generalna menadžerica Ubera za JZ Europu

‘Od lipnja bilježimo snažan rast broja vožnji‘

Tijekom pandemije koronavirusa više od 70 posto korisnika nastavilo je koristiti Uber jednako kao i prije pandemije, a neki su naše usluge koristili još i više, kaže D’Esposito
Giovanna D’Esposito
 Uber

Giovanna D'Esposito, generalna menadžerica Ubera za jugozapadnu Europu, u razgovoru za Jutarnji list pojašnjava koja je pozicija Ubera u Hrvatskoj, koliko Hrvati koriste njihova taksi vozila i što planiraju u budućnosti na hrvatskom tržištu.

Koja je pozicija Ubera danas u Hrvatskoj u odnosu na konkurenciju? Koliko imate vozača, a koliko putnika na godišnjoj razini?

- Naša je pozicija u Hrvatskoj snažna kao i prije pandemije. Prije početka pandemije u Hrvatskoj imali smo tisuće registriranih vozača partnera Ubera. Tijekom lockdowna većina vozača partnera nije vozila, ali su se vratili poslu čim je počelo popuštanje mjera. Sigurni smo da ćemo i dalje biti odlična opcija za vozače u Hrvatskoj, posebno sada u doba blažih mjera i povratka stranih turista u zemlju. Što se tiče korisnika Ubera, njihov je broj rastao usprkos pandemiji, barem kada govorimo o lokalnom stanovništvu. Naši podaci pokazuju da je više od 70 posto korisnika nastavilo koristiti Uber jednako kao i prije pandemije, a neki su naše usluge koristili još i više.

Jesu li se poslovne projekcije, koje ste imali pri dolasku u Hrvatsku, ostvarile?

- Ove jeseni ući ćemo u sedmu godinu poslovanja u Hrvatskoj, a od samog smo početka još 2015. godine bili svjesni da ovdje gradimo odličan biznis. Hrvatsko tržište za nas ima posebnu važnost. Iako je veličinom malo, uvijek ga rado ističemo kao pozitivan primjer uspjeha na globalnoj razini. U Hrvatskoj namjeravamo dalje razvijati svoja rješenja kako bismo pomogli našim korisnicima u kretanju gradom, pogotovo u ovo vrijeme kad još više moramo misliti jedni na druge.

Kako ocjenjujete sadašnju zakonsku regulativu vezanu uz taksi prijevoz u Hrvatskoj i što bi eventualno trebalo poboljšati?

- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je donesen 2018. godine, primjer je sjajne regulative koja je potaknula brojne pozitivne promjene u Hrvatskoj. S jedne strane, omogućila je vozačima da zarađuju uz slobodu oko odluke kada će i koliko raditi, a pokazalo se da velik broj ljudi preferira upravo takav oblik rada. S druge strane, našim je dolaskom vožnja postala dostupna velikom broju ljudi kojima naši partneri vozači svakodnevno pomažu da dođu na željeno odredište ili pošalju paket na lokaciju. U prošlosti si je samo mali broj ljudi mogao priuštiti vožnju taksijem, a danas naše usluge korisnici biraju za prijevoz do posla, fakulteta ili za posjet prijateljima. Zakon o prijevozu jedna je od najboljih novijih hrvatskih regulativa, a koliko je dobro riješen zakonski okvir, pokazuje i činjenica da ga lokaliziraju i primjenjuju brojne druge europske zemlje.

Priprema li Uber određene inovacije u Hrvatskoj koje će ponuditi svojim klijentima?

- Uber u Hrvatskoj ostaje posvećen razvoju i kontinuiranom praćenju potreba naših korisnika i vozača. Ideja nam je proširiti portfelj usluga na nova područja, svjesni svih specifičnosti vremena u kojem se svi nalazimo. Trenutačna situacija na tržištu daje nam svojevrsni vjetar u leđa i pokazuje da se nalazimo na putu oporavka. Jako smo sretni što nam Hrvati vjeruju i koriste naše usluge puno više nego u nekim većim zemljama.

Koliko je pandemija koronavirusa narušila poslovanje taksi prijevoznika? Koliko vam je u postotku pao promet tijekom koronakrize? Na je koji način Uber prilagodio svoje poslovanje u vrijeme pandemije?

