trendovi

‘Oporavak Europe vjerojatno će biti jedan od najsporijih...‘

Barem srednjoročno, turistička će se industrija morati kalibrirati na nižu razinu potražnje
Hvar/Arhiva
 Zvonimir Barisin/Cropix

Najmanje tri do pet godina u najboljem scenariju bit će potrebne da se oporavi svjetski turizam od korona krize, ovisno o dostupnosti cjepiva. Moglo se to čuti nedavno na virtualnom sajmu turizma WTM u Londonu koji se ove godine nije održao u svom klasičnom obliku. No, i dalje je to ostao prvi i najvažniji svjetski sajam industrije putovanja u jesensko-zimskoj turističko sajmenoj sezoni koji govori o prvim trendovima za iduću godinu. A takve trendove već godinama na sajmu predstavlja Euromonitor International.

Kreativne nove ideje u digitalnim i održivim tehnologijama pomoći će putovanjima i turizmu da se oporave nakon pandemije, kažu stručnjaci za istraživanja iz Euromonitor Internationala.

"Imamo nevjerojatnu priliku resetirati i zacrtati bolji put prema naprijed", rekla je Caroline Bremner, voditeljica istraživanja putovanja u Euromonitor International koja je predstavila rezultate njihove globalne studije pod nazivom „Ubrzavanje putničkih inovacija nakon koronavirusa“.

Oporavak

Taj izvještaj kaže da će se dolasci globalnog turizma smanjiti za 57% u 2020. godini, a Svjetska turistička organizacija (UNWTO) dala je procjenu da će se u ovom sektoru ove godine izgubiti čak 120 milijuna radnih mjesta.

Oporavak Europe vjerojatno će biti jedan od najsporijih, i trajat će četiri do pet godina, dok se Velika Britanija suočava s dodatnim izazovima s krajem prijelaznog razdoblja Brexita i nezaposlenošću koja će se vjerojatno udvostručiti. Zrakoplovstvu će trebati četiri godine da se oporavi, dok će putničkim agencijama i hotelima trebati više od pet godina da se vrate na stare brojke.

Oporavak će ovisiti o trajanju mjera socijalnog distanciranja i učinkovitosti praćenja broja pozitivnih slučajeva te ekonomskog utjecaja pandemije, posebno na nezaposlenost. Barem srednjoročno, turistička će se industrija morati kalibrirati na nižu razinu potražnje. Istraživanje je pokazalo da se snažno povećala prodaja putem mobilnih uređaja i interneta, koja će se najbrže oporaviti.

''Međutim, samo 41% anketiranih turističkih tvrtki nudi klijentima aplikaciju za putovanja'', rekla je Bremner. Isto tako, potrošači će u sljedećih 18 mjeseci do dvije godine vjerojatnije rezervirati domaća putovanja, a 21% turista kaže da se neće vratiti na prethodne obrasce putovanja.

A turističke tvrtke sada ulažu u inovacije kako bi se oporavile u uvjetima pandemije te ponudile sigurna i drugačija putovanja. U fokusu su digitalizacija, zdravlje, održivost i potrošači. To su novi trendovi u svijetu putovanja. Tako primjerice tvrtke razvijaju virtualna iskustva kako bi putnicima pružila povjerenje u rezerviranje, te aplikacije koje pomažu u pružanju iskustva bez dodira.

Pogled u budućnost

Primjerice pogled u budućnost putovanja pokazala je nagrađivana danska aplikacija Aeroguest koja pruža potrošačima potpunu digitalno i hotelsko iskustvo bez dodira od faze rezervacije do odjave iz hotela. Dakle, ona omogućuje gostima rezerviranje, plaćanje, prijavu u hotelu, odabir sobe, te digitalni ključ za otvaranje sobe. Takvu aplikaciju u kojoj više nije potrebna recepcija preuzeli su neki hoteli u Danskoj, Finskoj, Velikoj Britaniji i Islandu. Aplikaciju već sada koristi više od 52 tisuće korisnika i preko nje je rezerviramo oko 8.000 soba.

Eddy Travels, litvansko-kanadski start up osnovan 2018., razvio je aplikaciju osobnog putničkog asistenta koji pomaže potrošačima da pronađu najbolje putničke ponude odmah na nekoliko aplikacija za chat kao što su WhatsApp, Messenger, Telegram, Line, Rakuten, Viber i Slack. Do danas tvrtka ima 2,5 milijuna korisnika.

Dovitljive su bile i vlade pojedinih zemalja. Tako je Ministarstvo turizma u Dominikanskoj Republici razvilo mobilnu aplikaciju koja omogućava građanima i turistima prikaz aktualnih podataka o zaraženima u zemlji, koristi se za prijavljivanje simptoma te omogućuje posjetiteljima da pristupe informacijama o zdravstvenim uslugama.

Isto tako, veću potražnju u odnosu na prije imaju i avanturistička putovanja, te odlazak u prirodu. Tako su ove godine posebno bila popularna putovanja koja uključuju biciklističke rute, pješačenje, trekking, planinarenje, kampiranje i plivanj

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 19:46