NASTAVAK ŠIRENJA

Nova velika akvizicija najbrže rastućeg trgovačkog lanca u Hrvatskoj: Kupuju 36 trgovina poznatih zagrebačkih dućana

Po uspješnom završetku procesa, Studenac će biti dostupan na više od 130 lokacija diljem Zagreba

Ilustracija

 Studenac

Studenac, najbrže rastući maloprodajni trgovački lanac u Hrvatskoj po broju trgovina, planira preuzeti 36 trgovina zagrebačkog lanca Decentia i tako nastaviti svoju strategiju širenja uključivanjem lokalnih i regionalnih trgovačkih lanaca u svoju mrežu. Transakcija je trenutno u procesu odobrenja Hrvatske agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).

Po uspješnom završetku procesa, Studenac će ojačati svoju poziciju u kontinentalnoj Hrvatskoj, posebice u Zagrebu, gdje će biti dostupan kupcima na više od 130 lokacija. Decentia je zagrebački trgovački lanac osnovan 2001. godine koji je lani ostvario prihod veći od 34 milijuna eura. Prosječna veličina prodajne površine trgovina je 110 četvornih metara.

Studenac je jedinstven u Hrvatskoj po formatu trgovine-susjeda diljem Hrvatske, koji nastavlja razvijati slijedeći strategiju organskog rasta odnosno otvaranja vlastitih trgovina te preuzimanjem i uključivanjem maloprodajnih lanaca u svoju mrežu. Studenac je na ovaj način više nego utrostručio broj svojih trgovina od 2018. i tako se pozicionirao kao najveći maloprodajni trgovac u zemlji po broju lokacija.

Nakon integracije više od 650 trgovina u svoju mrežu kroz preuzimanja tijekom proteklih šest godina, Studenac je razvio model kojim stječe razumijevanje potreba lokalnih potrošača. U skladu s time prilagođava svoju ponudu i optimizira asortiman proizvoda na svakoj lokaciji kako bi povećao zadovoljstvo kupaca i operativnu učinkovitost.

Do kraja 2023. godine, tvrtka je upravljala s 1265 trgovina diljem Hrvatske i tako uspostavila snažnu prisutnost u lokalnim zajednicama, od užurbanih urbanih središta poput Zagreba i Splita do ruralnih područja s nižom gustoćom naseljenosti.

U spekulacijama o tome tko će biti novi vlasnik Studenca, uz CVC Capital Partners proteklih tjedana se pojavila i Biedronka, najveći trgovački lanac u Poljskoj, no zasad još bez ikakvih službenih potvrda s bilo koje strane u budućoj transakciji. Iz Enterprise Investorsa tada su samo kratko poručili kako je poznato da je njihova investicija u Studenac pri kraju, i nisu demantirali da je Biedronka u igri.

"Možemo potvrditi da smo angažirali JP Morgan da razmotri strateške opcije za Studenac, sve ostalo zasad ne možemo komunicirati", poručio je Tomislav Tomljenović, regionalni direktor Enterprise Investorsa za Adria regiju.

Jedna od najvećih private equity kompanija u srednjoj i jugoistočnoj Europi vrlo aktivno razmatra nove prilike za ulaganje u Hrvatskoj, posebno u sektoru zdravstva i tehnologije. Pritom se intenzivno radi na daljnjem rastu i širenju Pan-Peka i Studenca.

Studenac u sljedeće tri godine cilja na tržišni udio u hrvatskoj maloprodaji veći od deset posto (trenutno je na 5,5 posto) i položaj među tri najveća hrvatska trgovca po prihodima. Enterprise Investors, jedan od najvećih private equity fondova u srednjoj i istočnoj Europi, je od kupnje Studenca 2018. do danas u širenje mreže (organski i kroz akvizicije) uložio više od 250 milijuna eura. To, uz nekoliko manjih, uključuje i akvizicije pet velikih trgovačkih lanaca - Istarski Supermarketi i Sonik 2019., Bure Trgovina 2021. te Pemo i Lonia Trgovina 2022. Organski je Studenac prošle godine otvorio 100 poslovnica, ove godine otvorit će 120 novih, a cilj je u sljedećih nekoliko godina postići tempo od 200 otvorenih prodavaonica godišnje. Nadaju se da će do 2025. godine dostići broj od 2000 trgovina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. srpanj 2024 12:09