- Pandemija koronavirusa ostavila je velike posljedice na poslovanje kompanija koje se bave pružanjem usluga prijevoza. Utjecaj pandemije bio je poprilično velik, ali prilagodili smo se novim uvjetima na tržištu i, ono najvažnije, našim vozačima partnerima i korisnicima usluga. Budući da značajan dio korisnika Ubera u Hrvatskoj čine strani turisti, logično je da je njihova potražnja osjetno pala u trenutku kada su na snagu stupile restrikcije putovanja. Ipak, zanimljivo je da smo, usprkos ograničenjima kretanja, uspjeli zabilježiti povećanu potražnju lokalnih korisnika u Hrvatskoj koji su u Uberu vidjeli najsigurniju opciju kretanja gradom.

Sve u svemu, mislim da možemo biti zadovoljni jer se hrvatsko tržište relativno brzo oporavlja. Prošle godine u ovo doba bili smo na oko dvije trećine prometa iz vremena prije pandemije, a posljednjih tjedana bilježimo porast broja vožnji. Olakotna je okolnost i to što potražnja na hrvatskom tržištu nije pala kao što je bio slučaj u zemljama koje su bile najteže pogođene pandemijom.

Osim što smo prilagodili poslovanje u skladu s epidemiološkim mjerama i preporukama nadležnih stožera te preporukama Svjetske zdravstvene organizacije, istodobno smo osmislili i pokrenuli nove usluge. Primjerice, u Zagrebu smo pokrenuli UberX Saver, kojim smo vozačima partnerima omogućili da povećaju svoju zaradu čak i u razdobljima s nižom potražnjom, a krajnjim korisnicima da se voze po cjenovno povoljnijoj tarifi. Predstavili smo i Uber Connect, brzu i sigurnu uslugu dostave paketa. Posebno smo ponosni na još dva projekta: Uber Medics, kojim smo u jeku lockdowna zdravstvenim djelatnicima u Hrvatskoj omogućili dvije tisuće besplatnih vožnji, te projekt koji smo razvili sa splitskom udrugom Domine za čije smo štićenice osigurali više od stotinu promo kodova za besplatne vožnje u Splitu i okolici. Krenuli smo i s besplatnim prijevozom na cijepljenje u čak šest gradova: Zagrebu, Puli, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku. Interes korisnika je već u prvom tjednu odličan te se nadamo da ćemo i na ovaj način pomoći u borbi protiv koronavirusa.

Na koji ste način svojim klijentima omogućili sigurnu vožnju u vrijeme pandemije?

- Implementirali smo specifične procese i tehnološka rješenja kako bismo osigurali odgovorno i sigurno korištenje usluga u svakom trenutku podjednako za korisnike i vozače partnere. Vozačima u Hrvatskoj podijelili smo gotovo tisuću higijenskih paketa sa zaštitnim maskama, rukavicama, dezinfekcijskim gelovima i sprejevima, a korisnike poticali na kartično plaćanje vožnji. Kako bismo zaštitili zdravlje i sigurnost svih nas i onih oko nas, uveli smo pravilo da korisnici i vozači tijekom vožnje preko Uber aplikacije obvezno nose zaštitne maske. I jedne i druge potičemo da potvrde poštivanje navedenog pravila pri ulasku u aplikaciju i vozilo ili da nakon vožnje daju povratnu informaciju. U slučaju da vozač ili korisnik učestalo krše pravilo o nošenju zaštitne maske, mogu izgubiti pristup Uber aplikaciji.

Je li se tržište taksi prijevoza u Hrvatskoj počelo oporavljati? Koliko tome pridonosi početak turističke sezone?

- Hrvatsko se tržište relativno brzo oporavlja, turisti se polako počinju vraćati u zemlju, a naši podaci pokazuju da od sredine lipnja bilježimo snažan porast broja vožnji.

'Primjećujemo da je korištenje privatnih automobila u padu'

U kojem će se smjeru razvijati tržište taksi prijevoza? Može li se u doglednoj budućnosti očekivati korištenje autonomnih vozila?

- Transportni sustav u kontinuiranoj je evoluciji i želimo biti partner gradovima u kojima poslujemo kako bismo pružili podršku lokalnoj zajednici. Naši podaci pokazuju da je u mnogim gradovima u kojima poslujemo korištenje privatnih automobila u padu, a to pridonosi manjim gužvama u središtima gradova. Želimo doprinijeti stvaranju dodatnih mogućnosti prijevoza za sve razvojem novih proizvoda i usluga koji mogu pomoći ljudima da pronađu najbolju opciju prijevoza za sebe, nudeći još više mogućnosti vozačima koji žele raditi u Uberu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 09:34