Mirko Mrakužić, direktor dm-a

Odgovorno i održivo poslovanje u sektoru koji se mijenja svaki dan

Promjene u maloprodajnom sektoru pokazale su da se otpornost gradi na odnosu prema ljudima, a rezultati proizlaze iz jasne strategije

Mirko Mrakužić, predsjednik Uprave dm-a

Ako se osvrnemo na proteklih pet godina, možemo govoriti o značajnim i dotad neviđenim poremećajima na tržištu, o promjenama koje su utjecale na gospodarstvo i naš svakodnevni život. Počevši od pandemije koronavirusa, preko poremećaja u opskrbnim lancima i inflatornih pritisaka na globalnoj razini do uvođenja eura i ograničenih cijena na nacionalnoj razini. Naučili smo očekivati neočekivano, ali i kako nastaviti uspješno poslovati usprkos neizvjesnosti. Iz svega toga sektor maloprodaje naučio je važnu lekciju: svakoj promjeni moramo se i možemo prilagoditi ne odstupajući od temeljnih vrijednosti tvrtke. Samo tako kupcima i djelatnicima možemo ponuditi stabilnost i opravdati njihovo povjerenje. Za nas u dm-u to podrazumijeva razvoj usluga, rješenja i projekata koji zadovoljavaju potrebe naših kupaca, doprinose zajednici i osnažuju naše djelatnice i djelatnike. Na sve promjene odgovorili smo novim uslugama i razvojem ponude. Pritom smo ostali dosljedni i poslovali u skladu s vrijednostima i filozofijom dm-a koja u središte stavlja potrebe ljudi. O učincima tog pristupa najbolje govori činjenica da smo zadržali vodeću poziciju na hrvatskom drogerijskom tržištu.

U prošloj poslovnoj godini dm je ostvario rast svih ključnih poslovnih pokazatelja. Promet je rastao 17,46 posto u odnosu na prethodnu poslovnu godinu te je premašio pola milijarde eura. Nastavio se trend rasta u online prodaji i u segmentu bezreceptnih medicinskih proizvoda, a broj kupaca koji u jednom danu posjete dm premašio je 100 tisuća. Promet dm online shopa rastao je gotovo 60 posto, a više od dvije trećine online kupnji obavljeno je putem aplikacije ‘Moj dm’. Uvođenjem digitalnog računa i samonaplatnih blagajni te omogućavanjem odabira vremena preuzimanja ekspresnih narudžbi u prodavaonici osigurali smo još bolju integraciju online i offline poslovanja.

U istom smo razdoblju uložili više od 9,3 milijuna eura u razvoj prodajne mreže i dm online shopa. U sklopu koncepta Dobre cijene u svako vrijeme, u trajno sniženje cijena uložili smo više od pet milijuna eura. Zajednicu smo podržali sa 147 donacija vrijednih više od 439 tisuća eura. Djelatnicama i djelatnicima, najvećoj snazi dm-a, osigurali smo brojne benefite i prilike za profesionalni razvoj. Dva puta godišnje nagrađujemo ih stimulacijom u visini prosječne mjesečne bruto plaće svakog pojedinog djelatnika, a među benefitima koje im nudimo je i naknada za svako novorođeno ili posvojeno dijete u iznosu od 1400 eura te kontinuirana podrška u obiteljskom životu. Naš su pristup prepoznali i kupci koji smatraju da, u usporedbi s 12 drugih trgovačkih lanaca, dm najviše brine o potrebama kupaca i zaposlenika te najviše ulaže u lokalnu zajednicu i zaštitu okoliša.

Proteklu su godinu obilježili napredak tehnologije te daljnji razvoj digitalizacije i povezanih usluga. Sve je to značajno utjecalo na brojne poslovne procese te nam je omogućilo da odgovornom i promišljenom implementacijom novih tehnologija istodobno povećamo učinkovitost poslovanja i potvrdimo naš fokus na potrebe kupaca i djelatnika.

U dm-u digitalizaciju i razvoj tehnologije vidimo kao priliku da još bolje odgovorimo na potrebe naših kupaca, djelatnika i zajednice te je ujedno koristimo kao alat za dodatno unapređenje održivih praksi. To potvrđuju i podaci u dm-ovu prvom izvještaju o održivosti za poslovnu godinu 2023./2024, koji smo objavili u lipnju. Tako je dm, uvođenjem digitalnog računa u Njemačkoj, Austriji, Hrvatskoj i Sloveniji, samo u 2024. uštedio više od 7500 kilometara papira. Iste je godine proveden pilot-projekt kojim smo ispitali i utvrdili mogućnosti korištenja generativne umjetne inteligencije u razvoju proizvoda dm marke s ciljem održivijeg dizajna.

Kao tvrtka koja u središte poslovanja stavlja ljude, na sebe smo preuzeli odgovornost da u svakom poslovnom procesu, u svakom kontaktu s kupcima i partnerima tražimo prostor za doprinos održivijoj budućnosti. Izvještaj o održivosti potvrda je naše predanosti održivom razvoju, kako u Hrvatskoj tako i u ostalim zemljama dm grupe.

Analizom smo obuhvatili okolišne, društvene i upravljačke (ESG) ciljeve održivosti te mjere za njihovo ostvarivanje. U četiri poglavlja dajemo iscrpan pregled i analizu temeljnih područja djelovanja u kojima integriramo održive prakse, a sve s ciljem dugoročnog pozitivnog utjecaja na društvo i okoliš. Poseban smo fokus stavili na održive prakse u procesu razvoja i proizvodnje dm marke te na integraciju principa održivosti u odnos s kupcima i djelatnicima, koji su okosnica dm-ova poslovanja.

Naš fokus na implementaciju održivih praksi potvrđuju i podaci o unapređenju energetske učinkovitosti i odgovornog korištenja resursa, u kojima je dm ostvario pozitivne pomake u dostizanju ESG ciljeva. Otprilike 67 posto ukupnih energetskih potreba dm grupa podmiruje iz obnovljivih izvora, a u hrvatskim prodavaonicama udio tzv. zelene struje iznosi 74 posto. U Hrvatskoj smo osigurali energetsku neovisnost za 31 prodavaonicu prelaskom s fosilnih goriva na električnu energiju, a u poslovnoj godini 2023./2024. smo vlastitom proizvodnjom električne energije smanjili emisije CO2 za 247 tona, a prosječnu potrošnju energije za 25 % kao i ukupnu godišnju potrošnju za 19 %. Dodatno, dm je u 2023. godini smanjio upotrebu količine materijala u ambalaži proizvoda dm marke za gotovo 30 posto u usporedbi s 2018. godinom.

U ovoj smo poslovnoj godini nastavili ulagati u cijene i novi koncept prodavaonica kako bismo doprinijeli još jednostavnijoj i ugodnijoj kupnji u dm-u. Natječajem {ZAJEDNO} za zelene ideje potvrdili smo svoju predanost održivom razvoju lokalnih zajednica, a izvještajem o održivosti prvi put smo objedinili aktivnosti čiji je cilj dati trajni doprinos zajednici i okolišu te smo iznijeli naše dugoročne ciljeve. Tvrtka dm prilagodit će se svim promjenama u okruženju i zakonodavnom okviru, imajući u vidu potrebe ljudi i zajednice, a ključnu ulogu u osiguranju kontinuiranog razvoja i dalje će imati jasna vizija i strategija razvoja našeg poslovanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. lipanj 2025 14:12