standarda u industriji te promicanja Hrvatske kao vodeće svjetske čarter destinacije. Članovi Udruge dolaze redom iz redova najuglednijih i najiskusnijih hrvatskih čarter tvrtki, koje zajedno raspolažu stotinama plovila i desetljećima iskustva u međunarodnom nautičkom turizmu. „Čarter industrija već desetljećima predstavlja jedno od najjačih i najstabilnijih poglavlja hrvatskog turizma. Osnivanjem Udruge Chartera Hrvatske želimo objediniti iskustvo i znanje sektora, jasno definirati zajedničke interese i nastupati prema institucijama s jasnim i argumentiranim prijedlozima. Vrijeme je da struka progovori jednim glasom“, poručuju iz Osnivačkog odbora Udruge.

image


Nautičari u viškoj luci.

Duje Klaric/Cropix

Udruga se osniva kako bi unaprijedila, razvijala i promicala čarter djelatnost u Hrvatskoj i inozemstvu. Radit će to promicanjem održivog razvoja, zaštite mora i obale te kulturne baštine, uspostavom i nadzorom nad profesionalnim i etičkim standardima u čarter industriji, jačanjem sigurnosti plovidbe i kvalitete usluge, poticanjem edukacije, stručnog usavršavanja i razmjene znanja među članovima te razvijanjem međunarodne suradnje i umrežavanja s organizacijama. Od posebnog je značaja zastupanje i zaštita interesa članova pred državnim tijelima, lokalnom samoupravom i međunarodnim organizacijama kako bi se stvorili što optimalniji uvjeti za njihovo poslovanje. Iako nitko od osnivača prije četvrtka, kada će biti izabrano vodstvo Udruge, ne želi pojedinačno javno istupiti, doznaje se da je inicijativa o osnivanju nove udruge posljedica nezadovoljstva radom Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter pri HGK.

Generator razvoja nautičkog turizma

Iz inicijativnog odbora novoosnovane Udruge naglasili su da je čarter djelatnost nedvojbeno jedan od ključnih generatora razvoja hrvatskog nautičkog sektora te hrvatskog turizma u cjelini. Naglašavaju da oko 4600 aktivnih brodica i jahti u čarteru te više od 100 profesionalnih čarter tvrtki generira vrlo ozbiljan turistički promet i doprinosi održavanju i razvoju niza djelatnosti u rasponu od brodogradnje i servisiranja do ugostiteljstva, kulture i zabave. Prošle je godine u čarteru plovilo 508 549 nautičara koji su ostvarili 3 264 692 noćenja. „Znamo li da je prema TOMAS Nautika 2022. istraživanju njihova prosječna dnevna potrošnja bila 255 eura na dan, lako je zaključiti da bi se radilo o iznosu od 829 milijuna eura. Kako se u posljednje tri godine, radi rasta cijena, ta potrošnja povećala, a broj gostiju u čarteru je nešto porastao, sasvim je realno procijeniti da se ukupna potrošnja nautičara u čarteru približava ili je dosegla milijardu eura. Do toga nije došlo slučajno. Hrvatska je jedna od najpoželjnijih destinacija za čarter i u njezinom akvatoriju situirana je najveća bareboat čarter flota na svijetu.

image

Nautički turizam u Visu

Duje Klaric/Cropix

Tvrtke koje na tom području djeluju velikim dijelom dosegle su vrlo visoke standarde kvalitete i organizacije, a naši djelatnici u čarteru visoko su cijenjeni“, ističu iz Udruge Chartera Hrvatske, koji naglašavaju da se čarter djelatnost suočava s nizom još uvijek neriješenih problema. „Počevši od nepostojanja strategije razvoja nautičke, pa i čarter djelatnosti, nelojalne konkurencije, statusa sezonskih djelatnika, stalnog rasta cijena usluga koje su im potrebne do nedovoljne podrške promociji na međunarodnim tržištima koja često pada isključivo njima na teret. To su samo neki od primjera. U takvim okolnostima, osobito u vremenima političke nestabilnosti i ekonomskih kriza, posljedice najčešće pogađaju samo čarter kompanije unatoč njihovu znatnom doprinosu i drugim sektorima. Najbolje se to vidi iz podatka da svega 48 posto ukupne potrošnje nautičara u čarteru otpada na najam plovila, a 52 posto na ugostiteljske usluge, gorivo, troškove u trgovinama, lučke pristojbe, izlete i zabavu. Ti problemi i izazovi često nisu prepoznati te se nikako ili vrlo sporo rješavaju“, upozorili su iz Udruge Chartera Hrvatske.

Rad Udruge je javan i transparentan. Udruga se može povezivati s domaćim i međunarodnim mrežama i savezima. Djeluje neprofitno, a članstvo je dobrovoljno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. listopad 2025 09:01