Ivan Šimičević

‘Očekuju se uskoro daljnje konsolidacije na tržištu‘

Uspješnom integracijom OTP i Splitske banke stvorili smo novog značajnog igrača, koji svojom veličinom utječe na tržište, kaže novi član Uprave OTP banke
Ivan Šimičević
 Luka Gerlanc/Cropix

Ivan Šimičević novi je član Uprave OTP banke i nadležan za Sektor operativnih poslova i IT. Sudjelovao je u brojnim značajnim projektima, poput preuzimanja i integracija banaka, a bio je voditelj cjelokupnog projekta integracije bivše Splitske i OTP banke, koja je i dalje najveća integracija banaka provedena u Hrvatskoj. S Ivanom Šimičevićem razgovarali smo o novim trendovima u bankarstvu te o ubrzanim procesima digitalizacije.

Koliko je hrvatski bankarski sektor razvijen u odnosu na onaj u razvijenom dijelu Europe?

- Postoje određene razlike, međutim, važno je sagledati i samu veličinu i kontekst tržišta kako bismo te razlike ispravno tumačili. Vjerujem da je kvaliteta razvijenosti bankarstva u Hrvatskoj na zadovoljavajućoj razini, a nove tehnološke mogućnosti su stalni motivator za daljnji napredak.

Postaju li banke konzervativniji i izumirući segment financijskog sektora? Koliko ih drugi oblici financijskih usluga ugrožavaju?

Novi sudionici na tržištu kao određena fintech rješenja pokazuju neke prakse koje će banke u svojim strategijama djelomično nastojati primijeniti. Međutim, takvih oblici konkurencije nužno ne predstavljaju veliku opasnost. Banke će se i dalje prilagođavati i ubrzano digitalizirati. Oni koji ne budu mogli pratiti taj trend bit će ugroženi.

Mi smo uspješnom integracijom OTP i Splitske banke stvorili novog značajnog igrača, koji svojom veličinom utječe na tržište. Osim što smo utvrdili lidersku poziciju u regijama iz kojih smo tradicionalno izrasli, integracija nam je omogućila jaču prisutnost u drugim područjima poput Zagreba. Nadalje, spremniji smo za veće poslove u korporativnom sektoru.

Koliko banke u Hrvatskoj prate korak sa svjetskim trendovima?

Svjetski trendovi pokazuju sve intenzivnije korištenje novih tehnologija i transformaciju bankarskog poslovanja. Digitalizacija i sve šira primjena tehnologija institucije otvara pojačanom riziku te je sve važniji naglasak na najvišim standardima informatičke sigurnosti u cilju zaštite i klijenata i institucija. Nova digitalna rješenja prati i evolucija regulatornih okvira, koji kontinuirano definiraju zahtjeve i standarde koji jamče visoku razinu sigurnosti.

Svjedočimo i pojavi blockchaina i kriptovaluta u našoj okolini iako vjerujem da šira populacija možda ipak nije detaljnije upoznata s tematikom. Trendovi primjene vidljivi su u pojavi prve domaće mjenjačnice bitcoina, kao i otvaranja mogućnosti trgovcima da primaju plaćanje u kriptovalutama.

U dobu smo digitalne transformacije, koji su sada najveći izazovi i što tehnološki napredak mijenja u bankarstvu?

Činjenica je da samo oni koji su spremni na brze prilagodbe mogu osigurati kontinuitet svojeg poslovanja u ovakvim okolnostima. Zbog pandemije smo u kratkom roku omogućili udaljeni rad našim zaposlenicima, što se temelji na adekvatno primijenjenim tehnologijama. U ovim okolnostima klijenti očekuju kontinuiranu primjenu novih tehnologija kako bi sve širi opseg bankarskih proizvoda i usluga bio jednostavno i svuda dostupan. To znači da klijenti sa što manje klikova brzo obave svoje transakcije i ugovore usluge.

Tako je nastao i projekt OTP Zaokruži. U tom programu na tehnološki jednostavan način spajamo društvenu odgovornost i humanitarno djelovanje s korištenjem bankarskih proizvoda, podižemo svijest o društveno korisnom ponašanju te financijsku pismenost klijenata. Osim promjena prema van, koje vide klijenti, primjena tehnologije omogućava drugačiju percepciju i organizaciju radnog okruženja i suradnje. Kako je u OTP banci poprilično izražena regionalna rasprostranjenost, tehnologija nam je nužna i za efikasnu suradnju timova.

Koliko je ograničavajuća činjenica financijska i informatička pismenost klijenata? Kako banke mogu biti aktivnije u unapređenju financijske i informatičke pismenosti klijenata?

Važno je biti informatički i financijski pismen. Edukacija klijenata je zajednički zadatak bankarskog sustava i klasični prodajno-transakcijski pristup je evoluirao u savjetodavni, koji za cilj ima prepoznati stvarne potrebe klijenata i ponuditi im adekvatna rješenja.

Konkretno, OTP banka je organizirala edukacije umirovljenika o načinima pravilnog korištenja informatičke opreme, uz vrlo pozitivne reakcije i dobar odaziv. Na digitalnom polju, na zabavan i efikasan način u našem smo programu vjernosti OTPetica imali edukativne kampanje.

Kakva su iskustva s inovacijama i upravljanjem inovacijama u bankarstvu? Može li se ubrzati napredak?

Napredak uvijek može biti brži, međutim, važno je naglasiti da je osim inovacije i same brzine izlaska na tržište uvijek važno uložiti resurse u sve ostale preduvjete novih inovativnih rješenja te osigurati dugoročnu stabilnost za klijente.

Stručnjaci moraju razumjeti procese i potrebe klijenata

S obzirom na digitalni razvoj kako nalazite mlade talente na tržištu?

Za klijente digitalizacija čini poslovanje s bankom sve jednostavnijim, a unutar banaka događa se povećanje kompleksnosti procesa. To zahtijeva stručnjake sposobne razumjeti procese te povezati tehnologije i potrebe klijenta. Ključni su IT stručnjaci u implementaciji tehnologija, što financijski sektor čini atraktivnim novim talentima kojima je, osim uspješne karijere, važno i iskustvo na razvoju projekata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 08:25