Božićnica po američki

Oko 1500 zaposlenika Julla za Božić dijeli dvije milijarde dolara, GunShot daruje pištolje

Tržište za korporativne darove tek se počelo ozbiljnije razvijati
Ilustracija
 Eduardo Munoz / REUTERS

Sve više poduzeća 'božićni duh' shvaća uistinu ozbiljno. Prema rezultatima istraživanja Advertising Specialty Instituta o navikama korporacija pri darivanju zaposlenika u božićnom periodu, ove će godine više od 42 posto američkih poslodavaca svojim radnicima osigurati darove. Prosječna vrijednost božićnih poklona kreće se oko 60-ak dolara, ali postoje 'direktori iz snova' koji u najmanju ruku ne štede na darovima za svoje zaposlenike, javlja MarketWatch.

Bonusi i pištolji

Primjer takvog poslodavca je Mark Baiada, osnivač i direktor uprave zdravstvene ustanove Bayada Home Health Care u Philadelphiji. Naime, on će svojim zaposlenicima prema godinama staža podijeliti ovogodišnju dobit od 20 milijuna dolara. Novopridošli radnici će tako dobiti oko 50 dolara božićnice, dok će oni koji su radili više od 30 godina pod svojim borovima naći više desetaka tisuća dolara.

- Svoju sam tvrtku pokrenuo 1975. godine kako bi pomogao najpotrebitijima. Nakon 43 godine poslovanja, želio bih se zahvaliti svojim odanim zaposlenicima zbog kojih smo danas tu gdje jesmo – rekao je Baiada novinarima.

Proizvođač e-cigareta Juul osigurao je čak 2 milijardi dolara (oko 13 milijardi kuna) za božićne bonuse svojih 1.500 zaposlenika. Prema procjeni Wall Street Journala, svaki zaposlenik te kompanije će u prosjeku dobiti čak 1,3 milijuna dolara, ali stvarni iznosi ovisit će o više faktora te će se razlikovati od pojedinca do pojedinca.

Poduzeće GunShot iz američke savezne države Wisconsin, koje se na tržištu profiliralo s čašama u kojima su ugravirani meci iz pištolja, svojim će radnicima darovati pištolje, ali i sigurnosne upute kako ih pravilno koristiti.

- Želim biti siguran da će svi naši zaposlenici biti sigurni i sretni, zato smatram da je pištolj idealan poklon – rekao je vlasnik tvrtke Ben Wolfgram.

Ekstravagantni pokloni

Američka tvrtka Snappy koja se bavi organizacijom poklona za zaposlenike, zainteresiranim poslodavcima nudi raznovrsnu listu darova koji prema vrijednosti variraju od 15 do 1.000 dolara.Najekstravagantniji pokloni u ponudi su svakako kulinarsko iskustvo na Tajlandu, odmor iz snova na bajkovitoj lokaciji i tečaj heliskijanja. Manje vrijedni, ali jednako poželjni darovi su sauna za četiri osobe, Gucci ruksaci i romantična vožnja balonom na vrući zrak.

- Tržište za korporativne darove tek se počelo razvijati zato što poduzeća postaju svjesna koliko je važno svojim zaposlenicima pokazati da cijene njihov cjelogodišnji trud – rekla je Hani Goldstein, izvršna direktorica tvrtke Snappy.

Prema rezultatima istraživanja, čak 86 posto zaposlenika smatra da im božićni poklon poslodavca znači više od bilo kojeg drugog oblika naknade, dok ih je 70 posto zaključilo da ih je to još više motiviralo da nastave dobro raditi svoj posao.

Upravo to smatra Merari Singh, zaposlenica već spomenute zdravstvene ustanove Bayade.

- Do sada sam imala prilike raditi u bolnicama i moram reći da me tamo nisu ovako cijenili – rekla je u razgovoru s novinarom, dodavši da će svoj bonus investirati u sinovo fakultetsko obrazovanje.

- Nikada ovako nešto nisam doživjela. Nema riječi koje bi opisale kako se osjećam. Obožavam raditi ovdje – zaključila je Singh plačući.

Međutim, samo 42 posto poslodavaca u SAD-u se odlučuje na takav korak.

- Čudi me da toliko kompanija ne nagrađuje svoje zaposlenike na kraju godine. Kada je nezaposlenost niska, a sada je na najnižoj razini od 1969. godine, poslodavci se češće odlučuju investirati u zadovoljstvo svojih radnika – rekao je Andrew Challenger, potpredsjednik tvrtke Challenger, Gray & Christmas Inc., izrazivši pritom nadu da poduzeća u svoje zaposlenike investiraju tijekom cijele godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 16:55